Analytik Rod Lache z Wolfe Research snížil hodnocení akcií společnosti Rivian z Buy na Hold, což odráží obavy ohledně poptávky.
Navzdory tomu akcie Rivian zůstaly odolné, jen klesly o nepatrných 0,4 % po snížení hodnocení.
Lache uvedl, že Hold rating naznačuje, že akcie zůstanou na současné úrovni, a zdůraznil nedostatek poptávky jako hlavní důvod pro snížení ratingu.
Společnost Rivian se snaží udržet růst pouze prostřednictvím luxusních elektromobilů, což může být výzvou s ohledem na nasycený trh a zvýšenou konkurenci v oblasti EV.
(RIVN) ve čtvrtek utrpěly ztrátu, když analytik společnosti Wolfe Research Rod Lache snížil jejich hodnocení z Buy na Hold. Společnost navzdory snížení hodnocení předvedla odolný výkon, když akcie v předobchodní fázi klesly o nepatrných 0,4 % na 23,23 USD, zatímco futures na indexy S&P 500 a Nasdaq Composite byly stabilní. Ačkoli se tento pokles může zdát bezvýznamný, akcie společnosti Rivian zažily raketový start do roku 2023, kdy se po zveřejnění údajů o produkci 3. ledna propadly o 10,1 %.
Lache, který nevytváří cílové ceny pro akcie s ratingem Hold, upřesnil, že rating Hold prakticky znamená, že akcie by měly zůstat na stejné úrovni jako trh. Základem pro toto snížení ratingu je poptávka, resp. její nedostatek. Společnost Rivian, jejíž akcie v prosinci vzrostly přibližně o 40 %, zaznamenala pokles cen akcií v rámci vybírání zisků. Analytik společnosti Canaccord George Gianarikas navíc po zveřejnění údajů o produkci v první den roku vyjádřil rozpaky, neboť výsledky vnímal jako uspokojivé.
Zajímavé je, že Lache pochválil houževnatost společnosti Rivian při zlepšování jejích výrobních systémů. V roce 2023 výrobce elektromobilů, známý modely, jako je nákladní automobil R1T a SUV R1S, zvýšil svou produkci na 57 232 kusů, což představuje výrazný nárůst oproti 24 337 vozům vyrobeným v roce 2022. Navzdory tomuto pozoruhodnému zlepšení se Lache obává vyhlídek na růst v letech 2024 a 2025, tedy v letech, která budou předcházet uvedení druhé generace vozidel Rivian, jež dostala kódové označení “platforma R2”.
Tento vývoj připomíná strategii společnosti Tesla, která začala s prodejem svých prémiových modelů, jako jsou Model S a Model X, a teprve poté uvedla na trh cenově dostupnější varianty, jako jsou Model 3 a Model Y. Očekává se však, že jednotky R2 budou na rozdíl od stávající platformy R1 společnosti Rivian levnější, čímž se potenciálně stanou dostupnější pro širší demografickou skupinu. Zcela předvídatelně jsou modely R1T a R1S spadající pod platformu R1 značně drahé, přičemž automobil Rivian R1 stojí téměř 80 000 USD.
Zdroj: Getty Images
Vzhledem k obavám z nasycení trhu s luxusními elektromobily (EV) stojí společnost Rivian před nelehkým úkolem udržet růst pouze prostřednictvím špičkových EV. Přibližně 25 % všech luxusních automobilů prodaných ve 3. čtvrtletí v USA tvořily elektromobily, což dále upevnilo pozici společnosti Tesla jako výrobce luxusních automobilů. V roce 2023 se prodeje společnosti Rivian zvýšily o více než 150 % na 50 122 kusů z 20 332 v předchozím roce. Wall Street však předpokládá, že v letech 2024 až 2025 dojde v průměru k poklesu tempa růstu na méně než 50 %, přičemž v letech 2026 a 2027, po zavedení platformy R2, by mohlo dojít k opětovnému nárůstu na přibližně 55 %.
V loňském roce si Američané zakoupili přibližně 1,1 milionu plně elektrických vozidel, což znamená nárůst o 45 % oproti roku 2022. Naproti tomu v roce 2022 vzrostl prodej elektromobilů o téměř 65 % oproti roku 2021. Podíl společnosti Rivian na trhu EV se rovněž zvýšil na 5 % v roce 2023 ze 3 % v roce 2022, což znamená mírný, ale stabilní růst.
Zdroj: Reuters
V nedávném hodnocení analytiků zjistilo přibližně 67 % z nich, že akcie společnosti Rivian by měly být drženy (Hold). Tento poměr překonává průměrný poměr hodnocení „Koupit“ u akcií uvedených v indexu S&P 500, který činí přibližně 55 %. Tento fakt naznačuje, že někteří analytici jsou opatrnější ohledně vývoje společnosti.
