Akcie společnosti Xpeng klesly o 7 % poté, co čínský výrobce elektromobilů vykázal rekordní čtvrtletní ztrátu
Společnost Xpeng (XPEV) v pátek vykázala ve druhém čtvrtletí větší než očekávanou ztrátu, což způsobilo, že akcie čínského výrobce elektromobilů v předobchodní fázi obchodování v USA klesly o více než 7 %.
Čistá ztráta byla vyšší než ztráta ve výši 2,7 miliardy jüanů (370,7 milionu USD) vykázaná za druhé čtvrtletí loňského roku. Byla to také největší čtvrtletní ztráta, kterou Xpeng vykázal od svého vstupu na burzu v srpnu 2020.
Navzdory zásahu do zisku tržby čínské společnosti ve druhém čtvrtletí splnily očekávání.
Zde se dozvíte, jak si společnost Xpeng vedla v porovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv za druhé čtvrtletí:
Čistá ztráta: ztráta 2,8 miliardy jüanů oproti očekávané ztrátě 2,13 miliardy jüanů. Tržby: 5,06 miliardy čínských jüanů (693,7 milionu USD) oproti očekávaným 5,06 miliardy jüanů, což představuje meziroční pokles o 31 %.
Společnost Xpeng rovněž uvedla, že její hrubá marže dosáhla záporných 3,9 % oproti kladným 10,9 % ve stejném období roku 2022.
Společnost se v letošním roce pokouší o obrat v hospodaření po krušném roce 2022, během něhož se cena jejích akcií propadla o více než 80 %.
Společnost Xpeng působí v podmínkách slabé čínské ekonomiky se sníženými spotřebitelskými výdaji a zároveň čelí v Číně tvrdé konkurenci ze strany dalších začínajících firem, jako jsou Nio a Li Auto, a také gigantů BYD a Tesla.
Konkurence stále sílí, protože v druhé největší ekonomice světa se rozvíjí cenová válka. Společnost Tesla tento týden snížila ceny svých vozů Model Y a Model S a nabídla slevy na stávající skladové zásoby Modelů S a X v Číně.
Společnost Xpeng uvedla, že její marže na automobilech byla ve druhém čtvrtletí záporná 8,6 %, zatímco ve stejném období loňského roku byla kladná 9,1 %. Společnost tento pokles přičítala „odpisům zásob a ztrátám ze závazků na nákup zásob“ v souvislosti se svým vozem G3i, jakož i zvýšeným prodejním akcím a vypršení čínských dotací na elektromobily.
Společnost Xpeng doufá, že její nejnovější vůz – SUV G6 Ultra Smart Coupe – který byl uveden na trh na konci druhého čtvrtletí, zvýší marže.
Zdroj: Getty Images
„Díky modelu G6 a dalším novým produktům, které urychlují růst prodejů, očekáváme, že se hrubá marže postupně zotaví, zatímco provozní efektivita se bude nadále zlepšovat a volný peněžní tok se podstatně zlepší,“ uvedl v páteční tiskové zprávě k výsledkům Brian Gu, spoluprezident společnosti Xpeng.
Během hovoru k výsledkům, který se konal ve stejný den, generální ředitel společnosti Xpeng He Xiaopeng uvedl, že společnost provádí iniciativy na úsporu nákladů napříč celým podnikem, které by měly „v roce 2024 podstatně zvýšit hrubou marži“.
Gu během hovoru k výsledkům uvedl, že cílem společnosti Xpeng je dosáhnout v roce 2025 vyrovnaného hospodaření.
Společnost Xpeng předpokládá, že dodávky vzrostou Společnost Xpeng již dříve zveřejnila, že ve druhém čtvrtletí roku 2023 dodala 23 205 vozů, čímž zaznamenala 27% mezičtvrtletní nárůst a překonala vlastní prognózu. V červenci dodala firma se sídlem v Kantonu 11 008 vozů, což je o 28 % více než v předchozím měsíci.
Jedná se o šestý měsíc růstu dodávek v řadě, což podtrhuje první známky oživení, alespoň co se týče dodávek.
Společnost Xpeng uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekává dodávky 39 000 až 41 000 vozidel, což představuje meziroční nárůst o přibližně 31,9 % až 38,7 %. Toto číslo by bylo rovněž vyšší než dodávky zaznamenané ve druhém čtvrtletí.
Zdroj: Getty Images
Uvedl, že dodávky modelu G6, jehož výrobu chce Xpeng zvýšit, v září „výrazně vzrostou“. Po započtení prodejů ostatních vozů chce společnost ve čtvrtém čtvrtletí dosáhnout „vrcholu“ měsíčních dodávek ve výši 20 000 vozů, což by v případě dosažení tohoto cíle znamenalo 60 000 vozů.
Společnost předpokládá, že její tržby se budou ve třetím čtvrtletí pohybovat mezi 8,5 a 9 miliardami jüanů, což představuje meziroční nárůst o přibližně 24,6 až 31,9 %.
Společnost Xpeng také reorganizovala svou řídící strukturu a v posledních několika měsících prošla generální opravou ve snaze uvolnit růst.
Rostoucí dodávky dodaly investorům jistou důvěru, že dochází k obratu, a akcie společnosti Xpeng letos vzrostly o více než 50 %.
