Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Startup Telo sází na to, že Amerika je připravena na malý pick-up snů

Většina dnešních nákladních vozidel se vydává špatným směrem, obrazně řečeno.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
15 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Jsou příliš velké a těžké, se zmenšujícími se lůžky a rozšiřujícími se kabinami, které odrážejí jejich proměnu z klasického pracovního koně v symbol statusu a rodinný vůz.

To je můj názor, ale nejsem tu jen proto, abych žvanil o estetice a své podivné lásce k malým autům. Obrovská vozidla jsou pro chodce a cyklisty jedinečně smrtící a pro dekarbonizaci kontraproduktivní. Vyžadují více surovin a nakonec i větší baterie a vzbuzují obavy, že kompaktní auta se vedle nich na dnešních silnicích nemohou prosadit. Jinými slovy, jsou špatné pro lidi i pro planetu.

Přechod na elektromobily nabízí příležitost změnit velikost. V USA to však většina automobilek nechce riskovat, což má své finanční opodstatnění. Nákladní vozy jako F-150 a Silverado jsou populárnější než kdykoli předtím, což společnosti příliš nemotivuje k tomu, aby si razily novou cestu. Mladý startup Telo Trucks se přesto vydává alternativní cestou. Sází na to, že spousta Američanů chce malý pickup – takový, který má „rozměry dvoudveřového Mini Cooperu“ a „stejný interiér a ložný prostor jako Toyota Tacoma,“ řekl TechCrunch generální ředitel společnosti Telo Jason Marks. Věříte mu?

Zdroj: Unsplash

Marks tvrdí, že existuje nevyužitý trh obyvatel měst, kteří by mohli využívat nákladní užitkové vozidlo – zahrádkáři, surfaři, snowboardisté, turisté atd. – „ale nemohou mít velký nákladní vůz, protože je pro město příliš velký.“ Právě na ně se Telo zaměřuje, alespoň na straně spotřebitelů. Společnost tento týden zahájila předobjednávky – ve skutečnosti placené rezervace – na své první vozidlo a vybírá od lidí 152 dolarů za možnost jednoho dne si koupit 152palcový nákladní vůz, který má při uvedení na trh stát 50 000 dolarů před vládními pobídkami.

Zatím je o ně zájem: Zájem je velký: Telo „obdrželo více než 500 předobjednávek během prvních 12 hodin od uvedení na trh,“ uvedl zástupce společnosti pro TechCrunch.

Minulý týden společnost Telo předvedla ve své kanceláři v San Francisku model vozidla ve skutečné velikosti. Teoreticky se do něj vejde pět dospělých osob a z 0 na 100 km/h zrychlí za čtyři sekundy. Má mít také dojezd 350 mil. Rendery vozu jsou také zatraceně elegantní – s téměř žádnou kapotou, texturou na přední části, která evokuje hezkou zarostlou bradu, a hloupoučkým švihem přes dveře pro proudění vzduchu. Jen si představte, že do něj naložíte surfovací prkna.

Advertisement

Podle Markse nyní společnost Telo pracuje na tom, aby se její první prototyp dostal na silnice do konce roku. V následujících letech je v plánu (jak jsem pochopil) překonat určitou vládní byrokracii, ručně vyrobit několik vozidel a poté spolupracovat se smluvními výrobci na masové výrobě minivozíků. Ale nezapomeňte: Startupy v oblasti elektromobilů obvykle startují se skvělými nápady (viz Arrival a Canoo). Dodávat tato vozidla mnoha řidičům a zároveň dosahovat zisku? To je v tomto oboru mnohem vzácnější.

Telo má před sebou spoustu práce bez ohledu na to, jak velká je poptávka po pickupech.

Zdroj: Unsplash

Příběh v pozadí

Před společností Telo pracoval Marks na autonomním řízení a asistenčních funkcích pro řidiče ve společnosti National Instruments, zatímco spoluzakladatel Forrest North působil v týmu Tesla Roadster. „Vtipné je, že jedno z těch vozidel, na kterých jsem pracoval, je nyní ve vesmíru, což je tak náhodné a zvláštní,“ řekl North serveru TechCrunch.

Dvojice se seznámila přes společného přítele a později zjistila, že „oba byli skokani o tyči na stejné střední škole ve státě Washington, ale dělilo je od sebe 10 let“, řekl Marks.

Marks chtěl původně postavit elektrický motocykl, ale spoluzakladatelé uvedli, že se asi před rokem po sdílení nápadů s přáteli a rozhovorech se 100 lidmi na ulici v San Francisku zaměřili na mini nákladní automobil. Marks uvedl, že po tomto obratu následovaly „investice a mnohem větší zájem“.

Společnost Telo sdělila serveru TechCrunch, že zatím získala 1,4 milionu dolarů při ocenění 10 milionů dolarů po vyplacení peněz. Předběžné kolo vedla společnost GoAhead Ventures, přispěly také Underdog Labs, WorkPlay Ventures, průmyslový designér Yves Behar a další andělští investoři. Zástupce startupu uvedl, že spoluzakladatelé se nejprve spojili s GoAhead v posilovně a poté prošli „video pitch procesem“. [Nejsem si jistý, jak se z vtipkování v posilovně stalo financování malých nákladních autíček, ale to je asi San Francisco.]

Zdroj: Unsplash

Yves Behar, významný designér známý svou prací pro Jawbone, notebook XO a Jimmyjane, nastoupil do společnosti Telo jako její šéf designu. Behar je plodný a prostřednictvím své firmy pracoval na několika opravdu povedených projektech, ale také na několika smradlavých – například na chytrém hrnku Vessyl a odšťavňovači Juicero. Každopádně Behar se minulý týden v rozhovoru s TechCrunchem laskavě podělil o svůj pohled na kamion.

„Je to pickup bez agresivního vzhledu a věřím, že se městskému zákazníkovi bude líbit jak designový rukopis, tak i, řekli bychom, plynulejší estetika, kterou na voze máme,“ řekl Behar. [Tento muž opravdu mluví mým jazykem.]

Šéf designu dodal, že vozidlo je „skutečně zamýšleno jako vyjádření toho, co elektromobil dokáže a co uživatelé hledají, což je v tomto případě rodinné vozidlo, které je vysoce funkční.“

Jsou příliš velké a těžké, se zmenšujícími se lůžky a rozšiřujícími se kabinami, které odrážejí jejich proměnu z klasického pracovního koně v symbol statusu a rodinný vůz.To je můj názor, ale nejsem tu jen proto, abych žvanil o estetice a své podivné lásce k malým autům. Obrovská vozidla jsou pro chodce a cyklisty jedinečně smrtící a pro dekarbonizaci kontraproduktivní. Vyžadují více surovin a nakonec i větší baterie a vzbuzují obavy, že kompaktní auta se vedle nich na dnešních silnicích nemohou prosadit. Jinými slovy, jsou špatné pro lidi i pro planetu.Přechod na elektromobily nabízí příležitost změnit velikost. V USA to však většina automobilek nechce riskovat, což má své finanční opodstatnění. Nákladní vozy jako F-150 a Silverado jsou populárnější než kdykoli předtím, což společnosti příliš nemotivuje k tomu, aby si razily novou cestu. Mladý startup Telo Trucks se přesto vydává alternativní cestou. Sází na to, že spousta Američanů chce malý pickup – takový, který má „rozměry dvoudveřového Mini Cooperu“ a „stejný interiér a ložný prostor jako Toyota Tacoma,“ řekl TechCrunch generální ředitel společnosti Telo Jason Marks. Věříte mu?Marks tvrdí, že existuje nevyužitý trh obyvatel měst, kteří by mohli využívat nákladní užitkové vozidlo – zahrádkáři, surfaři, snowboardisté, turisté atd. – „ale nemohou mít velký nákladní vůz, protože je pro město příliš velký.“ Právě na ně se Telo zaměřuje, alespoň na straně spotřebitelů. Společnost tento týden zahájila předobjednávky – ve skutečnosti placené rezervace – na své první vozidlo a vybírá od lidí 152 dolarů za možnost jednoho dne si koupit 152palcový nákladní vůz, který má při uvedení na trh stát 50 000 dolarů před vládními pobídkami.Zatím je o ně zájem: Zájem je velký: Telo „obdrželo více než 500 předobjednávek během prvních 12 hodin od uvedení na trh,“ uvedl zástupce společnosti pro TechCrunch.Minulý týden společnost Telo předvedla ve své kanceláři v San Francisku model vozidla ve skutečné velikosti. Teoreticky se do něj vejde pět dospělých osob a z 0 na 100 km/h zrychlí za čtyři sekundy. Má mít také dojezd 350 mil. Rendery vozu jsou také zatraceně elegantní – s téměř žádnou kapotou, texturou na přední části, která evokuje hezkou zarostlou bradu, a hloupoučkým švihem přes dveře pro proudění vzduchu. Jen si představte, že do něj naložíte surfovací prkna.Podle Markse nyní společnost Telo pracuje na tom, aby se její první prototyp dostal na silnice do konce roku. V následujících letech je v plánu překonat určitou vládní byrokracii, ručně vyrobit několik vozidel a poté spolupracovat se smluvními výrobci na masové výrobě minivozíků. Ale nezapomeňte: Startupy v oblasti elektromobilů obvykle startují se skvělými nápady . Dodávat tato vozidla mnoha řidičům a zároveň dosahovat zisku? To je v tomto oboru mnohem vzácnější.Telo má před sebou spoustu práce bez ohledu na to, jak velká je poptávka po pickupech.Před společností Telo pracoval Marks na autonomním řízení a asistenčních funkcích pro řidiče ve společnosti National Instruments, zatímco spoluzakladatel Forrest North působil v týmu Tesla Roadster. „Vtipné je, že jedno z těch vozidel, na kterých jsem pracoval, je nyní ve vesmíru, což je tak náhodné a zvláštní,“ řekl North serveru TechCrunch.Dvojice se seznámila přes společného přítele a později zjistila, že „oba byli skokani o tyči na stejné střední škole ve státě Washington, ale dělilo je od sebe 10 let“, řekl Marks. Marks chtěl původně postavit elektrický motocykl, ale spoluzakladatelé uvedli, že se asi před rokem po sdílení nápadů s přáteli a rozhovorech se 100 lidmi na ulici v San Francisku zaměřili na mini nákladní automobil. Marks uvedl, že po tomto obratu následovaly „investice a mnohem větší zájem“.Společnost Telo sdělila serveru TechCrunch, že zatím získala 1,4 milionu dolarů při ocenění 10 milionů dolarů po vyplacení peněz. Předběžné kolo vedla společnost GoAhead Ventures, přispěly také Underdog Labs, WorkPlay Ventures, průmyslový designér Yves Behar a další andělští investoři. Zástupce startupu uvedl, že spoluzakladatelé se nejprve spojili s GoAhead v posilovně a poté prošli „video pitch procesem“. [Nejsem si jistý, jak se z vtipkování v posilovně stalo financování malých nákladních autíček, ale to je asi San Francisco.]Yves Behar, významný designér známý svou prací pro Jawbone, notebook XO a Jimmyjane, nastoupil do společnosti Telo jako její šéf designu. Behar je plodný a prostřednictvím své firmy pracoval na několika opravdu povedených projektech, ale také na několika smradlavých – například na chytrém hrnku Vessyl a odšťavňovači Juicero. Každopádně Behar se minulý týden v rozhovoru s TechCrunchem laskavě podělil o svůj pohled na kamion.„Je to pickup bez agresivního vzhledu a věřím, že se městskému zákazníkovi bude líbit jak designový rukopis, tak i, řekli bychom, plynulejší estetika, kterou na voze máme,“ řekl Behar. [Tento muž opravdu mluví mým jazykem.]Šéf designu dodal, že vozidlo je „skutečně zamýšleno jako vyjádření toho, co elektromobil dokáže a co uživatelé hledají, což je v tomto případě rodinné vozidlo, které je vysoce funkční.“
Tagy: alternativní investiceelektromobilystart-upystartuptelo

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      18:32

      Americké akcie mírně klesají; v centru pozornosti jsou čínská obchodní jednání

      18:15

      Pražská burza zavřela na nejvyšší hodnotě v historii, dnes přidala 2 %

      18:00

      Čínská společnost Tsingshan „nevzdává“ plány na těžbu lithia v Chile navzdory stažení plánu na výstavbu závodu

      17:48

      Američtí ropní giganti se připravují na obtížné období kvůli poklesu cen ropy

      17:36

      Panasonic propustí 10 000 zaměstnanců a očekává restrukturalizační náklady ve výši 900 milionů dolarů

      17:24

      BofA zvyšuje hodnocení Microchip kvůli obratu v tržbách a snižování nákladů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      AI

      Milion byl málo. AI e-book, který vydělal investorům přes 90 %

      9 května, 2025

      Na jaře 2024 jsme na Burzovním Světě publikovali e-book AI Portfolio – výběr deseti technologických akcií s vysokým potenciálem růstu....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie rostou díky obchodní dohodě mezi USA a Velkou Británií

      8 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      S&P 500 přerušil devítidenní sérii růstu, akciová rally polevuje

      5 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      Greg Abel přebírá otěže: Warren Buffett oznamuje odchod z čela Berkshire Hathaway

      5 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025

      Bitcoin znovu překonal hranici 100 000 dolarů, trhy zachvátila vlna optimismu

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli nedostatečnému pokroku v obchodních jednáních mezi USA a Čínou

      6 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.