Adobe přidává do aplikace Photoshop generátor obrázků s umělou inteligencí Firefly
ADBE Photoshop získává nový generativní nástroj umělé inteligence, který uživatelům umožňuje rychle rozšiřovat obrázky a přidávat nebo odstraňovat objekty pomocí textových pokynů.
Funkce se nazývá Generative Fill (Generativní výplň) a je jednou z prvních aplikací Creative Cloud, která využívá generátor obrázků AI Firefly společnosti Adobe, jenž byl v březnu uvolněn jako beta verze pouze pro web. Generative Fill se dnes spouští v beta verzi, ale podle společnosti Adobe se plného vydání v aplikaci Photoshop dočká ještě letos.
Generativní výplň funguje jako běžný nástroj aplikace Photoshop v rámci jednotlivých vrstev v souboru obrázku aplikace Photoshop. Pokud jej použijete k rozšíření okrajů obrázku (známému také jako outpainting) nebo k vygenerování nových objektů, nabídne vám na výběr tři možnosti. Při použití pro outpainting mohou uživatelé nechat výzvu prázdnou a systém se pokusí rozšířit obrázek sám, ale funguje lépe, pokud mu dáte nějaký pokyn. Představte si ji jako obdobu stávající funkce Content-Aware Fill aplikace Photoshop, která však uživateli nabízí větší kontrolu.
Sám jsem si Generative Fill nemohl vyzkoušet, ale dostal jsem živou ukázku. Je to zároveň působivé a zdaleka ne dokonalé. Některé objekty, které vygenerovala, jako například auta a kaluže, nevypadaly jako přirozená součást obrázku, ale překvapilo mě, jak dobře si poradila s pozadím a vyplňováním prázdných míst. V některých příkladech dokonce dokázal přenést prvky z upravované fotografie, například napodobit zdroje světla a „odrazit“ existující části obrazu v generované vodě.
Pro tvůrce, kteří znají nástroje pro generování obrázků s umělou inteligencí, nebudou takové výkony velkým překvapením, ale jako vždy je integrace této technologie do běžných aplikací, jako je Photoshop, přiblíží mnohem širšímu publiku.
Kromě funkcí jsou dalším důležitým prvkem Firefly tréninková data. Společnost Adobe tvrdí, že model je trénován pouze na obsahu, který má společnost právo používat – například na obrázcích Adobe Stock, obsahu s otevřenou licencí a obsahu bez omezení autorských práv. Teoreticky to znamená, že cokoli vytvořeného pomocí funkce Generative Fill by mělo být bezpečné pro komerční použití ve srovnání s modely AI, které jsou méně transparentní, pokud jde o jejich tréninková data. To bude pravděpodobně útěchou pro kreativce a agentury, kteří se obávali používat nástroje umělé inteligence ze strachu z možných právních následků.
Generative Fill podporuje také Content Credentials, systém „výživových štítků“, který k obrázkům před jejich sdílením online připojuje atribuční údaje a informuje diváky, zda byl obsah vytvořen nebo upraven pomocí umělé inteligence. Content Credentials obrázku můžete zkontrolovat jeho prohlídkou prostřednictvím stránky verify.contentauthenticity.org, kde najdete přehled informací.
Zdroj: Unsplash
„Integrací Firefly přímo do pracovních postupů jako kreativního kopilota urychluje společnost Adobe všem svým zákazníkům tvorbu nápadů, průzkum a produkci,“ uvedl Ashley Still, senior viceprezident pro digitální média ve společnosti Adobe. „Generative Fill kombinuje rychlost a snadnost generativní umělé inteligence s výkonem a přesností Photoshopu, což zákazníkům umožňuje přivést jejich vize k životu rychlostí jejich představivosti.“
Generativní výplň zatím není k dispozici v plné verzi aplikace Photoshop, ale můžete si ji vyzkoušet již dnes stažením beta verze aplikace pro počítače nebo jako modul v beta verzi aplikace Firefly. Podle společnosti Adobe můžeme očekávat, že plná verze se objeví ve veřejné aplikaci Photoshop „v druhé polovině roku 2023“.
Společnost Adobe již nějakou dobu vkládá do svých produktů nástroje využívající umělou inteligenci. Na loňském veletrhu Adobe Max společnost představila několik nových funkcí Photoshopu, jako jsou kvalitnější výběry objektů, které jsou poháněny Sensei, dalším z modelů umělé inteligence společnosti Adobe. Firefly se již používá v aplikaci Adobe Illustrator k přebarvování vektorových obrázků a společnost Adobe také uvedla, že plánuje integrovat Firefly do Adobe Express, cloudové návrhářské platformy konkurující službám, jako je Canva, i když zatím není potvrzeno, kdy bude uvolněna.
Funkce se nazývá Generative Fill a je jednou z prvních aplikací Creative Cloud, která využívá generátor obrázků AI Firefly společnosti Adobe, jenž byl v březnu uvolněn jako beta verze pouze pro web. Generative Fill se dnes spouští v beta verzi, ale podle společnosti Adobe se plného vydání v aplikaci Photoshop dočká ještě letos.Generativní výplň funguje jako běžný nástroj aplikace Photoshop v rámci jednotlivých vrstev v souboru obrázku aplikace Photoshop. Pokud jej použijete k rozšíření okrajů obrázku nebo k vygenerování nových objektů, nabídne vám na výběr tři možnosti. Při použití pro outpainting mohou uživatelé nechat výzvu prázdnou a systém se pokusí rozšířit obrázek sám, ale funguje lépe, pokud mu dáte nějaký pokyn. Představte si ji jako obdobu stávající funkce Content-Aware Fill aplikace Photoshop, která však uživateli nabízí větší kontrolu.Sám jsem si Generative Fill nemohl vyzkoušet, ale dostal jsem živou ukázku. Je to zároveň působivé a zdaleka ne dokonalé. Některé objekty, které vygenerovala, jako například auta a kaluže, nevypadaly jako přirozená součást obrázku, ale překvapilo mě, jak dobře si poradila s pozadím a vyplňováním prázdných míst. V některých příkladech dokonce dokázal přenést prvky z upravované fotografie, například napodobit zdroje světla a „odrazit“ existující části obrazu v generované vodě.Pro tvůrce, kteří znají nástroje pro generování obrázků s umělou inteligencí, nebudou takové výkony velkým překvapením, ale jako vždy je integrace této technologie do běžných aplikací, jako je Photoshop, přiblíží mnohem širšímu publiku.Kromě funkcí jsou dalším důležitým prvkem Firefly tréninková data. Společnost Adobe tvrdí, že model je trénován pouze na obsahu, který má společnost právo používat – například na obrázcích Adobe Stock, obsahu s otevřenou licencí a obsahu bez omezení autorských práv. Teoreticky to znamená, že cokoli vytvořeného pomocí funkce Generative Fill by mělo být bezpečné pro komerční použití ve srovnání s modely AI, které jsou méně transparentní, pokud jde o jejich tréninková data. To bude pravděpodobně útěchou pro kreativce a agentury, kteří se obávali používat nástroje umělé inteligence ze strachu z možných právních následků.Generative Fill podporuje také Content Credentials, systém „výživových štítků“, který k obrázkům před jejich sdílením online připojuje atribuční údaje a informuje diváky, zda byl obsah vytvořen nebo upraven pomocí umělé inteligence. Content Credentials obrázku můžete zkontrolovat jeho prohlídkou prostřednictvím stránky verify.contentauthenticity.org, kde najdete přehled informací.„Integrací Firefly přímo do pracovních postupů jako kreativního kopilota urychluje společnost Adobe všem svým zákazníkům tvorbu nápadů, průzkum a produkci,“ uvedl Ashley Still, senior viceprezident pro digitální média ve společnosti Adobe. „Generative Fill kombinuje rychlost a snadnost generativní umělé inteligence s výkonem a přesností Photoshopu, což zákazníkům umožňuje přivést jejich vize k životu rychlostí jejich představivosti.“Generativní výplň zatím není k dispozici v plné verzi aplikace Photoshop, ale můžete si ji vyzkoušet již dnes stažením beta verze aplikace pro počítače nebo jako modul v beta verzi aplikace Firefly. Podle společnosti Adobe můžeme očekávat, že plná verze se objeví ve veřejné aplikaci Photoshop „v druhé polovině roku 2023“.Společnost Adobe již nějakou dobu vkládá do svých produktů nástroje využívající umělou inteligenci. Na loňském veletrhu Adobe Max společnost představila několik nových funkcí Photoshopu, jako jsou kvalitnější výběry objektů, které jsou poháněny Sensei, dalším z modelů umělé inteligence společnosti Adobe. Firefly se již používá v aplikaci Adobe Illustrator k přebarvování vektorových obrázků a společnost Adobe také uvedla, že plánuje integrovat Firefly do Adobe Express, cloudové návrhářské platformy konkurující službám, jako je Canva, i když zatím není potvrzeno, kdy bude uvolněna.
Ačkoli výsledky hospodaření společností Nvidia Corp a Broadcom Inc budou oficiálně oznámeny až v průběhu několika následujících týdnů, analytici již...