Freshippo, jednotka společnosti Alibaba zaměřená na prodej potravin, rozšířila počet svých fyzických prodejen v Číně, uvedla společnost v pátek v souvislosti s přípravou na vyčlenění z mateřské společnosti a vstup na burzu.
Společnost Freshippo, v Číně známá jako Hema, plánuje otevřít 12 nových obchodů v pevninské Číně ve velkých městech včetně Pekingu, Šanghaje a Kantonu.
Potraviny se staly bojištěm pro dvě největší čínské firmy zabývající se elektronickým obchodováním: Alibaba a JD.com.
Společnost JD minulý týden založila novou obchodní jednotku, která bude zastřešovat její obchod s potravinami 7Fresh, a do čela této divize jmenovala veterána společnosti.
Freshippo společnosti Alibaba se pokouší spojit silné stránky společnosti v oblasti elektronického obchodu a logistiky s tradičnějším nakupováním. Uživatelé si mohou objednat potraviny online a nechat si je doručit, ale mohou také zamířit do fyzických obchodů známých svými čerstvými produkty, jako jsou např. humry.
Expanze přichází tři měsíce poté, co se Alibaba rozdělila na šest samostatných obchodních jednotek ve snaze vrátit společnost k růstu. Tyto jednotky mohou získávat cizí kapitál a vstupovat na burzu.
Freshippo je však samostatná, nezávislá firma v rámci Alibaby, nikoliv jedna ze šesti obchodních skupin. Minulý měsíc Alibaba dala zelenou prvotní veřejné nabídce akcií společnosti Freshippo, ale neuvedla žádný časový plán.
Společnost Freshippo má v Číně více než 300 obchodů ve 27 čínských městech.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky