Čínský výrobce baterií CATL ve čtvrtek uvedl, že vyvinul nové materiály pro lithium-iontové baterie, které by výrazně zlepšily účinnost nabíjení elektromobilů, zejména v extrémních mrazech.
Wu Kai, hlavní vědecký pracovník společnosti CATL, na fóru v Šanghaji uvedl, že společnost, která je největším dodavatelem baterií na světě, vyvinula nové elektrolytové materiály, které by mohly výrazně zlepšit účinnost nabíjení současných lithium-iontových baterií.
Wu neupřesnil, jak se společnosti CATL podařilo dosáhnout jím popsaného zlepšení výkonu baterií.
Uvedl, že nový elektrolyt by mohl zajistit 50% zvýšení účinnosti v extrémních mrazech při teplotě minus 20 stupňů Celsia a 43% zvýšení účinnosti při normálnějších teplotách.
Zimní povětrnostní podmínky jsou pro elektromobily výzvou, protože chlad zpomaluje reakce uvnitř roztoku elektrolytu, které jsou nutné k přenosu náboje mezi oběma elektrodami baterie. V chladných podmínkách musí baterie navíc pracovat na ohřevu elektromobilu, což dále snižuje dojezd.
Podle něj bude CATL letos schopna sériově vyrábět baterii, která bude schopna zajistit dojezd 400 km na desetiminutové nabití.
Dalším cílem společnosti je zkrátit dobu nabíjení na pět až sedm minut při stejném dojezdu, uvedl.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky