Je čas nakoupit akcie výrobců baterií pro elektromobily. S tím, jak se svět stává zeleným a ESG a udržitelnost jsou stále oblíbenější společenská hesla, jsme svědky masivního přechodu k elektromobilům. V kombinaci s vládními pobídkami, přísnějšími emisními předpisy, technologickým pokrokem a požadavky světových lídrů na miliony elektrických vozidel v příštím desetiletí je vše, co souvisí s elektrickými vozidly, explozivní. To se týká i poptávky po bateriích do elektromobilů.
„S tím, jak se celosvětový trh s těmito vozidly rychle rozšiřuje, poptávka po bateriích stále prudce roste,“ jak uvádí Cross Roads Today. „Od zdokonalené technologie baterií přes snižující se náklady na baterie až po rozšiřování nabíjecí infrastruktury a přechod na elektrický pohon u ostatních segmentů dopravy – růst poptávky po bateriích pro elektromobily utváří budoucnost mobility a skladování energie.“
S ohledem na to je čas nakoupit následující akcie výrobců baterií.
QuantumScape (QS)
Při jedné z prvních zmínek o společnosti QuantumScape (NYSE:QS) jsem uvedl, že by se mohlo jednat o jednu z nejzajímavějších bateriových akcií na trhu. To bylo 11. dubna, kdy se QS obchodovala za 7,30 USD za akcii. Dnes je to až 12,52 USD a mohla by se hnát k vyšším maximům.
Je pravda, že QS je stále ještě společností s polovodičovými bateriemi před dosažením výnosů. Zatím také nevydělává. Ve skutečnosti právě vykázala ztrátu 26 centů při nulových tržbách.
V aktualizaci za 2. čtvrtletí však společnost oznámila spolupráci se zákazníkem z automobilového sektoru, což by mohlo vést k prodejům. A to by zase mohlo vést k příjmům do roku 2025. Dokonce i Toyota (NYSE:TM) je ohledně polovodičových baterií optimistická.
Zdroj: QuantumScape
„Zdá se, že polovodičové baterie jako zdroj energie pro budoucí elektromobily, což je pro QS značný katalyzátor,“ uvedla společnost v článku z 10. července.
Panasonic (PCRFY)
V tomto měsíci jsem se také znovu zmínil o společnosti Panasonic (OTCMKTS:PCRFY), která se obchodovala za 11,98 USD. Nyní sice vzrostla jen o pár centů na 12,07 USD, ale i tak zůstává dobrou sázkou. Nejenže společnost spolupracuje s Toyotou a BMW, ale na seznam se možná přidá i Subaru.
„Subaru se možná rozhodne používat baterie 4680, nejnovější články prosazované šéfem Tesly Elonem Muskem, u nichž chce energetická jednotka Panasonicu zvýšit výrobu,“ uvádí agentura Reuters,
Zdroj: Getty Images
Ještě působivější je, že Panasonic urychluje plány na rozšíření výroby baterií pro elektromobily v závodě v Nevadě, který provozuje společně s Teslou. Po dokončení by se roční výrobní kapacita mohla do března 2026 zvýšit o 10 %, uvádí zpráva společnosti Seeking Alpha.
„To by stačilo na kapacitu baterií pro 500 až 700 tisíc vozů Tesla Model 3,“ dodávají zástupci společnosti.
BYD Co. (BYDDF)
Společnost BYD Co. (OTCMKTS:BYDDF) se v červenci obchodovala za 32,85 USD, nyní se však po otestování maxima na úrovni 36,27 USD dostala až na 35,18 USD.
„BYD vyrábí také vlastní baterie pro elektromobily a je jedním z předních dodavatelů baterií v Číně,“ jak jsem uvedl v červencovém článku. „[Společnost] rychle rozšiřuje své výrobní kapacity a má dobré předpoklady těžit z růstu trhu s elektromobily v Číně.“
Zdroj: Getty Images
Společnost BYD rovněž uvedla na trh SUV Denza N7, potenciálního konkurenta modelu Y společnosti Tesla. Kromě toho oznámila, že plánuje investovat 1 miliardu USD do výroby elektromobilů a baterií v Indii. V červnu dosáhla dalšího silného růstu, když prodala 253 046 elektromobilů, což je meziměsíční skok o 5,3 %. Za první pololetí prodala společnost BYD 1,25 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 95 %.
Analytici Goldman Sachs navíc zahájili nákupní hodnocení akcií BYD. Firma věří, že ziskovost společnosti se v druhé polovině roku ještě zvýší.
