Velký maloobchodní řetězec překonal očekávání Wall Street ohledně tržeb a zisku. Tržby z elektronického obchodu Walmart U.S. rovněž vzrostly o 24 %.
Walmart nyní uvedl, že očekává, že konsolidované čisté tržby za celý fiskální rok vzrostou přibližně o 4 až 4,5 %. Uvedl, že upravený zisk na akcii za tento rok se bude pohybovat v rozmezí 6,36 až 6,46 USD. V porovnání s předchozím výhledem, který počítal s růstem konsolidovaných čistých tržeb o 3,5 % a upraveným ziskem na akcii v rozmezí 6,10 až 6,20 USD.
V rozhovoru pro CNBC finanční ředitel John David Rainey uvedl, že Walmart zaznamenal během čtvrtletí „mírné zlepšení“ v prodeji velkých cen a diskrečních položek, jako je elektronika a zboží pro domácnost. Prodej těchto výrobků je již více než rok slabší, protože Američané utrácejí více za základní potřeby, jako jsou potraviny.
Uvedl, že má lepší pocit z vývoje výdajů než před třemi měsíci. Přesto popsal spotřebitele jako „vybíravé nebo náročné“. Uvedl, že sezónní momenty, jako jsou svátky 4. července a návrat do školy, pomohly zvýšit tržby.
Akcie společnosti vzrostly o necelé 1 %.
Zde je to, co společnost vykázala za tříměsíční období končící 31. července, ve srovnání s tím, co očekávali analytici podle konsensuálních odhadů společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,84 USD oproti očekávaným 1,71 USD.
Tržby: 161,63 miliardy USD oproti očekávaným 160,27 miliardy USD.
Čistý zisk společnosti Walmart za druhé fiskální čtvrtletí vyskočil o 53 % na 7,89 miliardy USD, tj. 2,92 USD na akcii, ve srovnání s 5,15 miliardy USD, tj. 1,88 USD na akcii o rok dříve.
Zákazníci častěji navštěvovali prodejny a internetové stránky společnosti Walmart a více nakupovali. Počet transakcí se zvýšil o 2,9 % a průměrná cena účtenky vzrostla o 3,4 % u společnosti Walmart U.S.
Tržby v prodejnách Walmart U.S. ve druhém čtvrtletí vzrostly o 6,4 % bez započtení pohonných hmot ve srovnání s předchozím obdobím. To je více než 4,1% nárůst, který podle agentury FactSet očekávali analytici.

V Sam’s Clubu vzrostly tržby ve stejných prodejnách bez pohonných hmot o 5,5 %, což bylo v souladu s očekáváním analytiků.
Online tržby Walmartu v USA vzrostly, protože zákazníci nakupovali více zboží na rostoucím trhu třetích stran a zadávali více objednávek k vyzvednutí a doručení v obchodě.
„Skutečně to ukazuje, že nabídka hodnoty pro Walmart je mnohem, mnohem víc než jen nízké ceny nebo hodnota. Dnes je to pohodlí,“ řekl Rainey. „A tak se do toho hodně opíráme a skutečně oba aspekty této části našeho podnikání.“
Společnost Walmart získala dynamiku i díky novým zdrojům příjmů, včetně prodeje většího množství reklamy a přesvědčení většího počtu nakupujících, aby se zaregistrovali do jejího členského programu Walmart+. Tyto činnosti s vyšší marží jsou hlavním důvodem, proč generální ředitel Doug McMillon uvedl, že v příštích pěti letech očekává rychlejší růst zisku než tržeb.
Tento růstový trend pokračoval i v posledním čtvrtletí. Tržby společnosti Walmart Connect, která se zabývá reklamou v USA, vzrostly meziročně o 36 %.
Tento týden také společnost Walmart oznámila změny ve svém vedení. Ve středu oznámila, že generální ředitelka společnosti Walmart International Judith McKenna, která ve společnosti působila 27 let, odejde v polovině září do důchodu. Na její místo nastoupí generální ředitelka Sam’s Clubu Kath McLayová. Novým generálním ředitelem společnosti Sam’s Club se stane Chris Nicholas, současný provozní ředitel společnosti Walmart U.S..

Získávání spořivých zákazníků
Společnost Walmart se odlišuje od ostatních maloobchodních prodejců, jako je například Target, kteří se potýkají s mírnějšími tržbami. Je lépe izolován od měnícího se vkusu zákazníků a reakcí na ekonomické faktory, jako je vysoká inflace, protože jako největší národní prodejce potravin prodává více základních produktů denní potřeby.
Rainey uvedl, že je stále překvapen spotřebiteli a jejich „ochotou utrácet“. Dodal však, že stále chtějí šetřit.
Zákazníci nakupují více potravin privátních značek Walmartu, které obvykle stojí méně. V oddělení potravin Walmart U.S. vzrostl prodej privátních značek meziročně o 9 %. Tyto značky tvoří 20 % celkových tržeb společnosti Walmart v USA.
Zákazníci se také mohou snažit ušetřit tím, že si budou více připravovat vlastní jídlo, než aby se stravovali venku. Walmart zaznamenal „malý posun k vaření doma“, řekl Rainey. Zaznamenal nárůst prodeje hotových jídel a nástrojů k vaření, jako jsou mixéry a míchačky.
Ačkoli se trendy v oblasti všeobecného zboží zlepšují, tržby stále meziročně klesají o nízké jednociferné hodnoty, uvedl.
Obzvláště populární byly časově omezené výprodeje Walmartu, tzv. rollbacky. Generální ředitel společnosti Walmart U.S. John Furner v hovoru k výsledkům uvedl, že společnost zaznamenala nárůst prodeje, když nabízela zboží jako batohy a chipsy se slevou. Dodal, že u potravin měla vyšší počet Rollbacků než před rokem.
Ochlazení inflace, více optimismu
Walmart zaznamenal zmírnění inflace, zatímco jiné problémy přetrvávají.
V období před rokem se Walmart a další maloobchodníci snažili odstranit přebytečné neprodané zboží. To vedlo jak k vyšší úrovni zásob, tak k výraznějším slevám.
Na konci druhého čtvrtletí byly zásoby o 5 % nižší než před rokem. Walmart také méně zlevňoval, uvedl Rainey v hovoru k výsledkům hospodaření.

Ceny potravin zůstávají stabilní, ale ceny běžného zboží ve srovnání s loňským rokem klesly, uvedl Rainey. Některé základní potravinářské položky však klesly.
Zákazníci nakupují více čerstvého masa, mořských plodů a vajec, protože se staly cenově dostupnějšími, uvedl Rainey.
Návrat do školy, jedno z největších období pro maloobchodníky, začal brzy a silně, řekl generální ředitel Doug McMillon. Tyto trendy prodeje obvykle signalizují vzorce pro nadcházející měsíce, takže jsou dobrým znamením pro Halloween, svátky a celkový prodej zboží v druhé polovině roku, řekl.
Přesto Rainey uvedl, že společnost plánuje konzervativně a sleduje množství objednávek běžného zboží. Uvedl, že spotřebitelé čelí novějším tlakům, jako je návrat splátek studentských půjček, které byly kvůli pandemii pozastaveny na více než tři roky.
„Zatímco inflace se zmírnila a úroveň zaměstnanosti je stabilní, úvěrové trhy se zpřísnily,“ řekl. „Ceny energií jsou vyšší a někteří zákazníci čelí dalším výdajům v důsledku obnovení splátek studentských půjček v říjnu. Proto jsme v našem výhledu i nadále přiměřeně rozvážní.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky