Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Tři věci, které může nastupující generální ředitel společnosti GAP udělat

V současné době je na světě jen málo tak velkých značek jako Barbie.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
28 září, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Jednou z osob zodpovědných za současnou Barbiemanii je Richard Dickson, který je od roku 2014 prezidentem a provozním ředitelem společnosti Mattel. Včera bylo oznámeno, že byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti Gap, Inc, americké oděvní společnosti, která vlastní značky Gap, Banana Republic, Old Navy a Athleta. Nové funkce se ujme 22. srpna.

Toto nové jmenování dává velký smysl. Když Dickson nastoupil do společnosti Mattel, její vlajková značka Barbie zaznamenávala tříletý pokles. Z vlastního průzkumu společnosti Mattel vyplynulo, že mnoho spotřebitelů si myslí, že panenka nepropaguje rozmanitost nebo tělesnou inkluzivitu, což jsou pro rodiče v miléniu důležité kulturní hodnoty.

Dickson tyto poznatky využil k přepracování značky. Představil širokou škálu nových barbín s různými typy postav a etnickým původem. Tím položil základ pro motivy filmového trháku Barbie, který přišel do kin tento víkend: Režisérka Greta Gerwigová dokázala věrohodně ukázat, že barbíny mohou být rozmanité, inkluzivní a troufáme si říct, že i cool.

Zdroj: Reuters

Nyní má Dickson za úkol nastartovat podobný obrat i ve společnosti Gap, 54 let staré značce, která již několik let upadá. Po období největšího rozkvětu v 80. a 90. letech, kdy byla hlavní značkou v nákupních centrech, její prodeje neustále klesají.

Zde je pět věcí, které by mohl udělat pro oživení značky.

Advertisement

VEDENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI

Chcete využít této příležitosti?

Jedním z poučení z úpadku Barbie je, že hodnoty této značky nenašly odezvu u generace mileniálů a generace Z, která je obecně progresivnější než předchozí generace. Dicksonová značku změnila tím, že se zaměřila na témata, která jsou pro mladé spotřebitele relevantní, jako je rozmanitost a inkluze.

Dickson může udělat totéž se společností Gap a učinit ji lídrem v oblasti udržitelnosti. V posledním desetiletí si spotřebitelé stále více uvědomují, že oděvní průmysl je velkým znečišťovatelem životního prostředí a aktivně urychluje změny klimatu. Společnost Gap v mnoha ohledech vystihuje vše, co je v tomto odvětví špatně: Je to velká společnost, která ročně vyprodukuje miliony kusů oblečení, které nejsou nijak zvlášť kvalitní, což znamená, že v krátké době s největší pravděpodobností skončí na skládce.

Společnost Gap má nyní příležitost převzít vedoucí úlohu v této oblasti a nabídnout mladým spotřebitelům značku, která odpovídá jejich touze nakupovat eticky.

Zdroj: Getty Images

NÁVRAT KE KVALITNÍ KLASICE

Udržitelnost je chytrá strategie, protože by mohla umožnit společnosti Gap vrátit se ke svým počátkům jako značky a zaměřit se na vysoce kvalitní základní oděvy. V prvních letech své existence byla značka Gap známá díky odolné džínovině a dobře vyrobeným tričkům, které jsou základem amerického šatníku. V průběhu let se značka snažila držet krok s měnícím se vkusem zákazníků a vydávala více trendových kousků. V současnosti se však zdá, že Gap nemá jasný názor.

Společnost Gap by se měla vrátit ke svým kořenům. Mohla by si vzít příklad z úspěšných start-upů, jako jsou American Giant a Buck Mason, které se soustředily na vytváření výrobků nejvyšší kvality, jež mají vydržet desítky let. Aby toho dosáhla, musela by se společnost Gap přeorientovat na lepší materiály a továrny s vyššími mzdami, což by znamenalo o něco vyšší ceny. A to by mohlo být dobré. Spotřebitelé si v průběhu let zvykli, že Gap likviduje své nadměrné zásoby ve výprodejových regálech, takže výrobky se zdají být levné a na jedno použití. Tím se značka rozmělnila. Prodej menšího počtu kvalitnějších výrobků by mohl tento dojem změnit.

Zdroj: Gett

PŘESTAT SPOLÉHAT NA SPOLUPRÁCI

Poslední snaha společnosti Gap o změnu jejího postavení skončila katastrofálně. V roce 2020 soustředila značka Gap veškeré své úsilí na jediné desetileté partnerství s Kanye Westem, jehož cílem bylo spoluvytvořit řadu oblečení pod značkou Yeezy. Cílem bylo povýšit Gap na cool streetwearovou značku. Spolupráce však skončila katastrofálně, když Gap smlouvu zrušil, protože West po dvou letech dodal jen několik návrhů. Poté, co se West vyjádřil antisemitsky, stáhl Gap z regálů veškeré existující zboží značky Yeezy.

Řekl bych, že problém nebyl v tom, že by West špatně spolupracoval. Problém byl v tom, že Gap využíval jiné značky, aby byl zajímavější, místo aby se zaměřil na to, co z Gapu udělalo tak silnou značku. Zdá se, že Gap je připraven pokračovat v navazování dalších spoluprací. Letos oznámila partnerství se společností Mattel, které přinese do obchodů Gap zboží značek Barbie a Hot Wheels.

Pokud chce společnost Gap dlouhodobě přežít, nemůže se pouze vyhřívat v záři jiných zajímavých značek. Musí spotřebitelům připomenout, proč se stala tak ikonickou značkou.

Jednou z osob zodpovědných za současnou Barbiemanii je Richard Dickson, který je od roku 2014 prezidentem a provozním ředitelem společnosti Mattel. Včera bylo oznámeno, že byl jmenován novým generálním ředitelem společnosti Gap, Inc, americké oděvní společnosti, která vlastní značky Gap, Banana Republic, Old Navy a Athleta. Nové funkce se ujme 22. srpna.Toto nové jmenování dává velký smysl. Když Dickson nastoupil do společnosti Mattel, její vlajková značka Barbie zaznamenávala tříletý pokles. Z vlastního průzkumu společnosti Mattel vyplynulo, že mnoho spotřebitelů si myslí, že panenka nepropaguje rozmanitost nebo tělesnou inkluzivitu, což jsou pro rodiče v miléniu důležité kulturní hodnoty.Dickson tyto poznatky využil k přepracování značky. Představil širokou škálu nových barbín s různými typy postav a etnickým původem. Tím položil základ pro motivy filmového trháku Barbie, který přišel do kin tento víkend: Režisérka Greta Gerwigová dokázala věrohodně ukázat, že barbíny mohou být rozmanité, inkluzivní a troufáme si říct, že i cool.Nyní má Dickson za úkol nastartovat podobný obrat i ve společnosti Gap, 54 let staré značce, která již několik let upadá. Po období největšího rozkvětu v 80. a 90. letech, kdy byla hlavní značkou v nákupních centrech, její prodeje neustále klesají.Zde je pět věcí, které by mohl udělat pro oživení značky.VEDENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTIChcete využít této příležitosti?Jedním z poučení z úpadku Barbie je, že hodnoty této značky nenašly odezvu u generace mileniálů a generace Z, která je obecně progresivnější než předchozí generace. Dicksonová značku změnila tím, že se zaměřila na témata, která jsou pro mladé spotřebitele relevantní, jako je rozmanitost a inkluze.Dickson může udělat totéž se společností Gap a učinit ji lídrem v oblasti udržitelnosti. V posledním desetiletí si spotřebitelé stále více uvědomují, že oděvní průmysl je velkým znečišťovatelem životního prostředí a aktivně urychluje změny klimatu. Společnost Gap v mnoha ohledech vystihuje vše, co je v tomto odvětví špatně: Je to velká společnost, která ročně vyprodukuje miliony kusů oblečení, které nejsou nijak zvlášť kvalitní, což znamená, že v krátké době s největší pravděpodobností skončí na skládce.Společnost Gap má nyní příležitost převzít vedoucí úlohu v této oblasti a nabídnout mladým spotřebitelům značku, která odpovídá jejich touze nakupovat eticky.NÁVRAT KE KVALITNÍ KLASICEUdržitelnost je chytrá strategie, protože by mohla umožnit společnosti Gap vrátit se ke svým počátkům jako značky a zaměřit se na vysoce kvalitní základní oděvy. V prvních letech své existence byla značka Gap známá díky odolné džínovině a dobře vyrobeným tričkům, které jsou základem amerického šatníku. V průběhu let se značka snažila držet krok s měnícím se vkusem zákazníků a vydávala více trendových kousků. V současnosti se však zdá, že Gap nemá jasný názor.Společnost Gap by se měla vrátit ke svým kořenům. Mohla by si vzít příklad z úspěšných start-upů, jako jsou American Giant a Buck Mason, které se soustředily na vytváření výrobků nejvyšší kvality, jež mají vydržet desítky let. Aby toho dosáhla, musela by se společnost Gap přeorientovat na lepší materiály a továrny s vyššími mzdami, což by znamenalo o něco vyšší ceny. A to by mohlo být dobré. Spotřebitelé si v průběhu let zvykli, že Gap likviduje své nadměrné zásoby ve výprodejových regálech, takže výrobky se zdají být levné a na jedno použití. Tím se značka rozmělnila. Prodej menšího počtu kvalitnějších výrobků by mohl tento dojem změnit.PŘESTAT SPOLÉHAT NA SPOLUPRÁCIPoslední snaha společnosti Gap o změnu jejího postavení skončila katastrofálně. V roce 2020 soustředila značka Gap veškeré své úsilí na jediné desetileté partnerství s Kanye Westem, jehož cílem bylo spoluvytvořit řadu oblečení pod značkou Yeezy. Cílem bylo povýšit Gap na cool streetwearovou značku. Spolupráce však skončila katastrofálně, když Gap smlouvu zrušil, protože West po dvou letech dodal jen několik návrhů. Poté, co se West vyjádřil antisemitsky, stáhl Gap z regálů veškeré existující zboží značky Yeezy.Řekl bych, že problém nebyl v tom, že by West špatně spolupracoval. Problém byl v tom, že Gap využíval jiné značky, aby byl zajímavější, místo aby se zaměřil na to, co z Gapu udělalo tak silnou značku. Zdá se, že Gap je připraven pokračovat v navazování dalších spoluprací. Letos oznámila partnerství se společností Mattel, které přinese do obchodů Gap zboží značek Barbie a Hot Wheels.Pokud chce společnost Gap dlouhodobě přežít, nemůže se pouze vyhřívat v záři jiných zajímavých značek. Musí spotřebitelům připomenout, proč se stala tak ikonickou značkou.
Tagy: businessgap


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    12:28

    Ruský zákaz herní platformy Roblox vyvolává neobvyklý protest.

    12:24

    Proč se americký železniční nákladní sektor stal více znečišťujícím než uhelné elektrárny

    11:54

    Mohl by se AI stát novou hlavní výzvou pro e-commerce a služby doručování jídla?

    11:13

    Zkoumání obrovské příležitosti v hodnotě 1 bilionu dolarů na trhu autonomních vozidel v USA

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.