Je čas nakoupit akcie výrobců baterií pro elektromobily. S tím, jak se svět stává zeleným a ESG a udržitelnost jsou stále oblíbenější společenská hesla, jsme svědky masivního přechodu k elektromobilům. V kombinaci s vládními pobídkami, přísnějšími emisními předpisy, technologickým pokrokem a požadavky světových lídrů na miliony elektrických vozidel v příštím desetiletí je vše, co souvisí s elektrickými vozidly, explozivní. To se týká i poptávky po bateriích do elektromobilů.„S tím, jak se celosvětový trh s těmito vozidly rychle rozšiřuje, poptávka po bateriích stále prudce roste,“ jak uvádí Cross Roads Today. „Od zdokonalené technologie baterií přes snižující se náklady na baterie až po rozšiřování nabíjecí infrastruktury a přechod na elektrický pohon u ostatních segmentů dopravy – růst poptávky po bateriích pro elektromobily utváří budoucnost mobility a skladování energie.“S ohledem na to je čas nakoupit následující akcie výrobců baterií.Při jedné z prvních zmínek o společnosti QuantumScape jsem uvedl, že by se mohlo jednat o jednu z nejzajímavějších bateriových akcií na trhu. To bylo 11. dubna, kdy se QS obchodovala za 7,30 USD za akcii. Dnes je to až 12,52 USD a mohla by se hnát k vyšším maximům.Je pravda, že QS je stále ještě společností s polovodičovými bateriemi před dosažením výnosů. Zatím také nevydělává. Ve skutečnosti právě vykázala ztrátu 26 centů při nulových tržbách. Chcete využít této příležitosti?V aktualizaci za 2. čtvrtletí však společnost oznámila spolupráci se zákazníkem z automobilového sektoru, což by mohlo vést k prodejům. A to by zase mohlo vést k příjmům do roku 2025. Dokonce i Toyota je ohledně polovodičových baterií optimistická.„Zdá se, že polovodičové baterie jako zdroj energie pro budoucí elektromobily, což je pro QS značný katalyzátor,“ uvedla společnost v článku z 10. července.V tomto měsíci jsem se také znovu zmínil o společnosti Panasonic , která se obchodovala za 11,98 USD. Nyní sice vzrostla jen o pár centů na 12,07 USD, ale i tak zůstává dobrou sázkou. Nejenže společnost spolupracuje s Toyotou a BMW, ale na seznam se možná přidá i Subaru.„Subaru se možná rozhodne používat baterie 4680, nejnovější články prosazované šéfem Tesly Elonem Muskem, u nichž chce energetická jednotka Panasonicu zvýšit výrobu,“ uvádí agentura Reuters,Ještě působivější je, že Panasonic urychluje plány na rozšíření výroby baterií pro elektromobily v závodě v Nevadě, který provozuje společně s Teslou. Po dokončení by se roční výrobní kapacita mohla do března 2026 zvýšit o 10 %, uvádí zpráva společnosti Seeking Alpha.„To by stačilo na kapacitu baterií pro 500 až 700 tisíc vozů Tesla Model 3,“ dodávají zástupci společnosti.Společnost BYD Co. se v červenci obchodovala za 32,85 USD, nyní se však po otestování maxima na úrovni 36,27 USD dostala až na 35,18 USD.„BYD vyrábí také vlastní baterie pro elektromobily a je jedním z předních dodavatelů baterií v Číně,“ jak jsem uvedl v červencovém článku. „[Společnost] rychle rozšiřuje své výrobní kapacity a má dobré předpoklady těžit z růstu trhu s elektromobily v Číně.“Společnost BYD rovněž uvedla na trh SUV Denza N7, potenciálního konkurenta modelu Y společnosti Tesla. Kromě toho oznámila, že plánuje investovat 1 miliardu USD do výroby elektromobilů a baterií v Indii. V červnu dosáhla dalšího silného růstu, když prodala 253 046 elektromobilů, což je meziměsíční skok o 5,3 %. Za první pololetí prodala společnost BYD 1,25 milionu kusů, což představuje meziroční nárůst o 95 %.Analytici Goldman Sachs navíc zahájili nákupní hodnocení akcií BYD. Firma věří, že ziskovost společnosti se v druhé polovině roku ještě zvýší.
Společnost Upstart Holdings, poskytovatel online úvěrů využívající umělou inteligenci, se dostala do centra pozornosti investorů poté, co JPMorgan zvýšila své...