Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Proč malý elektromobil vyrobený v Číně znervózňuje světové manažery a politiky?

Malý elektromobil Seagull, který vytvořil čínský výrobce BYD, má významný a převratný vliv na světový automobilový průmysl.

Jan Golda Autor: Jan Golda
24 března, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Cena malého plně elektrického hatchbacku BYD Seagull, vyráběného v Číně, začíná na 69 800 jüanech (necelých 10 000 USD) a údajně přináší stále vlivnější čínské automobilce zisk
  • Mezi světovými výrobci automobilů panují obavy, že BYD a další čínští konkurenti by mohli zaplavit jejich trhy a podhodnocovat domácí výrobu a ceny vozidel
  • „Nakonec Číňané přijdou do USA,“ řekl Marin Gjaja, provozní ředitel jednotky Ford EV, během nedávného rozhovoru pro CNBC

 

S cenou pod 10 000 dolarů upoutal Seagull svou konkurenceschopnou cenou a zisky, které generuje společnosti BYD, pozornost vedoucích pracovníků automobilového průmyslu po celém světě a vyvolal nervózní očekávání v globálním automobilovém průmyslu.

Ziskovost modelu Seagull tam, kde jiné modely elektrických vozidel jen těžko dosahují zisků, a expanze čínských výrobců automobilů na území, jako je Evropa a Latinská Amerika, vyvolala obavy mezi výrobci automobilů a politickými představiteli od Detroitu, Texasu až po Německo a Japonsko. Otázky ohledně budoucí ziskovosti elektromobilů jsou obzvláště palčivé vzhledem k pokroku společnosti BYD a nepravděpodobnosti, že nerozšíří svou síť do USA.

Terry Woychowski, bývalý manažer společnosti General Motors (GM) a současný prezident automobilového průmyslu ve společnosti Caresoft Global, označil Seagull za varovný signál pro zbytek automobilového průmyslu a označil tento vývoj za “významnou událost”. Přestože model BYD není v USA oficiálně dostupný, očekávání se stupňují, protože BYD pokračuje v celosvětové expanzi.

Zdroj: Bloomberg

Pozornost se ve velké míře soustředí na možnost, že čínští výrobci elektrických vozidel, jako je například společnost BYD podporovaná Warrenem Buffetem, zaplaví ostatní trhy, sníží cenu vozidel a poškodí domácí automobilový průmysl. Aliance pro americkou výrobu (Alliance for American Manufacturing), americká skupina na podporu výroby, vydala minulý měsíc zprávu, v níž uvádí, že uvedení levných čínských automobilů na americký trh, podporované finanční mocí čínské vlády, by mohlo způsobit “událost na úrovni zániku amerického automobilového sektoru”.

V loňském roce společnost BYD prodala 1,57 milionu bateriových elektromobilů, čímž překonala společnost Tesla a stala se do konce roku 2023 největším výrobcem elektromobilů na světě a zaznamenala obrovský skok oproti svému prodeji zhruba 130 970 plně elektrických vozidel v roce 2020. Rychlý vzestup BYD a dalších čínských výrobců automobilů vedl v lednu Elona Muska, generálního ředitele společnosti Tesla, k varování, že čínští výrobci automobilů mohou bez obchodních bariér “zdemolovat” globální konkurenty.

Seagull, neboli Dolphin Mini, jak je známý v Latinské Americe, je o něco menší než nyní ukončený Chevrolet Bolt EV od GM. Jeho udávaný dojezd až 190 mil na jedno nabití (nebo 250 mil u konkrétních modelů) je sice menší než u mnoha současných elektromobilů, ale slibuje standardní schopnosti vzhledem k ceně.

