Společnost Coca-Cola překonala očekávání Wall Street ohledně tržeb za čtvrté čtvrtletí díky vyšším cenám výrobků a silné poptávce po svém vlajkovém nápoji. Společnost těžila z ochoty spotřebitelů utrácet více za své oblíbené nápoje a občerstvení, a to i přesto, že ceny vzrostly. Naproti tomu konkurenční společnost PepsiCo poprvé po 14 čtvrtletích zaznamenala pokles tržeb kvůli vyšším cenám, což vedlo k poklesu objemů. V případě společnosti Coca-Cola se jednotkové objemy balení zvýšily o 2 % a průměrné prodejní ceny vzrostly ve čtvrtém čtvrtletí o 9 %. Společnost však předpokládá slabý růst organických tržeb, protože výhody plynoucí z růstu cen slábnou. Pro fiskální rok 2024 očekává Coca-Cola růst organických tržeb o 6-7 %, zatímco v roce 2023 se očekává 12% nárůst. Rovněž předpokládá meziroční nárůst upraveného zisku o 4-5 %, což je mírně pod očekáváním. Vstupní a přepravní náklady společnosti Coca-Cola spolu s dalšími americkými společnostmi, jako jsou Under Armour a Procter & Gamble, klesly, což přispělo k provozní marži ve výši 21 % oproti 20,5 % v předchozím roce. Čisté tržby společnosti Coca-Cola za toto čtvrtletí dosáhly 10,95 miliardy dolarů, čímž překonaly odhady analytiků ve výši 10,68 miliardy dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky