Anebo je to jen klasická Elonova sinusoida? A vše se nakonec v dobré zase obrátí?
Hodnota platformy X, dříve známé jako Twitter, je dnes méně než poloviční oproti tomu, co za ni Elon Musk před rokem zaplatil.
Podle osoby obeznámené s celou touto záležitostí mají omezené akciové podíly udělené zaměstnancům hodnotu 19 miliard dolarů, tedy 45 dolarů za akcii. Před rokem Musk koupil společnost Twitter Inc. za 44 miliard dolarů.
Od převzetí byla většina zaměstnanců Twitteru propuštěna nebo dala výpověď. Musk společnost přejmenoval na X, změnil některá pravidla pro obsah a přišla o více než polovinu příjmů z reklamy.
Twitter ani X dnes už na burze nenajdete. Společnost je soukromá a není možné ji obchodovat veřejně. X má po nákupu za 44 miliard dolarů hodnotu 19 miliard dolarů . Zaměstnanecké akcie s omezeným přístupem k akciím jsou přidělovány po 45 dolarech za kus.
O ocenění již dříve informoval americký magazín Fortune s odvoláním na interní sdělení.
Společnost se pod Muskovým vedením hned od samého začátku potýkala s finančními problémy. V době převzetí byl Twitter oceněn na 44 miliard dolarů na základě kombinace dluhu a vlastního kapitálu. Muskova koupě zatížila společnost dluhem ve výši 13 miliard dolarů a postupem času jeho nevyzpytatelné rozhodování a volnější pravidla pro bezpečnost obsahu odlákaly inzerenty, což přispělo k 60% poklesu tržeb. X také dluží na splátkách úroků z dluhu asi 1,2 miliardy dolarů ročně, odhadla dříve agentura Bloomberg.
Muskův plán pro X spočívá v odklonu od reklamy směrem k placeným předplatným. Společnost však zatím přesvědčila méně než 1 % uživatelů, aby se přihlásili k měsíční prémiové službě, což znamená méně než 120 milionů dolarů ročně, odhadla agentura Bloomberg.
Musk se také vyslovil pro přeměnu X na „aplikaci se vším všudy“, která by mohla generovat příjmy z funkcí, jako je nakupování a platby. Společnost na začátku tohoto měsíce zavedla audio a video hovory, má beta verzi služby pro najímání zaměstnanců a oznámila plány na spuštění zpravodajského kanálu. Musk zaměstnancům řekl, že X plánuje konkurovat YouTube společnosti Google, LinkedIn společnosti Microsoft Corp. a PR Newswire společnosti Cision.
Když se generální ředitelka Linda Yaccarino tento měsíc setkala s bankéři, aby jim představila finanční plán společnosti, podělila se s nimi o nápady na nové produkty a služby X, včetně zavedení reklamních úrovní. Musk v minulosti naznačil, že by rád společnost X uvedl na burzu, ale prudký pokles hodnoty společnosti by to mohl ztížit.
Rok poté: Jak Elon Musk zkazil podnikání Twitteru
Rok poté, co Elon Musk koupil Twitter, protože to podle něj bylo „důležité pro budoucnost civilizace“, se tato sociální síť téměř ve všech ohledech zmenšila. Podle datové společnosti Apptopia se v září každý den přihlásilo asi o 13 % méně uživatelů než loni v říjnu. Společnost zaměstnává asi 1 500 lidí, což je méně než 7 500 v den, kdy ji Musk koupil. A platforma, která byla kdysi klíčovým místem online setkávání mediálních profesionálů, politických aktivistů a milovníků zpráv, rychle ztrácí svůj význam jako živý zdroj informací a debat v reálném čase.
Zdroj: X
Hlavním bodem Muskova plánu pro X odklon od reklamy a přechod na placené předplatné. Nová analýza nezávislého výzkumníka Travise Browna odhaduje, že měsíční prémiovou službu X za 8 dolarů nyní platí 950 000 až 1,2 milionu lidí. To znamená, že X přesvědčil méně než 1 % uživatelů, aby se zaregistrovali – a to znamená, že příjmy společnosti z předplatného činí méně než 120 milionů dolarů ročně, a to bez započtení poplatků z obchodů s aplikacemi od společností Apple Inc. a Google.
To nicméně jen stěží nahradí příjmy z reklamy, na které Twitter spoléhal v době před Muskem – v posledním celém roce své existence jako veřejná společnost získal přibližně 4,5 miliardy dolarů. Mezitím mnozí z nejvýznamnějších inzerentů X, jako například Mondelez International, Coca-Cola, IBM a HBO, utrácejí méně než před Muskovým nástupem, a to především kvůli jím zavedeným politikám, které službu učinily chaotičtější a nepředvídatelnější. Podle údajů společnosti Sensor Tower, která se zabývá průzkumem trhu, pět největších inzerentů X dohromady utrácí za reklamu o 67 % méně než před akvizicí. Některé velké reklamní agentury uvedly, že na X vůbec neplánují utrácet peníze.
Musk ve veřejných prohlášeních uvedl, že zlepšil to, co popisuje jako svévolné rozhodování služby o moderování obsahu, a přidal řadu nových funkcí, včetně sdílení příjmů pro uživatele X, kteří způsobí významnou návštěvnost, počítání zobrazení tweetů a možnosti posílat přímé zprávy jako hlasové poznámky. Uvedl, že historicky ztrátová společnost by mohla mít pozitivní cash-flow již v příštím roce. No, uvidíme.
Zdroj: Getty Images
Anebo je to jen klasická Elonova sinusoida? A vše se nakonec v dobré zase obrátí?Hodnota platformy X, dříve známé jako Twitter, je dnes méně než poloviční oproti tomu, co za ni Elon Musk před rokem zaplatil.Podle osoby obeznámené s celou touto záležitostí mají omezené akciové podíly udělené zaměstnancům hodnotu 19 miliard dolarů, tedy 45 dolarů za akcii. Před rokem Musk koupil společnost Twitter Inc. za 44 miliard dolarů.Od převzetí byla většina zaměstnanců Twitteru propuštěna nebo dala výpověď. Musk společnost přejmenoval na X, změnil některá pravidla pro obsah a přišla o více než polovinu příjmů z reklamy.Twitter ani X dnes už na burze nenajdete. Společnost je soukromá a není možné ji obchodovat veřejně. X má po nákupu za 44 miliard dolarů hodnotu 19 miliard dolarů . Zaměstnanecké akcie s omezeným přístupem k akciím jsou přidělovány po 45 dolarech za kus.O ocenění již dříve informoval americký magazín Fortune s odvoláním na interní sdělení.Společnost se pod Muskovým vedením hned od samého začátku potýkala s finančními problémy. V době převzetí byl Twitter oceněn na 44 miliard dolarů na základě kombinace dluhu a vlastního kapitálu. Muskova koupě zatížila společnost dluhem ve výši 13 miliard dolarů a postupem času jeho nevyzpytatelné rozhodování a volnější pravidla pro bezpečnost obsahu odlákaly inzerenty, což přispělo k 60% poklesu tržeb. X také dluží na splátkách úroků z dluhu asi 1,2 miliardy dolarů ročně, odhadla dříve agentura Bloomberg.Muskův plán pro X spočívá v odklonu od reklamy směrem k placeným předplatným. Společnost však zatím přesvědčila méně než 1 % uživatelů, aby se přihlásili k měsíční prémiové službě, což znamená méně než 120 milionů dolarů ročně, odhadla agentura Bloomberg.Musk se také vyslovil pro přeměnu X na „aplikaci se vším všudy“, která by mohla generovat příjmy z funkcí, jako je nakupování a platby. Společnost na začátku tohoto měsíce zavedla audio a video hovory, má beta verzi služby pro najímání zaměstnanců a oznámila plány na spuštění zpravodajského kanálu. Musk zaměstnancům řekl, že X plánuje konkurovat YouTube společnosti Google, LinkedIn společnosti Microsoft Corp. a PR Newswire společnosti Cision.Když se generální ředitelka Linda Yaccarino tento měsíc setkala s bankéři, aby jim představila finanční plán společnosti, podělila se s nimi o nápady na nové produkty a služby X, včetně zavedení reklamních úrovní. Musk v minulosti naznačil, že by rád společnost X uvedl na burzu, ale prudký pokles hodnoty společnosti by to mohl ztížit.Rok poté, co Elon Musk koupil Twitter, protože to podle něj bylo „důležité pro budoucnost civilizace“, se tato sociální síť téměř ve všech ohledech zmenšila. Podle datové společnosti Apptopia se v září každý den přihlásilo asi o 13 % méně uživatelů než loni v říjnu. Společnost zaměstnává asi 1 500 lidí, což je méně než 7 500 v den, kdy ji Musk koupil. A platforma, která byla kdysi klíčovým místem online setkávání mediálních profesionálů, politických aktivistů a milovníků zpráv, rychle ztrácí svůj význam jako živý zdroj informací a debat v reálném čase.Hlavním bodem Muskova plánu pro X odklon od reklamy a přechod na placené předplatné. Nová analýza nezávislého výzkumníka Travise Browna odhaduje, že měsíční prémiovou službu X za 8 dolarů nyní platí 950 000 až 1,2 milionu lidí. To znamená, že X přesvědčil méně než 1 % uživatelů, aby se zaregistrovali – a to znamená, že příjmy společnosti z předplatného činí méně než 120 milionů dolarů ročně, a to bez započtení poplatků z obchodů s aplikacemi od společností Apple Inc. a Google.To nicméně jen stěží nahradí příjmy z reklamy, na které Twitter spoléhal v době před Muskem – v posledním celém roce své existence jako veřejná společnost získal přibližně 4,5 miliardy dolarů. Mezitím mnozí z nejvýznamnějších inzerentů X, jako například Mondelez International, Coca-Cola, IBM a HBO, utrácejí méně než před Muskovým nástupem, a to především kvůli jím zavedeným politikám, které službu učinily chaotičtější a nepředvídatelnější. Podle údajů společnosti Sensor Tower, která se zabývá průzkumem trhu, pět největších inzerentů X dohromady utrácí za reklamu o 67 % méně než před akvizicí. Některé velké reklamní agentury uvedly, že na X vůbec neplánují utrácet peníze.Musk ve veřejných prohlášeních uvedl, že zlepšil to, co popisuje jako svévolné rozhodování služby o moderování obsahu, a přidal řadu nových funkcí, včetně sdílení příjmů pro uživatele X, kteří způsobí významnou návštěvnost, počítání zobrazení tweetů a možnosti posílat přímé zprávy jako hlasové poznámky. Uvedl, že historicky ztrátová společnost by mohla mít pozitivní cash-flow již v příštím roce. No, uvidíme.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...