Advertisement

Společnost Caresoft, která se zabývá srovnáváním a technickým poradenstvím, rozebrala vůz BYD Seagull, aby jej zhodnotila v porovnání s ostatními vozy na trhu. Její úvodní studie zjistila, že Seagull je efektivně a jednoduše navržen, ale má nečekanou kvalitu a předpokládanou spolehlivost. Generální ředitel společnosti Caresoft Mathew Vachaparampil navíc během lednové konference o automobilovém průmyslu pořádané Chicagskou federální rezervní bankou potvrdil, že navzdory nízké ceně jejich analýza naznačuje, že společnost BYD na modelu Seagull stále “vydělává”.

Zdroj: Getty Images

Aby společnost BYD mohla vůz Seagull úspěšně uvádět na trh a prodávat v USA, bude muset splňovat americké federální požadavky na vozidla, což mu přinese další náklady. Tyto náklady však pravděpodobně nebudou příliš vysoké a Seagull bude stále výrazně levnější než současná průměrná cena elektromobilu v USA, která podle společnosti Cox Automotive činí více než 52 000 USD.

Klíčem k úspěchu společnosti BYD je její vývoj v oblasti technologie baterií. Společnost vytvořila nízkonákladové technologie baterií, jejichž výroba je mnohem levnější než výroba lithium-iontových baterií běžně používaných v amerických elektromobilech. To spolu se systémem vlastních zdrojů dílů a vládní podporou, nižšími náklady na pracovní sílu a rostoucí výrobní kapacitou přispívá k rostoucí hrozbě společnosti BYD pro globální konkurenty.

Vzestup společnosti BYD však přichází v citlivé době a obchodní vztahy mezi Čínou a ostatními zeměmi jsou křehké. Zejména USA a Čína mají bouřlivé obchodní vztahy a v posledních několika letech se ocitly v obchodní válce. Spojené státy a další země si uvědomují, že čínský automobilový průmysl roste, a proto podnikají kroky na ochranu vlastního automobilového průmyslu a národních zájmů.

BYD Company Limited (BYDDY)

Floridský republikánský senátor Marco Rubio navrhl prudké zvýšení cel na dovoz čínských vozidel o 20 000 dolarů za kus, aby zabránil “zaplavení amerických automobilových trhů” touto zemí. V současné době podléhají elektromobily vyrobené v Číně při dovozu do USA clu ve výši 27,5 %, což zahrnuje 2,5% clo, které se obecně vztahuje na dovážené automobily, a další 25% clo, které Trumpova administrativa zavedla v roce 2018 na vozidla vyrobená v Číně.

Analytici nicméně naznačují, že je jen otázkou času, kdy si čínské automobilky najdou cestu do USA. S pochopením této nevyhnutelnosti Marin Gjaja, provozní ředitel divize Ford EV, uvedl, že automobilka sice nemůže ovlivnit regulační rozhodnutí ani čínskou expanzi, ale může se snažit zůstat konkurenceschopná v oblasti technologií uspokojujících zákazníky a efektivity provozu.

Podle Woychowského se musí tradiční automobilky na celém světě učit, odnaučovat a rychle měnit, aby mohly konkurovat čínským značkám. Vzhledem k tomu, že se čínské vozy blíží k břehům USA, budou výrobci, kteří jsou zakotveni ve starých systémech a procesech, postaveni před výzvu inovovat, aby si udrželi podíl na trhu v měnícím se prostředí.