Analytici také předpovídají, že průměrná cílová cena akcií Rivian by mohla dosáhnout 26 USD, což představuje přibližně 25% potenciálního růstu oproti současným úrovním. Tato prognóza ukazuje, že existuje určitý optimismus ohledně budoucího růstu společnosti, ačkoli stále závisí na jejím schopném zavádění nových modelů vozidel. Tento proces může být náročný a protáhnout se na několik let, ale investoři stále vidí potenciál pro růst v dlouhodobém horizontu.
ve čtvrtek utrpěly ztrátu, když analytik společnosti Wolfe Research Rod Lache snížil jejich hodnocení z Buy na Hold. Společnost navzdory snížení hodnocení předvedla odolný výkon, když akcie v předobchodní fázi klesly o nepatrných 0,4 % na 23,23 USD, zatímco futures na indexy S&P 500 a Nasdaq Composite byly stabilní. Ačkoli se tento pokles může zdát bezvýznamný, akcie společnosti Rivian zažily raketový start do roku 2023, kdy se po zveřejnění údajů o produkci 3. ledna propadly o 10,1 %.Lache, který nevytváří cílové ceny pro akcie s ratingem Hold, upřesnil, že rating Hold prakticky znamená, že akcie by měly zůstat na stejné úrovni jako trh. Základem pro toto snížení ratingu je poptávka, resp. její nedostatek. Společnost Rivian, jejíž akcie v prosinci vzrostly přibližně o 40 %, zaznamenala pokles cen akcií v rámci vybírání zisků. Analytik společnosti Canaccord George Gianarikas navíc po zveřejnění údajů o produkci v první den roku vyjádřil rozpaky, neboť výsledky vnímal jako uspokojivé.Zajímavé je, že Lache pochválil houževnatost společnosti Rivian při zlepšování jejích výrobních systémů. V roce 2023 výrobce elektromobilů, známý modely, jako je nákladní automobil R1T a SUV R1S, zvýšil svou produkci na 57 232 kusů, což představuje výrazný nárůst oproti 24 337 vozům vyrobeným v roce 2022. Navzdory tomuto pozoruhodnému zlepšení se Lache obává vyhlídek na růst v letech 2024 a 2025, tedy v letech, která budou předcházet uvedení druhé generace vozidel Rivian, jež dostala kódové označení “platforma R2”. Tento vývoj připomíná strategii společnosti Tesla, která začala s prodejem svých prémiových modelů, jako jsou Model S a Model X, a teprve poté uvedla na trh cenově dostupnější varianty, jako jsou Model 3 a Model Y. Očekává se však, že jednotky R2 budou na rozdíl od stávající platformy R1 společnosti Rivian levnější, čímž se potenciálně stanou dostupnější pro širší demografickou skupinu. Zcela předvídatelně jsou modely R1T a R1S spadající pod platformu R1 značně drahé, přičemž automobil Rivian R1 stojí téměř 80 000 USD.Vzhledem k obavám z nasycení trhu s luxusními elektromobily stojí společnost Rivian před nelehkým úkolem udržet růst pouze prostřednictvím špičkových EV. Přibližně 25 % všech luxusních automobilů prodaných ve 3. čtvrtletí v USA tvořily elektromobily, což dále upevnilo pozici společnosti Tesla jako výrobce luxusních automobilů. V roce 2023 se prodeje společnosti Rivian zvýšily o více než 150 % na 50 122 kusů z 20 332 v předchozím roce. Wall Street však předpokládá, že v letech 2024 až 2025 dojde v průměru k poklesu tempa růstu na méně než 50 %, přičemž v letech 2026 a 2027, po zavedení platformy R2, by mohlo dojít k opětovnému nárůstu na přibližně 55 %.V loňském roce si Američané zakoupili přibližně 1,1 milionu plně elektrických vozidel, což znamená nárůst o 45 % oproti roku 2022. Naproti tomu v roce 2022 vzrostl prodej elektromobilů o téměř 65 % oproti roku 2021. Podíl společnosti Rivian na trhu EV se rovněž zvýšil na 5 % v roce 2023 ze 3 % v roce 2022, což znamená mírný, ale stabilní růst.V nedávném hodnocení analytiků zjistilo přibližně 67 % z nich, že akcie společnosti Rivian by měly být drženy . Tento poměr překonává průměrný poměr hodnocení „Koupit“ u akcií uvedených v indexu S&P 500, který činí přibližně 55 %. Tento fakt naznačuje, že někteří analytici jsou opatrnější ohledně vývoje společnosti.Analytici také předpovídají, že průměrná cílová cena akcií Rivian by mohla dosáhnout 26 USD, což představuje přibližně 25% potenciálního růstu oproti současným úrovním. Tato prognóza ukazuje, že existuje určitý optimismus ohledně budoucího růstu společnosti, ačkoli stále závisí na jejím schopném zavádění nových modelů vozidel. Tento proces může být náročný a protáhnout se na několik let, ale investoři stále vidí potenciál pro růst v dlouhodobém horizontu.