Společnost Nike upravila svůj roční odhad tržeb s odkazem na opatrné spotřebitelské výdaje, slabší online obchod a zvýšený počet propagačních akcí. V důsledku toho společnost plánuje snížit dodávky klíčových produktových řad, aby řídila náklady. Toto oznámení vedlo k 11% poklesu akcií společnosti Nike. Ve snaze ušetřit v příštích třech letech 2 miliardy dolarů Nike omezí dodávky, zlepší svůj dodavatelský řetězec, sníží počet řídících vrstev a zvýší automatizaci. Velkoobchodní činnost společnosti je pod tlakem, protože maloobchodníci kvůli kolísavé poptávce zadávají méně objednávek. Dopad to mělo i na online prodej, což si vyžádalo zvýšené propagační akce. Kromě toho se v důsledku hospodářského poklesu zpomalil prodej v Číně. Společnost Nike očekává, že tržby za celý fiskální rok vzrostou pouze přibližně o 1 %, což je méně než předchozí prognóza středně vysokého jednociferného růstu. Společnost Nike plánuje uvést na trh čerstvější styly, jako jsou basketbalové boty Sabrina 1, LeBron 21 a Tatum 1, aby přilákala zákazníky. Není však jasné, u kterých výrobkových franšíz dojde ke snížení dodávek. Přestože společnost Nike nenaplnila odhady tržeb ve výši 13,43 miliardy USD s 13,39 miliardy USD, vykázala zisk na akcii ve výši 1,03 USD, čímž překonala očekávání ve výši 85 centů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky