Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak se z influencerů stali noví tvůrci hudby ve službě Spotify

Navzdory všem chmurným zprávám o hudbě generované umělou inteligencí a algoritmické kurátorské práci může být za rohem Spotify podivný posun zaměřený na člověka.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
30 září, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Zdroj: Burzovnísvět.cz

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Nová generace tastemakerů a kurátorů – říkejme jim influenceři Spotify – kteří se objevují na streamovací službě, má potenciál změnit způsob, jakým lidé objevují hudbu: Využívají svých značných příznivců na sociálních sítích, aby přivedli své příznivce na své účty na Spotify, a nabízejí vysoce kurátorské seznamy skladeb jako alternativu k vlastním doporučením streamera. Například Ari Elkins, který má na TikToku více než 2,1 milionu sledujících a více než 40 veřejných playlistů s tisíci lajky.

Tito vlivní lidé přicházejí v době, kdy se přístup k objevování hudby a streamování drasticky mění, a pokud si chce Spotify udržet svou hegemonii v hudebním průmyslu, možná bude muset začít dávat pozor.

Tatiana Cirisano, vedoucí analytička hudebního průmyslu ve společnosti MIDiA Research, říká, že pozice služby Spotify v oblasti vyhledávání hudby v posledních letech klesá. „Před pěti lety byl RapCaviar a playlisty, které sestavuje Spotify, místem, kde jste objevovali novou hudbu,“ říká, „zatímco nyní tyto playlisty mnohem více reagují na to, co se již děje na jiných platformách.“

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Překvapivě lidé nevyhledávají hudbu na Spotify tolik jako mimo platformu. „Pro všechny spotřebitele je při hledání nejčastějším zdrojem YouTube a až za ním rádio,“ říká Cirisano. „Ale pro mladé ve věku 16 až 19 let je to YouTube a pak TikTok.“ Výzvou je tedy dostat uživatele z TikToku nebo YouTube na Spotify, což je přesně to, o co influenceři Spotify své publikum žádají.

Kelsie Herzog (influencerka Spotify a TikToker známá jako @theyellowbutton) tvrdí, že TikToks začala vytvářet z nudy, ale to se rychle změnilo. „Moje druhé nebo třetí video vybouchlo z ničeho nic,“ říká. „Z 6 000 sledujících jsem se během dvou nebo tří dnů dostala na 50 000. . . . Prostě se to stalo.“ Ale pak se stalo něco jiného: Její fanoušci ji začali žádat o personalizované seznamy skladeb.

Advertisement

Její obsah se již dříve týkal novinek, sběratelství vinylů a žánrových doporučení, ale pak se začala více zaměřovat na kurátorství a začala inzerovat své vlastní veřejné playlisty; dokonce spustila Patreon, kde si fanoušci mohli zaplatit, aby jim vytvořila osobní playlist. „Nejdřív jsem si říkala: ‚Lidé by za to platili?‘. Přišlo mi to tak bizarní,“ říká Kelsie Herzog. Ale stala se z toho běžná součást její značky: Říká, že vytvořila více než 1 300 playlistů.

Chcete využít této příležitosti?

Když si někdo zakoupí vlastní playlist (obvykle za cenu kolem 15 až 20 dolarů), Herzog ho osloví s dotazem, co se mu líbí, co se mu nelíbí a jakou celkovou atmosféru nebo náladu si přeje. Na základě několika doplňujících otázek a průzkumu jim Herzog sestaví playlist s nejméně 45 skladbami. Kromě toho si její sledující mohou za 5 dolarů měsíčně předplatit „tajný“ playlist měsíce, který není na Herzogově veřejném účtu na Spotify.

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Ne každý influencer Spotify vytváří na Patreonu vlastní seznamy skladeb jako tento, ale všichni vytvářejí obsah související s hudbou na jiných sociálních sítích a používají jej k propagaci svých osobních účtů Spotify, které mohou jejich fanoušci sledovat.

Kelsie Herzog naznačuje, že influenceři zaplňují ve službě Spotify zjevnou mezeru. „Například Discover Weekly, ten dostávám každý týden. Ale necítím se při jeho poslechu nijak výjimečně,“ říká. „Ale když si poslechnete jiný playlist od skutečného člověka, je to jako: ‚Aha, tohle je vlastně fakt super‘.“

„To, že má Spotify vliv na hudební průmysl, má hodně společného s jejich vlivnými seznamy skladeb. Nechtěli by udělat nic, co by ho oslabilo,“ říká Eriksson. Obává se, že pokud se platforma stane více sociální, moc se přesune na uživatele, kteří by se pak stali terčem nahrávacích společností a umělců. Ať už se to ale Spotify líbí, nebo ne, možná bude muset tento sociální obrat provést, pokud si chce udržet současné uživatele a konkurovat jim – a její provozovatelé to zřejmě vědí.

Maldonado varoval, že by to společnost Spotify „neměla přehánět“, pokud jde o potenciální sociální obrat společnosti, ale věří, že několik jednoduchých věcí by mohlo přinést změnu: „Myslím, že možnost posílat zprávy a sdílet hudbu prostřednictvím aplikace a snadnější vyhledávání lidí by bylo skvělé, to by mohlo hodně pomoci.“

Nová generace tastemakerů a kurátorů – říkejme jim influenceři Spotify – kteří se objevují na streamovací službě, má potenciál změnit způsob, jakým lidé objevují hudbu: Využívají svých značných příznivců na sociálních sítích, aby přivedli své příznivce na své účty na Spotify, a nabízejí vysoce kurátorské seznamy skladeb jako alternativu k vlastním doporučením streamera. Například Ari Elkins, který má na TikToku více než 2,1 milionu sledujících a více než 40 veřejných playlistů s tisíci lajky.Tito vlivní lidé přicházejí v době, kdy se přístup k objevování hudby a streamování drasticky mění, a pokud si chce Spotify udržet svou hegemonii v hudebním průmyslu, možná bude muset začít dávat pozor.Tatiana Cirisano, vedoucí analytička hudebního průmyslu ve společnosti MIDiA Research, říká, že pozice služby Spotify v oblasti vyhledávání hudby v posledních letech klesá. „Před pěti lety byl RapCaviar a playlisty, které sestavuje Spotify, místem, kde jste objevovali novou hudbu,“ říká, „zatímco nyní tyto playlisty mnohem více reagují na to, co se již děje na jiných platformách.“Překvapivě lidé nevyhledávají hudbu na Spotify tolik jako mimo platformu. „Pro všechny spotřebitele je při hledání nejčastějším zdrojem YouTube a až za ním rádio,“ říká Cirisano. „Ale pro mladé ve věku 16 až 19 let je to YouTube a pak TikTok.“ Výzvou je tedy dostat uživatele z TikToku nebo YouTube na Spotify, což je přesně to, o co influenceři Spotify své publikum žádají.Kelsie Herzog tvrdí, že TikToks začala vytvářet z nudy, ale to se rychle změnilo. „Moje druhé nebo třetí video vybouchlo z ničeho nic,“ říká. „Z 6 000 sledujících jsem se během dvou nebo tří dnů dostala na 50 000. . . . Prostě se to stalo.“ Ale pak se stalo něco jiného: Její fanoušci ji začali žádat o personalizované seznamy skladeb.Její obsah se již dříve týkal novinek, sběratelství vinylů a žánrových doporučení, ale pak se začala více zaměřovat na kurátorství a začala inzerovat své vlastní veřejné playlisty; dokonce spustila Patreon, kde si fanoušci mohli zaplatit, aby jim vytvořila osobní playlist. „Nejdřív jsem si říkala: ‚Lidé by za to platili?‘. Přišlo mi to tak bizarní,“ říká Kelsie Herzog. Ale stala se z toho běžná součást její značky: Říká, že vytvořila více než 1 300 playlistů. Chcete využít této příležitosti?Když si někdo zakoupí vlastní playlist , Herzog ho osloví s dotazem, co se mu líbí, co se mu nelíbí a jakou celkovou atmosféru nebo náladu si přeje. Na základě několika doplňujících otázek a průzkumu jim Herzog sestaví playlist s nejméně 45 skladbami. Kromě toho si její sledující mohou za 5 dolarů měsíčně předplatit „tajný“ playlist měsíce, který není na Herzogově veřejném účtu na Spotify.Ne každý influencer Spotify vytváří na Patreonu vlastní seznamy skladeb jako tento, ale všichni vytvářejí obsah související s hudbou na jiných sociálních sítích a používají jej k propagaci svých osobních účtů Spotify, které mohou jejich fanoušci sledovat.Kelsie Herzog naznačuje, že influenceři zaplňují ve službě Spotify zjevnou mezeru. „Například Discover Weekly, ten dostávám každý týden. Ale necítím se při jeho poslechu nijak výjimečně,“ říká. „Ale když si poslechnete jiný playlist od skutečného člověka, je to jako: ‚Aha, tohle je vlastně fakt super‘.“„To, že má Spotify vliv na hudební průmysl, má hodně společného s jejich vlivnými seznamy skladeb. Nechtěli by udělat nic, co by ho oslabilo,“ říká Eriksson. Obává se, že pokud se platforma stane více sociální, moc se přesune na uživatele, kteří by se pak stali terčem nahrávacích společností a umělců. Ať už se to ale Spotify líbí, nebo ne, možná bude muset tento sociální obrat provést, pokud si chce udržet současné uživatele a konkurovat jim – a její provozovatelé to zřejmě vědí.Maldonado varoval, že by to společnost Spotify „neměla přehánět“, pokud jde o potenciální sociální obrat společnosti, ale věří, že několik jednoduchých věcí by mohlo přinést změnu: „Myslím, že možnost posílat zprávy a sdílet hudbu prostřednictvím aplikace a snadnější vyhledávání lidí by bylo skvělé, to by mohlo hodně pomoci.“
Tagy: hudbainfluencerspotify

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      15:36

      Akcie iRhythm klesají po vydání krátké zprávy od Spruce Point

      15:24

      Akcie Enlivex stoupají po pozitivních výsledcích zkoušky na osteoartritidu kolene

      15:12

      Pokud jste zmeškali TSMC, nezmeškejte tuto asijskou akcii: Barclays

      15:00

      SoftBank a Hon Hai spolupracují na továrně na AI servery pro projekt Stargate

      14:48

      Akcie BioXcel rostou po pozitivní zpětné vazbě od FDA na rozšíření BXCL501

      14:36

      Rozbor 13F za 2. čtvrtletí: Investoři přecházejí do těchto sektorů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Optimistický pohled investičních společností na akcie Nvidia a Sunrun

      18 srpna, 2025

      Morgan Stanley zopakoval svůj optimistický výhled na akcie společnosti Nvidia před zveřejněním výsledků, které výrobce grafických procesorů oznámí 27. srpna.

      Zdroj: Getty Images

      Wells Fargo předkládá akcie s největším potenciálem růstu po výsledkové sezóně

      18 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Latinskoamerický lídr v online platbách získává nový dech a investoři zpozorněli

      15 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wells Fargo věří v téměř 30% růst solárních akcií Sunrun i přes politické změny

      15 srpna, 2025
      Zdroj: BS

      SICC vstupuje na hongkongskou burzu: klíčový okamžik pro svět karbidu křemíku

      14 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Buffettova Berkshire Hathaway nakupuje. Akcie UnitedHealth a D. R. Horton rostou

      15 srpna, 2025

      Investiční společnost Berkshire Hathaway Inc, kterou vede Warren Buffett, odhalila nové významné kroky ve svém portfoliu.

      Nejčtenější zprávy.

      Buffett sází na UnitedHealth: miliardový nákup oživuje zdravotnický sektor

      17 srpna, 2025

      Oracle míří k bilionové hodnotě díky expanzi v umělé inteligenci

      16 srpna, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordního maxima, ale obavy z inflace přetrvávají

      14 srpna, 2025

      Trump a Putin jednali na Aljašce, zásadní posun ale nepřišel

      16 srpna, 2025

      Buffettova tajná sázka za 5 miliard může mířit na průmyslového giganta

      14 srpna, 2025

      Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli

      17 srpna, 2025

      Rozšíření dodávek potravin Amazonem neznamená konec těchto společností

      18 srpna, 2025

      S&P 500 uzavřel níže, přesto zaznamenal druhý týdenní zisk v řadě

      15 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.