Klíčové body
- Salesforce investuje do generativní umělé inteligence, což může pozitivně ovlivnit budoucnost akcií CRM.
- Loňský růst akcií CRM byl významný, ale teď společnost čelí otázce, zda zvýšení ziskových marží bude stačit k budoucímu růstu.
- Salesforce se soustředí na optimalizaci zisku před růstem tržeb, což může vyvolat obavy mezi investory ohledně dlouhodobého růstu.
- Navzdory konkurenci a tržním výzvám Salesforce stále dosahuje silných finančních výsledků a hledá příležitosti v oblasti AI a digitální transformace pro další růst.
Posun společnosti Salesforce směrem ke zlepšení provozních marží vyplynul z opatření na snížení nákladů, která vyvolali aktivističtí investoři. Zásadní otázkou je, zda zvýšení marží bude stačit k tomu, aby akcie posunulo výše, protože někteří analytici tvrdí, že je třeba, aby se růst tržeb opět zrychlil.
V loňském roce akcie společnosti Salesforce posílily o téměř 98 %, čímž překonaly 43% nárůst indexu Nasdaq a 24% nárůst indexu S&P 500. V roce 2024 vykazují akcie CRM k 22. lednu růst o více než 6 %.
Zákaznická konference Dreamforce vyvrcholila tím, že společnost Salesforce odhalila své zesílené zaměření na generativní umělou inteligenci, což je směr, který ji zařadil mezi sledované akcie s umělou inteligencí. Během akce společnost kromě Einstein Copilot, konverzačního asistenta AI, který se bezproblémově integruje do rozhraní aplikací Salesforce a jehož uvedení na trh se očekává v únoru, oznámila spuštění platformy Einstein 1. UBS však předpovídá, že ve fiskálním roce 2025 vzrostou tržby CRM z generativní AI pouze o 1 %.
Salesforce spolupracuje s několika vývojáři rozsáhlých jazykových modelů, na rozdíl od partnerství Microsoftu se startupem OpenAI. Jazykové modely dláždí cestu k vytváření aplikací. Na rozdíl od Microsoftu se zdá, že Salesforce je poměrně odhodlaný optimalizovat zisk před růstem tržeb. Na začátku roku 2023 společnost zahájila plán restrukturalizace, v jehož rámci došlo k 10% snížení počtu zaměstnanců a redukci kancelářských prostor s ohledem na očekávané zpomalení příjmů ve fiskálním roce 2024.
Společnost Salesforce navíc počátkem roku 2023 ukončila svůj panel fúzí a akvizic, což naznačuje, že na obzoru nejsou žádné další významné akvizice. Nehledě na to, že rostoucí podnikové výdaje na projekty digitální transformace nabízejí slibné vyhlídky pro společnost Salesforce, která nabízí svůj software v rámci modelu předplatného, aby pomohla podnikům při řízení prodejních operací a vztahů se zákazníky.
S nástupem pandemie Covid-19 se zvýšila poptávka po špičkových nástrojích, které usnadňují spolupráci a produktivitu. Podniky se začaly zaměřovat na automatizaci operací a sledování klíčových obchodních ukazatelů podporujících práci na dálku.
Expozice společnosti Salesforce na diverzifikovaných trzích, jako je marketing, elektronické obchodování a analýza dat, spolu s akvizicemi společnosti Exact Target v roce 2013, platformy pro elektronické obchodování Demandware v roce 2016 a společnosti MuleSoft v roce 2018, rozšířila schopnosti společnosti Salesforce. Významnou součástí akviziční trajektorie společnosti Salesforce je akvizice firmy Tableau Software, která se zabývá analýzou dat, v hodnotě 15,7 miliardy dolarů v roce 2023, završená nákupem výrobce softwaru pro spolupráci na pracovišti Slack za 27,7 miliardy dolarů v roce 2024.
Zakladatel společnosti Salesforce Marc Benioff, který před založením Salesforce v roce 1999 strávil 13 let ve společnosti Oracle, se významně podílel na cestě společnosti, která vedla k jejímu zařazení do indexu Dow Jones Industrial Average a na seznam dlouhodobých lídrů IBD v roce 2020.
Konkurence pro Salesforce je bohatá, konkurenti, jako je Dynamics od Microsoftu, se prosazují jako cenově konkurenceschopná alternativa k nástrojům Salesforce. Na trhu se objevili také hráči jako Zendesk, HubSpot a Twilio, kteří poskytují software jako službu
Přehled zisků společnosti Salesforce za 3. čtvrtletí ukazuje na 51% nárůst na 2,11 USD na akcii na očištěné bázi, přičemž tržby vyskočily o 11 % na 8,72 miliardy USD. Lepší růst vykázaly také společnosti Slack a MuleSoft.
Budoucnost společnosti Salesforce zahrnuje zvýšení příjmů prostřednictvím umělé inteligence. Einstein, softwarová cloudová platforma společnosti Salesforce s umělou inteligencí, která byla spuštěna v září 2016, se stala nedílnou součástí její strategie digitální transformace, konkrétně prostřednictvím nástrojů AI založených na chatbotech.

Jednou z významných zaznamenaných akvizic byla firma Tableau zabývající se analýzou dat, která byla zakoupena za 15,7 miliardy dolarů v rámci transakce zahrnující všechny akcie. Salesforce předpokládá synergii mezi svými nástroji Einstein AI a softwarem pro business intelligence společnosti Tableau.
Poté, co společnost Salesforce v roce 2016 utratila 4,6 miliardy dolarů za akvizice, včetně platformy pro elektronické obchodování Demandware, využila boomu online nakupování. Společnost také získala partnery, jako je Accenture a Alibaba Group v Číně, aby rozšířila svou zákaznickou základnu, a rozšířila investice rizikového kapitálu.
Navzdory poklesu akcií koncem roku 2021 v důsledku oslabení softwarového sektoru dosáhly akcie Salesforce 9. listopadu 2021 historického maxima 311,75. V současné době se její hodnocení relativní síly a kompozitní hodnocení IBD nacházejí na úrovni 94 z 99, respektive 98 z 99.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky