Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak se z influencerů stali noví tvůrci hudby ve službě Spotify

Navzdory všem chmurným zprávám o hudbě generované umělou inteligencí a algoritmické kurátorské práci může být za rohem Spotify podivný posun zaměřený na člověka.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
30 září, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Zdroj: Burzovnísvět.cz

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Nová generace tastemakerů a kurátorů – říkejme jim influenceři Spotify – kteří se objevují na streamovací službě, má potenciál změnit způsob, jakým lidé objevují hudbu: Využívají svých značných příznivců na sociálních sítích, aby přivedli své příznivce na své účty na Spotify, a nabízejí vysoce kurátorské seznamy skladeb jako alternativu k vlastním doporučením streamera. Například Ari Elkins, který má na TikToku více než 2,1 milionu sledujících a více než 40 veřejných playlistů s tisíci lajky.

Tito vlivní lidé přicházejí v době, kdy se přístup k objevování hudby a streamování drasticky mění, a pokud si chce Spotify udržet svou hegemonii v hudebním průmyslu, možná bude muset začít dávat pozor.

Tatiana Cirisano, vedoucí analytička hudebního průmyslu ve společnosti MIDiA Research, říká, že pozice služby Spotify v oblasti vyhledávání hudby v posledních letech klesá. „Před pěti lety byl RapCaviar a playlisty, které sestavuje Spotify, místem, kde jste objevovali novou hudbu,“ říká, „zatímco nyní tyto playlisty mnohem více reagují na to, co se již děje na jiných platformách.“

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Překvapivě lidé nevyhledávají hudbu na Spotify tolik jako mimo platformu. „Pro všechny spotřebitele je při hledání nejčastějším zdrojem YouTube a až za ním rádio,“ říká Cirisano. „Ale pro mladé ve věku 16 až 19 let je to YouTube a pak TikTok.“ Výzvou je tedy dostat uživatele z TikToku nebo YouTube na Spotify, což je přesně to, o co influenceři Spotify své publikum žádají.

Kelsie Herzog (influencerka Spotify a TikToker známá jako @theyellowbutton) tvrdí, že TikToks začala vytvářet z nudy, ale to se rychle změnilo. „Moje druhé nebo třetí video vybouchlo z ničeho nic,“ říká. „Z 6 000 sledujících jsem se během dvou nebo tří dnů dostala na 50 000. . . . Prostě se to stalo.“ Ale pak se stalo něco jiného: Její fanoušci ji začali žádat o personalizované seznamy skladeb.

Advertisement

Její obsah se již dříve týkal novinek, sběratelství vinylů a žánrových doporučení, ale pak se začala více zaměřovat na kurátorství a začala inzerovat své vlastní veřejné playlisty; dokonce spustila Patreon, kde si fanoušci mohli zaplatit, aby jim vytvořila osobní playlist. „Nejdřív jsem si říkala: ‚Lidé by za to platili?‘. Přišlo mi to tak bizarní,“ říká Kelsie Herzog. Ale stala se z toho běžná součást její značky: Říká, že vytvořila více než 1 300 playlistů.

Když si někdo zakoupí vlastní playlist (obvykle za cenu kolem 15 až 20 dolarů), Herzog ho osloví s dotazem, co se mu líbí, co se mu nelíbí a jakou celkovou atmosféru nebo náladu si přeje. Na základě několika doplňujících otázek a průzkumu jim Herzog sestaví playlist s nejméně 45 skladbami. Kromě toho si její sledující mohou za 5 dolarů měsíčně předplatit „tajný“ playlist měsíce, který není na Herzogově veřejném účtu na Spotify.

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Ne každý influencer Spotify vytváří na Patreonu vlastní seznamy skladeb jako tento, ale všichni vytvářejí obsah související s hudbou na jiných sociálních sítích a používají jej k propagaci svých osobních účtů Spotify, které mohou jejich fanoušci sledovat.

Kelsie Herzog naznačuje, že influenceři zaplňují ve službě Spotify zjevnou mezeru. „Například Discover Weekly, ten dostávám každý týden. Ale necítím se při jeho poslechu nijak výjimečně,“ říká. „Ale když si poslechnete jiný playlist od skutečného člověka, je to jako: ‚Aha, tohle je vlastně fakt super‘.“

„To, že má Spotify vliv na hudební průmysl, má hodně společného s jejich vlivnými seznamy skladeb. Nechtěli by udělat nic, co by ho oslabilo,“ říká Eriksson. Obává se, že pokud se platforma stane více sociální, moc se přesune na uživatele, kteří by se pak stali terčem nahrávacích společností a umělců. Ať už se to ale Spotify líbí, nebo ne, možná bude muset tento sociální obrat provést, pokud si chce udržet současné uživatele a konkurovat jim – a její provozovatelé to zřejmě vědí.

Maldonado varoval, že by to společnost Spotify „neměla přehánět“, pokud jde o potenciální sociální obrat společnosti, ale věří, že několik jednoduchých věcí by mohlo přinést změnu: „Myslím, že možnost posílat zprávy a sdílet hudbu prostřednictvím aplikace a snadnější vyhledávání lidí by bylo skvělé, to by mohlo hodně pomoci.“

Nová generace tastemakerů a kurátorů – říkejme jim influenceři Spotify – kteří se objevují na streamovací službě, má potenciál změnit způsob, jakým lidé objevují hudbu: Využívají svých značných příznivců na sociálních sítích, aby přivedli své příznivce na své účty na Spotify, a nabízejí vysoce kurátorské seznamy skladeb jako alternativu k vlastním doporučením streamera. Například Ari Elkins, který má na TikToku více než 2,1 milionu sledujících a více než 40 veřejných playlistů s tisíci lajky.Tito vlivní lidé přicházejí v době, kdy se přístup k objevování hudby a streamování drasticky mění, a pokud si chce Spotify udržet svou hegemonii v hudebním průmyslu, možná bude muset začít dávat pozor.Tatiana Cirisano, vedoucí analytička hudebního průmyslu ve společnosti MIDiA Research, říká, že pozice služby Spotify v oblasti vyhledávání hudby v posledních letech klesá. „Před pěti lety byl RapCaviar a playlisty, které sestavuje Spotify, místem, kde jste objevovali novou hudbu,“ říká, „zatímco nyní tyto playlisty mnohem více reagují na to, co se již děje na jiných platformách.“Překvapivě lidé nevyhledávají hudbu na Spotify tolik jako mimo platformu. „Pro všechny spotřebitele je při hledání nejčastějším zdrojem YouTube a až za ním rádio,“ říká Cirisano. „Ale pro mladé ve věku 16 až 19 let je to YouTube a pak TikTok.“ Výzvou je tedy dostat uživatele z TikToku nebo YouTube na Spotify, což je přesně to, o co influenceři Spotify své publikum žádají.Kelsie Herzog tvrdí, že TikToks začala vytvářet z nudy, ale to se rychle změnilo. „Moje druhé nebo třetí video vybouchlo z ničeho nic,“ říká. „Z 6 000 sledujících jsem se během dvou nebo tří dnů dostala na 50 000. . . . Prostě se to stalo.“ Ale pak se stalo něco jiného: Její fanoušci ji začali žádat o personalizované seznamy skladeb.Její obsah se již dříve týkal novinek, sběratelství vinylů a žánrových doporučení, ale pak se začala více zaměřovat na kurátorství a začala inzerovat své vlastní veřejné playlisty; dokonce spustila Patreon, kde si fanoušci mohli zaplatit, aby jim vytvořila osobní playlist. „Nejdřív jsem si říkala: ‚Lidé by za to platili?‘. Přišlo mi to tak bizarní,“ říká Kelsie Herzog. Ale stala se z toho běžná součást její značky: Říká, že vytvořila více než 1 300 playlistů.Když si někdo zakoupí vlastní playlist , Herzog ho osloví s dotazem, co se mu líbí, co se mu nelíbí a jakou celkovou atmosféru nebo náladu si přeje. Na základě několika doplňujících otázek a průzkumu jim Herzog sestaví playlist s nejméně 45 skladbami. Kromě toho si její sledující mohou za 5 dolarů měsíčně předplatit „tajný“ playlist měsíce, který není na Herzogově veřejném účtu na Spotify.Ne každý influencer Spotify vytváří na Patreonu vlastní seznamy skladeb jako tento, ale všichni vytvářejí obsah související s hudbou na jiných sociálních sítích a používají jej k propagaci svých osobních účtů Spotify, které mohou jejich fanoušci sledovat.Kelsie Herzog naznačuje, že influenceři zaplňují ve službě Spotify zjevnou mezeru. „Například Discover Weekly, ten dostávám každý týden. Ale necítím se při jeho poslechu nijak výjimečně,“ říká. „Ale když si poslechnete jiný playlist od skutečného člověka, je to jako: ‚Aha, tohle je vlastně fakt super‘.“„To, že má Spotify vliv na hudební průmysl, má hodně společného s jejich vlivnými seznamy skladeb. Nechtěli by udělat nic, co by ho oslabilo,“ říká Eriksson. Obává se, že pokud se platforma stane více sociální, moc se přesune na uživatele, kteří by se pak stali terčem nahrávacích společností a umělců. Ať už se to ale Spotify líbí, nebo ne, možná bude muset tento sociální obrat provést, pokud si chce udržet současné uživatele a konkurovat jim – a její provozovatelé to zřejmě vědí.Maldonado varoval, že by to společnost Spotify „neměla přehánět“, pokud jde o potenciální sociální obrat společnosti, ale věří, že několik jednoduchých věcí by mohlo přinést změnu: „Myslím, že možnost posílat zprávy a sdílet hudbu prostřednictvím aplikace a snadnější vyhledávání lidí by bylo skvělé, to by mohlo hodně pomoci.“
Tagy: hudbainfluencerspotify

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      09:00

      Akcie společnosti Baidu klesají

      08:49

      Citi zavádí nástroje umělé inteligence pro zaměstnance v Hongkongu

      08:36

      Čínská společnost Lenovo oznámila 64% pokles zisku ve čtvrtém čtvrtletí

      08:24

      Akcie společnosti Xpeng vzrostly v Hongkongu o 10 %

      08:12

      Japonský ministr financí označil americká cla za „politováníhodná“, obchodní jednání uvízla na mrtvém bodě

      08:00

      Evropské trhy se při otevření propadly do záporných čísel

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Home Depot si podle Stifelu zaslouží pozornost investorů i přes smíšené výsledky

      21 května, 2025

      Navzdory smíšeným výsledkům za první čtvrtletí zůstává investiční společnost Stifel pozitivně naladěná vůči akciím Home Depot, jednoho z největších amerických...

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Tesla opět na vzestupu – Musk slibuje robotaxi, méně politiky a víc inovací

      21 května, 2025
      Zdroj: The Japan Times

      Nippon Steel zvyšuje investice do US Steel na 11 miliard USD, bude dosaženo dohody?

      20 května, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Bernstein posiluje svůj optimistický výhled na společnost Boeing

      20 května, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Goldman Sachs zvyšuje cílovou cenu Microsoftu díky důvěře v AI strategii

      20 května, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Americké akcie pohledem makléře z Mercurius Pro, o.c.p.: Je čas nakupovat?

      19 května, 2025

      Americký akciový trh zažil v dubnu a květnu 2025 dramatické období, které bylo výrazně ovlivněno eskalací a následnou deeskalací obchodní...

      Nejčtenější zprávy.

      Soukromé úvěry a bankovní sektor: Rostoucí vazby, ale i riziko

      21 května, 2025

      Americké akcie se mírně propadají, Home Depot potvrzuje výhled

      20 května, 2025

      ChargePoint pod tlakem: Nepříznivé podmínky brzdí růst i atraktivitu akcií

      18 května, 2025

      S&P 500 přerušil šestidenní vítěznou sérii, růst technologického sektoru zpomalil

      20 května, 2025

      Hongkongské akcie překonaly ty čínské nejvýrazněji od roku 2008

      18 května, 2025

      S&P 500 klesá, rostoucí výnosy státních dluhopisů kompenzují růst Alphabet

      21 května, 2025

      Ropa drží pokles díky nárůstu zásob v USA a širšímu výprodeji na trzích

      22 května, 2025

      Index S&P 500 uzavřel v plusu, investoři ignorují snížení ratingu USA

      19 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.