Automobilku podpořil také německý automobilový gigant Volkswagen, který minulý měsíc investoval do společnosti Xpeng 700 milionů dolarů a získal 4,99% podíl. Firmy budou společně vyvíjet dva elektromobily pro čínský trh.
Čistá ztráta byla vyšší než ztráta ve výši 2,7 miliardy jüanů vykázaná za druhé čtvrtletí loňského roku. Byla to také největší čtvrtletní ztráta, kterou Xpeng vykázal od svého vstupu na burzu v srpnu 2020.Navzdory zásahu do zisku tržby čínské společnosti ve druhém čtvrtletí splnily očekávání.Zde se dozvíte, jak si společnost Xpeng vedla v porovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv za druhé čtvrtletí:Čistá ztráta: ztráta 2,8 miliardy jüanů oproti očekávané ztrátě 2,13 miliardy jüanů.Tržby: 5,06 miliardy čínských jüanů oproti očekávaným 5,06 miliardy jüanů, což představuje meziroční pokles o 31 %.Společnost Xpeng rovněž uvedla, že její hrubá marže dosáhla záporných 3,9 % oproti kladným 10,9 % ve stejném období roku 2022.Společnost se v letošním roce pokouší o obrat v hospodaření po krušném roce 2022, během něhož se cena jejích akcií propadla o více než 80 %.Společnost Xpeng působí v podmínkách slabé čínské ekonomiky se sníženými spotřebitelskými výdaji a zároveň čelí v Číně tvrdé konkurenci ze strany dalších začínajících firem, jako jsou Nio a Li Auto, a také gigantů BYD a Tesla.Konkurence stále sílí, protože v druhé největší ekonomice světa se rozvíjí cenová válka. Společnost Tesla tento týden snížila ceny svých vozů Model Y a Model S a nabídla slevy na stávající skladové zásoby Modelů S a X v Číně.Společnost Xpeng uvedla, že její marže na automobilech byla ve druhém čtvrtletí záporná 8,6 %, zatímco ve stejném období loňského roku byla kladná 9,1 %. Společnost tento pokles přičítala „odpisům zásob a ztrátám ze závazků na nákup zásob“ v souvislosti se svým vozem G3i, jakož i zvýšeným prodejním akcím a vypršení čínských dotací na elektromobily.Společnost Xpeng doufá, že její nejnovější vůz – SUV G6 Ultra Smart Coupe – který byl uveden na trh na konci druhého čtvrtletí, zvýší marže.„Díky modelu G6 a dalším novým produktům, které urychlují růst prodejů, očekáváme, že se hrubá marže postupně zotaví, zatímco provozní efektivita se bude nadále zlepšovat a volný peněžní tok se podstatně zlepší,“ uvedl v páteční tiskové zprávě k výsledkům Brian Gu, spoluprezident společnosti Xpeng.Během hovoru k výsledkům, který se konal ve stejný den, generální ředitel společnosti Xpeng He Xiaopeng uvedl, že společnost provádí iniciativy na úsporu nákladů napříč celým podnikem, které by měly „v roce 2024 podstatně zvýšit hrubou marži“.Gu během hovoru k výsledkům uvedl, že cílem společnosti Xpeng je dosáhnout v roce 2025 vyrovnaného hospodaření.Společnost Xpeng předpokládá, že dodávky vzrostouSpolečnost Xpeng již dříve zveřejnila, že ve druhém čtvrtletí roku 2023 dodala 23 205 vozů, čímž zaznamenala 27% mezičtvrtletní nárůst a překonala vlastní prognózu. V červenci dodala firma se sídlem v Kantonu 11 008 vozů, což je o 28 % více než v předchozím měsíci.Jedná se o šestý měsíc růstu dodávek v řadě, což podtrhuje první známky oživení, alespoň co se týče dodávek.Společnost Xpeng uvedla, že ve třetím čtvrtletí očekává dodávky 39 000 až 41 000 vozidel, což představuje meziroční nárůst o přibližně 31,9 % až 38,7 %. Toto číslo by bylo rovněž vyšší než dodávky zaznamenané ve druhém čtvrtletí.Uvedl, že dodávky modelu G6, jehož výrobu chce Xpeng zvýšit, v září „výrazně vzrostou“. Po započtení prodejů ostatních vozů chce společnost ve čtvrtém čtvrtletí dosáhnout „vrcholu“ měsíčních dodávek ve výši 20 000 vozů, což by v případě dosažení tohoto cíle znamenalo 60 000 vozů.Společnost předpokládá, že její tržby se budou ve třetím čtvrtletí pohybovat mezi 8,5 a 9 miliardami jüanů, což představuje meziroční nárůst o přibližně 24,6 až 31,9 %.Společnost Xpeng také reorganizovala svou řídící strukturu a v posledních několika měsících prošla generální opravou ve snaze uvolnit růst.Rostoucí dodávky dodaly investorům jistou důvěru, že dochází k obratu, a akcie společnosti Xpeng letos vzrostly o více než 50 %.Automobilku podpořil také německý automobilový gigant Volkswagen, který minulý měsíc investoval do společnosti Xpeng 700 milionů dolarů a získal 4,99% podíl. Firmy budou společně vyvíjet dva elektromobily pro čínský trh.