Evropský startup Plan A, který se zabývá účtováním uhlíku, získal 27 milionů dolarů od rizikových investorů
Společnost Plan A, platforma pro účtování uhlíku a podávání zpráv o environmentálních, sociálních a správních aspektech (ESG) pro podniky, získala 27 milionů dolarů v rámci kola A financování vedeného americkým gigantem Lightspeed Venture Partners.
Technicky vzato je toto financování rozšířením kola Série A v hodnotě 10 milionů dolarů, které společnost oznámila před téměř dvěma lety, což znamená, že se jedná o uzavření kola Série A v hodnotě 37 milionů dolarů, čímž se celková částka získaná během šestileté historie společnosti vyšplhala na 42 milionů dolarů. Možná ještě pozoruhodnější však je, že se na posledním kole podílelo také několik významných jmen z podnikové sféry, včetně společností Visa, Deutsche Bank a pobočky rizikového kapitálu banky BNP Paribas Opera Tech Ventures, jakož i řada dalších andělských investorů.
„Naléhavost klimatické krize v kombinaci se složitostí cesty k čistým nulám pro podniky nás přiměla k tomu, abychom přivedli špičkové investory hned,“ vysvětlila Lubomila Jordanová, zakladatelka a generální ředitelka společnosti Plan A.
Zjišťování rozsahu
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Společnost Plan A (odkaz na mantru „žádný plán B“), která byla založena v Berlíně v roce 2017, je jedním z mnoha startupů podporovaných rizikovým kapitálem, které vznikly v Evropě a jejichž cílem je pomáhat společnostem měřit (a snižovat) jejich uhlíkovou stopu. Zdá se, že věčný problém spočívá v tom, že i při nejlepší vůli může být snížení emisí uhlíku obtížné, pokud společnost nevyvine skutečné úsilí, aby zjistila, jaké jsou její emise a kde se v dodavatelském řetězci nacházejí.
Loňský průzkum společnosti Boston Consulting Group (BCG) zjistil, že 90 % organizací neměří své emise skleníkových plynů „komplexně“. Jako obvykle byly za hlavní překážku označeny takzvané „emise v rozsahu 3“, kdy společnost neřeší emise směrem dolů v dodavatelském řetězci zahrnujícím partnerské podniky. Je sice pravda, že rozsah 3 je obtížnější měřit ve srovnání s rozsahem 1 (který se týká emisí přímo pod kontrolou společnosti), ale roste tlak na to, aby organizace řešily emise v celé své síti.
To je důležité z mnoha důvodů, ale hlavně proto, že uhlíkovou stopu mnoha podniků tvoří z velké části emise v rozsahu 3. Například partner společnosti Coca-Cola v oblasti stáčení – Coca-Cola European Partners (CCEP) – již dříve odhadl, že 93 % jeho emisí tvoří emise v rozsahu 3.
Celosvětové emise CO2 související s energetikou navíc stále rostou, místo aby se snižovaly, a v roce 2022 vzrostou o 0,9 %.
„Vzhledem k tomu, že klimatická krize je z velké části definována růstem emisí, je jednou z nejnaléhavějších výzev a jedinou ekonomicky schůdnou volbou rychlé snížení emisní křivky, zejména pro podniky,“ uvedla Jordanová.
Zdroj: Unsplash
Společnost Plan A proto vyvinula platformu pro udržitelnost založenou na SaaS, která umožňuje společnostem samostatně řídit své úsilí o nulovou čistou spotřebu – to zahrnuje sběr dat, výpočet emisí, stanovení cílů a plánování dekarbonizace. Zásadní je, že zahrnuje mapování údajů o emisích ve všech oblastech působnosti 1, 2 a 3 a jejich sladění s globálními vědeckými standardy a metodikami, včetně Protokolu o skleníkových plynech a Iniciativy pro vědecky podložené cíle (SBTi).
Základní produkt Plan A je webová aplikace, ale zákazníci, mezi něž patří například BMW, Deutsche Bank, KFC a Visa, se mohou do Plan A zapojit přímo prostřednictvím rozhraní API, které je užitečné pro integraci obchodních a emisních dat z mnoha aplikací, jako je například software pro obchodní cesty a nástroje pro business intelligence (BI).
V současné době má Plan A 120 zaměstnanců v Berlíně, Paříži a Londýně a Jordanova uvedla, že s novou finanční injekcí plánuje „zdvojnásobit“ jejich počet a přijmout nové zaměstnance.
„Financování nyní předznamenává naši další fázi růstu,“ řekla. „S novým kapitálem zdvojnásobíme počet zaměstnanců, abychom rozšířili naše působení na evropském trhu se silným zaměřením na Francii, Velkou Británii a Skandinávii, a také prohloubili schopnosti naší platformy.“
Technicky vzato je toto financování rozšířením kola Série A v hodnotě 10 milionů dolarů, které společnost oznámila před téměř dvěma lety, což znamená, že se jedná o uzavření kola Série A v hodnotě 37 milionů dolarů, čímž se celková částka získaná během šestileté historie společnosti vyšplhala na 42 milionů dolarů. Možná ještě pozoruhodnější však je, že se na posledním kole podílelo také několik významných jmen z podnikové sféry, včetně společností Visa, Deutsche Bank a pobočky rizikového kapitálu banky BNP Paribas Opera Tech Ventures, jakož i řada dalších andělských investorů.„Naléhavost klimatické krize v kombinaci se složitostí cesty k čistým nulám pro podniky nás přiměla k tomu, abychom přivedli špičkové investory hned,“ vysvětlila Lubomila Jordanová, zakladatelka a generální ředitelka společnosti Plan A.Společnost Plan A , která byla založena v Berlíně v roce 2017, je jedním z mnoha startupů podporovaných rizikovým kapitálem, které vznikly v Evropě a jejichž cílem je pomáhat společnostem měřit jejich uhlíkovou stopu. Zdá se, že věčný problém spočívá v tom, že i při nejlepší vůli může být snížení emisí uhlíku obtížné, pokud společnost nevyvine skutečné úsilí, aby zjistila, jaké jsou její emise a kde se v dodavatelském řetězci nacházejí.Loňský průzkum společnosti Boston Consulting Group zjistil, že 90 % organizací neměří své emise skleníkových plynů „komplexně“. Jako obvykle byly za hlavní překážku označeny takzvané „emise v rozsahu 3“, kdy společnost neřeší emise směrem dolů v dodavatelském řetězci zahrnujícím partnerské podniky. Je sice pravda, že rozsah 3 je obtížnější měřit ve srovnání s rozsahem 1 , ale roste tlak na to, aby organizace řešily emise v celé své síti.To je důležité z mnoha důvodů, ale hlavně proto, že uhlíkovou stopu mnoha podniků tvoří z velké části emise v rozsahu 3. Například partner společnosti Coca-Cola v oblasti stáčení – Coca-Cola European Partners – již dříve odhadl, že 93 % jeho emisí tvoří emise v rozsahu 3.Celosvětové emise CO2 související s energetikou navíc stále rostou, místo aby se snižovaly, a v roce 2022 vzrostou o 0,9 %.„Vzhledem k tomu, že klimatická krize je z velké části definována růstem emisí, je jednou z nejnaléhavějších výzev a jedinou ekonomicky schůdnou volbou rychlé snížení emisní křivky, zejména pro podniky,“ uvedla Jordanová.Společnost Plan A proto vyvinula platformu pro udržitelnost založenou na SaaS, která umožňuje společnostem samostatně řídit své úsilí o nulovou čistou spotřebu – to zahrnuje sběr dat, výpočet emisí, stanovení cílů a plánování dekarbonizace. Zásadní je, že zahrnuje mapování údajů o emisích ve všech oblastech působnosti 1, 2 a 3 a jejich sladění s globálními vědeckými standardy a metodikami, včetně Protokolu o skleníkových plynech a Iniciativy pro vědecky podložené cíle .Základní produkt Plan A je webová aplikace, ale zákazníci, mezi něž patří například BMW, Deutsche Bank, KFC a Visa, se mohou do Plan A zapojit přímo prostřednictvím rozhraní API, které je užitečné pro integraci obchodních a emisních dat z mnoha aplikací, jako je například software pro obchodní cesty a nástroje pro business intelligence .V současné době má Plan A 120 zaměstnanců v Berlíně, Paříži a Londýně a Jordanova uvedla, že s novou finanční injekcí plánuje „zdvojnásobit“ jejich počet a přijmout nové zaměstnance.„Financování nyní předznamenává naši další fázi růstu,“ řekla. „S novým kapitálem zdvojnásobíme počet zaměstnanců, abychom rozšířili naše působení na evropském trhu se silným zaměřením na Francii, Velkou Británii a Skandinávii, a také prohloubili schopnosti naší platformy.“
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...