Co se může stát s rostoucí umělou inteligencí s akciemi cestovního ruchu?
Rozmach umělé inteligence nechává jen málo odvětví nedotčených a nebuďte překvapeni, pokud nejnovější inovace změní způsob, jakým si budete rezervovat budoucí dovolenou.
Wall Street se teprve začíná zabývat umělou inteligencí, ale společnosti napříč řadou odvětví již komentují některé případy využití nebo to, jak tyto nástroje v současné době využívají k vylepšení svého podnikání.
Akcie cestovních kanceláří by mohly v nově vznikajícím závodě o umělou inteligenci výrazně zvítězit, protože Wall Street považuje nové inovace za příležitost ke snížení nákladů, zvýšení efektivity a ziskovosti. Jako v každém odvětví však některé obchodní modely mohou získat, zatímco jiné čelí značnému tlaku, a přetrvávající dopady AI se mohou projevit až za několik let.
„Nebudete nutně svědky okamžitého dopadu – alespoň si to nemyslíme,“ řekl Nick Jones, analytik společnosti JMP Securities.
Nejlepší pozice pro využití AI Některé velké značky v cestovním ruchu již začaly s AI experimentovat. Začátkem letošního roku společnost Expedia Group (EXPE) spustila chatbota pro asistenci při cestování, který využívá technologii ChatGPT.
Zdroj: Getty Images
Společnost Redburn, která se zabývá výzkumem akcií, považuje nedávné zmínky o AI za „marketingový trik“, ačkoli by nakonec mohla online cestovním kancelářím nabídnout „širší škálu akvizičních kanálů, což znamená, že už nebudou závislé na Googlu, “ napsal v nedávné poznámce analytik Alex Brignall.
Kdo v budoucnu nejlépe využije umělou inteligenci, může do značné míry záviset na financování, uvedl Jones z JMP. Poznamenal, že vyšší marže společnosti Booking Holdings (BKNG) by mohly znamenat více investičních příležitostí, ale je příliš brzy na to, abychom označili vítěze v oblasti cestovního ruchu.
V budoucnu vidí AI jako nástroj, který může pomoci s přebookováním a zrušením rezervace a potenciálně tyto úkoly automatizovat, aby vyžadovaly méně zaměstnanců. To by umožnilo snížit náklady a zlepšit ziskovost. AI by také mohla pomoci s konverzí zákazníků a novými možnostmi příjmů, dodal.
Analytik společnosti Morningstar Dan Wasiolek považuje za nejvhodnější pro využití generativní AI společnosti, které mají nejvíce dat o provozu a spotřebitelích.
Potenciální poražení v oblasti AI S tím, jak se využívání AI ve světě cestovního ruchu rozhořívá, však některé velké hráče čeká kamenitá cesta.
Patří mezi ně například Tripadvisor. Wasiolek poznamenal, že společnost funguje jako hybridní model online cestovní agentury a metavyhledávače, zatímco Booking, Expedia a Airbnb slouží mimo jiné jako online cestovní agentury.
„Rozdíl spočívá v tom, že překážky vstupu na trh jsou pro online cestovní agentury vyšší, protože tito provozovatelé kontrolují a řídí vztahy s dodavateli služeb cestovního ruchu na své platformě, zatímco metavyhledávač je jednoduše platforma, která hostí obsah spravovaný online cestovní agenturou a obsah přímo od dodavatelů služeb cestovního ruchu,“ vysvětlil Wasiolek.
Zdroj: Getty Images
Společnost Google již v oblasti cestování působí prostřednictvím svého modelu metavyhledávání a Wasiolek spekuluje, že Meta Platforms v určitém okamžiku spustí svou vlastní iteraci. Tyto platformy představují přímou konkurenci pro Tripadvisor více než online cestovní kanceláře.
Úspěch Googlu v oblasti cestování by však mohl představovat problém i pro online cestovní kanceláře.
„Pro online cestovní kanceláře bude pravděpodobně problematičtější, pokud s tím bude mít Google větší úspěch, zabrání uživatelům, aby se dostali na jejich stránky a provedli vyhledávání, a lidé prostě začnou používat Google, aby to vyřídili,“ řekl Jones z JMP.
Podle Redburna je klíčovou výhodou Googlu oproti Tripadvisoru spolu s Trivagem to, že vyhledávací gigant „nepotřebuje kupovat návštěvnost dále v trychtýři, než ji prodá“ hotelům a online cestovním kancelářím. Trychtýř popisuje vícestupňový proces, který definuje cestu zákazníka při rezervaci cesty.
Ale „vytvoření nové vrstvy vyhledávání, konkrétně umělé inteligence založené na chatu, nad současným vrcholem trychtýře, tedy tradičními vyhledávači, vytvoří fragmentaci a deflaci nákladů na nákup návštěvnosti“, což by mělo být výhodné pro společnosti jako Booking a Expedia, ale zároveň to představuje riziko pro Google, napsal Brignall ze společnosti Redburn.
On-line cestovní kanceláře se na Google velmi spoléhají, platí velké částky za získání zákazníků a nakupují návštěvnost často prostřednictvím placené reklamy, vysvětlil během nedávného rozhovoru v pořadu „The Exchange“ televize CNBC. Vývoj umělé inteligence by nakonec mohl vést k aplikaci založené na chatu, která by Google vytlačila ze hry.
„Čím více je míst, odkud lze koupit návštěvnost, tím méně budete muset platit,“ dodal.
Mnozí analytici tvrdí, že prozatím je pravděpodobně příliš brzy na to, aby bylo možné označit AI v cestovním ruchu za vítěze a poražené.
„Je prostě příliš brzy na to, abychom věděli, jak to všechno dopadne, protože spotřebitelé budou muset systému důvěřovat,“ řekl Jones z JMP. „V prvních dnech bude dělat chyby.“
Wall Street se teprve začíná zabývat umělou inteligencí, ale společnosti napříč řadou odvětví již komentují některé případy využití nebo to, jak tyto nástroje v současné době využívají k vylepšení svého podnikání.Akcie cestovních kanceláří by mohly v nově vznikajícím závodě o umělou inteligenci výrazně zvítězit, protože Wall Street považuje nové inovace za příležitost ke snížení nákladů, zvýšení efektivity a ziskovosti. Jako v každém odvětví však některé obchodní modely mohou získat, zatímco jiné čelí značnému tlaku, a přetrvávající dopady AI se mohou projevit až za několik let.„Nebudete nutně svědky okamžitého dopadu – alespoň si to nemyslíme,“ řekl Nick Jones, analytik společnosti JMP Securities.Nejlepší pozice pro využití AINěkteré velké značky v cestovním ruchu již začaly s AI experimentovat. Začátkem letošního roku společnost Expedia Group spustila chatbota pro asistenci při cestování, který využívá technologii ChatGPT.Společnost Redburn, která se zabývá výzkumem akcií, považuje nedávné zmínky o AI za „marketingový trik“, ačkoli by nakonec mohla online cestovním kancelářím nabídnout „širší škálu akvizičních kanálů, což znamená, že už nebudou závislé na Googlu, “ napsal v nedávné poznámce analytik Alex Brignall.Kdo v budoucnu nejlépe využije umělou inteligenci, může do značné míry záviset na financování, uvedl Jones z JMP. Poznamenal, že vyšší marže společnosti Booking Holdings by mohly znamenat více investičních příležitostí, ale je příliš brzy na to, abychom označili vítěze v oblasti cestovního ruchu.V budoucnu vidí AI jako nástroj, který může pomoci s přebookováním a zrušením rezervace a potenciálně tyto úkoly automatizovat, aby vyžadovaly méně zaměstnanců. To by umožnilo snížit náklady a zlepšit ziskovost. AI by také mohla pomoci s konverzí zákazníků a novými možnostmi příjmů, dodal.Analytik společnosti Morningstar Dan Wasiolek považuje za nejvhodnější pro využití generativní AI společnosti, které mají nejvíce dat o provozu a spotřebitelích.Potenciální poražení v oblasti AIS tím, jak se využívání AI ve světě cestovního ruchu rozhořívá, však některé velké hráče čeká kamenitá cesta.Patří mezi ně například Tripadvisor. Wasiolek poznamenal, že společnost funguje jako hybridní model online cestovní agentury a metavyhledávače, zatímco Booking, Expedia a Airbnb slouží mimo jiné jako online cestovní agentury.„Rozdíl spočívá v tom, že překážky vstupu na trh jsou pro online cestovní agentury vyšší, protože tito provozovatelé kontrolují a řídí vztahy s dodavateli služeb cestovního ruchu na své platformě, zatímco metavyhledávač je jednoduše platforma, která hostí obsah spravovaný online cestovní agenturou a obsah přímo od dodavatelů služeb cestovního ruchu,“ vysvětlil Wasiolek.Společnost Google již v oblasti cestování působí prostřednictvím svého modelu metavyhledávání a Wasiolek spekuluje, že Meta Platforms v určitém okamžiku spustí svou vlastní iteraci. Tyto platformy představují přímou konkurenci pro Tripadvisor více než online cestovní kanceláře.Úspěch Googlu v oblasti cestování by však mohl představovat problém i pro online cestovní kanceláře.„Pro online cestovní kanceláře bude pravděpodobně problematičtější, pokud s tím bude mít Google větší úspěch, zabrání uživatelům, aby se dostali na jejich stránky a provedli vyhledávání, a lidé prostě začnou používat Google, aby to vyřídili,“ řekl Jones z JMP.Podle Redburna je klíčovou výhodou Googlu oproti Tripadvisoru spolu s Trivagem to, že vyhledávací gigant „nepotřebuje kupovat návštěvnost dále v trychtýři, než ji prodá“ hotelům a online cestovním kancelářím. Trychtýř popisuje vícestupňový proces, který definuje cestu zákazníka při rezervaci cesty.Ale „vytvoření nové vrstvy vyhledávání, konkrétně umělé inteligence založené na chatu, nad současným vrcholem trychtýře, tedy tradičními vyhledávači, vytvoří fragmentaci a deflaci nákladů na nákup návštěvnosti“, což by mělo být výhodné pro společnosti jako Booking a Expedia, ale zároveň to představuje riziko pro Google, napsal Brignall ze společnosti Redburn.On-line cestovní kanceláře se na Google velmi spoléhají, platí velké částky za získání zákazníků a nakupují návštěvnost často prostřednictvím placené reklamy, vysvětlil během nedávného rozhovoru v pořadu „The Exchange“ televize CNBC. Vývoj umělé inteligence by nakonec mohl vést k aplikaci založené na chatu, která by Google vytlačila ze hry.„Čím více je míst, odkud lze koupit návštěvnost, tím méně budete muset platit,“ dodal.Mnozí analytici tvrdí, že prozatím je pravděpodobně příliš brzy na to, aby bylo možné označit AI v cestovním ruchu za vítěze a poražené.„Je prostě příliš brzy na to, abychom věděli, jak to všechno dopadne, protože spotřebitelé budou muset systému důvěřovat,“ řekl Jones z JMP. „V prvních dnech bude dělat chyby.“
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...