Britské a evropské supermarkety nabízejí více svátečních potravin vlastní značky v reakci na to, že rodiny s nedostatkem peněz dávají přednost vánočnímu jídlu před dárky a jídlem venku. Supermarkety jako Sainsbury’s a Tesco rozšiřují svůj sortiment prémiových potravin o nové výrobky speciálně pro sváteční období. Sainsbury’s představil hotové jídlo pro čtyři osoby, které se skládá z kachny, brambor a brusinkové omáčky za 28 liber, spolu s kanapkami, jako jsou mini plátky teriny z uzeného lososa za 3,75 libry. Z průzkumu společnosti Barclays vyplývá, že Britové plánují letos utratit za Vánoce o 105 liber více, přičemž největší část rozpočtu tvoří jídlo a pití. Tesco zvýšilo zásoby krocana, protože předpokládá, že lidé budou během svátků trávit více času doma. Ve Francii hodlají nakupující snížit své celkové vánoční výdaje a soustředí se především na omezení dárků. Supermarkety na to reagují nabídkou levnějších alternativ a výrobků vlastní značky. Podle výzkumu společnosti McKinsey je trend nákupu levnějších výrobků nebo nakupování u prodejců s nižšími cenami pozorován napříč příjmovými skupinami ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Velké Británii.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky