Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Airbus ukončil výrobu A380 před lety. Jeho největší kupec zůstává fanouškem

Prezident letecké společnosti Emirates je dlouhodobě největším příznivcem superjumba, což dokládá i fakt, že jeho aerolinky provozují více než 100 dvoupatrových letadel, což je mnohem více než u ostatních konkurentů.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
7 června, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Přes veškerou chválu, kterou tento dlouholetý manažer na letadlo v průběhu let pěje, se společnosti Airbus SE nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby čísla fungovala. Poté, co objednávky vyschly, evropský výrobce letadel v roce 2019 program ukončil a na konci roku 2021 předal poslední kus – společnosti Emirates. Dubajská státní letecká společnost plánuje létat se svými A380 do příštího desetiletí a v roce 2032 je začne vyřazovat, uvedl Clark.

Letadla této velikosti jsou stále živá, řekl v úterý Clark a přirovnal A380 k vysavači Dyson, který je schopen pohltit přepravní kapacitu a přesměrovat ji jako žádné jiné letadlo. S rostoucí poptávkou po cestování a s přibývajícím počtem lidí, kteří se přesouvají do přední části kabiny, jsou podle Clarka jeho letadla A380 plná a cestujícím se v nich líbí.

„Je to velká černá díra, která nasává hmotu odevšad,“ řekl Clark novinářům v Istanbulu na výročním zasedání Mezinárodní asociace letecké dopravy.

Navíc omezená kapacita a potíže letišť, jako je londýnské Heathrow, s rozšiřováním kapacity přistávacích drah jen zvýšily potřebu velkých letadel, která mohou pojmout masy lidí, řekl.

Zdroj: Getty Images

„Jak víte, naříkal jsem nad absencí letadla A380,“ řekl Clark. „Na Heathrow létá šest letadel A380 s 95procentním koeficientem obsazenosti a při absenci třetí ranveje, která podle mě nebude, se děsím toho, co se stane.“

Advertisement

Clark říká, že na oblíbených linkách umožňuje letoun A380 díky úsporám z rozsahu přepravit stejný počet cestujících, který by menší letadlo Boeing Co. 787 přepravilo dvakrát a půlkrát, což je podle něj výhoda, kterou „mnoho lidí ztrácí“.

Jiné letecké společnosti s tím dlouho nesouhlasily. A380 by mohl být hitem mezi cestujícími, kteří si užívají samotnou velikost letadla s vysokými stropy, dvěma plnohodnotnými kabinami a výhodami, jako jsou bary v byznys třídě a sprchy v první třídě. Pro většinu provozovatelů však tento model vždy zůstával exotickým počinem a kupovali jej v mnohem menším počtu, než Airbus původně předpokládal.

Pandemie jen urychlila zánik letadla. Letecké společnosti, jako je Air France, vyřadily A380 z provozu a například Deutsche Lufthansa AG jej vrátila jen v malém počtu. Qatar Airways s nimi budou létat ještě několik let, ale už se zaměřily na další generaci: Boeing 777X a Airbus A350, dvoumístné letouny, které jsou mnohem úspornější a snadněji se provozují z bodu do bodu.

Není to poprvé, co Clark lobboval u Airbusu za obnovení A380. Než Airbus ukončil jeho výrobu, navrhl Clark, aby byl vybaven motory nové generace, které by zvýšily jeho spotřebu paliva. Tato myšlenka se nikdy neujala, mimo jiné proto, že výrobci motorů nedokázali ospravedlnit investice do programu s omezenou atraktivitou.

Clark uvedl, že lehčí dvoupatrové letadlo, které přepraví 500 osob a je poháněno úspornějšími motory, jako je například stále vyvíjená turbína Ultrafan společnosti Rolls Royce Plc, by mohlo být řešením pro nedostatek letištních slotů, protože se očekává, že poptávka po cestování poroste.

Některé letouny A380 již byly rozebrány a prodány do šrotu, což je neslavný konec letounu, který svůj první komerční let uskutečnil teprve v roce 2007. Společnost Airbus uvedla, že uvedení letounu A380 do provozu bylo součástí jeho smrtícího konce, protože letoun byl v podstatě uveden na trh přímo v době celosvětové finanční krize, která na dlouhá léta snížila poptávku.

A i kdyby se A380 náhle vrátil do života, obnovení výroby by bylo téměř nemožné. Airbus začal ve svém sídle v Toulouse v jižní Francii přestavovat jeskynní linku na finální montáž tohoto letadla na linku, která vyrábí rodinné letadlo A320 – mnohem menší model než jeho obří sourozenec, ale věčně ziskovější.

V obřím hangáru v Toulouse stále zdobí stěny velký obraz A380 a obrovské brány poukazují na obrovské měřítko letadla – poslední pozůstatky programu, který má stále své fanoušky – především Tima Clarka – ale dávno ztratil své kupce.

Přes veškerou chválu, kterou tento dlouholetý manažer na letadlo v průběhu let pěje, se společnosti Airbus SE nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby čísla fungovala. Poté, co objednávky vyschly, evropský výrobce letadel v roce 2019 program ukončil a na konci roku 2021 předal poslední kus – společnosti Emirates. Dubajská státní letecká společnost plánuje létat se svými A380 do příštího desetiletí a v roce 2032 je začne vyřazovat, uvedl Clark.Letadla této velikosti jsou stále živá, řekl v úterý Clark a přirovnal A380 k vysavači Dyson, který je schopen pohltit přepravní kapacitu a přesměrovat ji jako žádné jiné letadlo. S rostoucí poptávkou po cestování a s přibývajícím počtem lidí, kteří se přesouvají do přední části kabiny, jsou podle Clarka jeho letadla A380 plná a cestujícím se v nich líbí.„Je to velká černá díra, která nasává hmotu odevšad,“ řekl Clark novinářům v Istanbulu na výročním zasedání Mezinárodní asociace letecké dopravy.Navíc omezená kapacita a potíže letišť, jako je londýnské Heathrow, s rozšiřováním kapacity přistávacích drah jen zvýšily potřebu velkých letadel, která mohou pojmout masy lidí, řekl.„Jak víte, naříkal jsem nad absencí letadla A380,“ řekl Clark. „Na Heathrow létá šest letadel A380 s 95procentním koeficientem obsazenosti a při absenci třetí ranveje, která podle mě nebude, se děsím toho, co se stane.“Clark říká, že na oblíbených linkách umožňuje letoun A380 díky úsporám z rozsahu přepravit stejný počet cestujících, který by menší letadlo Boeing Co. 787 přepravilo dvakrát a půlkrát, což je podle něj výhoda, kterou „mnoho lidí ztrácí“.Jiné letecké společnosti s tím dlouho nesouhlasily. A380 by mohl být hitem mezi cestujícími, kteří si užívají samotnou velikost letadla s vysokými stropy, dvěma plnohodnotnými kabinami a výhodami, jako jsou bary v byznys třídě a sprchy v první třídě. Pro většinu provozovatelů však tento model vždy zůstával exotickým počinem a kupovali jej v mnohem menším počtu, než Airbus původně předpokládal.Pandemie jen urychlila zánik letadla. Letecké společnosti, jako je Air France, vyřadily A380 z provozu a například Deutsche Lufthansa AG jej vrátila jen v malém počtu. Qatar Airways s nimi budou létat ještě několik let, ale už se zaměřily na další generaci: Boeing 777X a Airbus A350, dvoumístné letouny, které jsou mnohem úspornější a snadněji se provozují z bodu do bodu.Není to poprvé, co Clark lobboval u Airbusu za obnovení A380. Než Airbus ukončil jeho výrobu, navrhl Clark, aby byl vybaven motory nové generace, které by zvýšily jeho spotřebu paliva. Tato myšlenka se nikdy neujala, mimo jiné proto, že výrobci motorů nedokázali ospravedlnit investice do programu s omezenou atraktivitou.Clark uvedl, že lehčí dvoupatrové letadlo, které přepraví 500 osob a je poháněno úspornějšími motory, jako je například stále vyvíjená turbína Ultrafan společnosti Rolls Royce Plc, by mohlo být řešením pro nedostatek letištních slotů, protože se očekává, že poptávka po cestování poroste.Některé letouny A380 již byly rozebrány a prodány do šrotu, což je neslavný konec letounu, který svůj první komerční let uskutečnil teprve v roce 2007. Společnost Airbus uvedla, že uvedení letounu A380 do provozu bylo součástí jeho smrtícího konce, protože letoun byl v podstatě uveden na trh přímo v době celosvětové finanční krize, která na dlouhá léta snížila poptávku.A i kdyby se A380 náhle vrátil do života, obnovení výroby by bylo téměř nemožné. Airbus začal ve svém sídle v Toulouse v jižní Francii přestavovat jeskynní linku na finální montáž tohoto letadla na linku, která vyrábí rodinné letadlo A320 – mnohem menší model než jeho obří sourozenec, ale věčně ziskovější.V obřím hangáru v Toulouse stále zdobí stěny velký obraz A380 a obrovské brány poukazují na obrovské měřítko letadla – poslední pozůstatky programu, který má stále své fanoušky – především Tima Clarka – ale dávno ztratil své kupce.
Tagy: airbusbusinessemirates

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 23. března – Bratři Wrightové pokládají základy letectví, IBM startuje éru osobních počítačů
      Advertisement

      Breaking.

      17:00

      V březnu zrychlil růst tržeb obchodníků, dařilo se i turistice a službám

      16:48

      Co čeká nového papeže: finanční problémy, spory o učení a morální dilemata

      16:36

      Bank of America varuje, že celní inflace může přetrvávat déle, než se čekalo

      16:24

      Italská Moltiply žaluje Google o 3 miliardy eur kvůli zneužití dominance

      16:12

      Starwood Property Trust splnil odhady zisku, tržby však zaostaly

      16:00

      IHG věří v růst zisku díky silné domácí poptávce v USA

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie rostou díky obchodní dohodě mezi USA a Velkou Británií

      8 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      S&P 500 přerušil devítidenní sérii růstu, akciová rally polevuje

      5 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      Greg Abel přebírá otěže: Warren Buffett oznamuje odchod z čela Berkshire Hathaway

      5 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025

      Americe hrozí recese: slábnoucí obchod, prázdné regály a rostoucí propouštění

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli nedostatečnému pokroku v obchodních jednáních mezi USA a Čínou

      6 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.