S cenou pod 10 000 dolarů upoutal Seagull svou konkurenceschopnou cenou a zisky, které generuje společnosti BYD, pozornost vedoucích pracovníků automobilového průmyslu po celém světě a vyvolal nervózní očekávání v globálním automobilovém průmyslu.Ziskovost modelu Seagull tam, kde jiné modely elektrických vozidel jen těžko dosahují zisků, a expanze čínských výrobců automobilů na území, jako je Evropa a Latinská Amerika, vyvolala obavy mezi výrobci automobilů a politickými představiteli od Detroitu, Texasu až po Německo a Japonsko. Otázky ohledně budoucí ziskovosti elektromobilů jsou obzvláště palčivé vzhledem k pokroku společnosti BYD a nepravděpodobnosti, že nerozšíří svou síť do USA.Terry Woychowski, bývalý manažer společnosti General Motors a současný prezident automobilového průmyslu ve společnosti Caresoft Global, označil Seagull za varovný signál pro zbytek automobilového průmyslu a označil tento vývoj za “významnou událost”. Přestože model BYD není v USA oficiálně dostupný, očekávání se stupňují, protože BYD pokračuje v celosvětové expanzi.Pozornost se ve velké míře soustředí na možnost, že čínští výrobci elektrických vozidel, jako je například společnost BYD podporovaná Warrenem Buffetem, zaplaví ostatní trhy, sníží cenu vozidel a poškodí domácí automobilový průmysl. Aliance pro americkou výrobu , americká skupina na podporu výroby, vydala minulý měsíc zprávu, v níž uvádí, že uvedení levných čínských automobilů na americký trh, podporované finanční mocí čínské vlády, by mohlo způsobit “událost na úrovni zániku amerického automobilového sektoru”.V loňském roce společnost BYD prodala 1,57 milionu bateriových elektromobilů, čímž překonala společnost Tesla a stala se do konce roku 2023 největším výrobcem elektromobilů na světě a zaznamenala obrovský skok oproti svému prodeji zhruba 130 970 plně elektrických vozidel v roce 2020. Rychlý vzestup BYD a dalších čínských výrobců automobilů vedl v lednu Elona Muska, generálního ředitele společnosti Tesla, k varování, že čínští výrobci automobilů mohou bez obchodních bariér “zdemolovat” globální konkurenty.Seagull, neboli Dolphin Mini, jak je známý v Latinské Americe, je o něco menší než nyní ukončený Chevrolet Bolt EV od GM. Jeho udávaný dojezd až 190 mil na jedno nabití je sice menší než u mnoha současných elektromobilů, ale slibuje standardní schopnosti vzhledem k ceně.Společnost Caresoft, která se zabývá srovnáváním a technickým poradenstvím, rozebrala vůz BYD Seagull, aby jej zhodnotila v porovnání s ostatními vozy na trhu. Její úvodní studie zjistila, že Seagull je efektivně a jednoduše navržen, ale má nečekanou kvalitu a předpokládanou spolehlivost. Generální ředitel společnosti Caresoft Mathew Vachaparampil navíc během lednové konference o automobilovém průmyslu pořádané Chicagskou federální rezervní bankou potvrdil, že navzdory nízké ceně jejich analýza naznačuje, že společnost BYD na modelu Seagull stále “vydělává”.Aby společnost BYD mohla vůz Seagull úspěšně uvádět na trh a prodávat v USA, bude muset splňovat americké federální požadavky na vozidla, což mu přinese další náklady. Tyto náklady však pravděpodobně nebudou příliš vysoké a Seagull bude stále výrazně levnější než současná průměrná cena elektromobilu v USA, která podle společnosti Cox Automotive činí více než 52 000 USD.Klíčem k úspěchu společnosti BYD je její vývoj v oblasti technologie baterií. Společnost vytvořila nízkonákladové technologie baterií, jejichž výroba je mnohem levnější než výroba lithium-iontových baterií běžně používaných v amerických elektromobilech. To spolu se systémem vlastních zdrojů dílů a vládní podporou, nižšími náklady na pracovní sílu a rostoucí výrobní kapacitou přispívá k rostoucí hrozbě společnosti BYD pro globální konkurenty.Vzestup společnosti BYD však přichází v citlivé době a obchodní vztahy mezi Čínou a ostatními zeměmi jsou křehké. Zejména USA a Čína mají bouřlivé obchodní vztahy a v posledních několika letech se ocitly v obchodní válce. Spojené státy a další země si uvědomují, že čínský automobilový průmysl roste, a proto podnikají kroky na ochranu vlastního automobilového průmyslu a národních zájmů.BYD Company Limited Floridský republikánský senátor Marco Rubio navrhl prudké zvýšení cel na dovoz čínských vozidel o 20 000 dolarů za kus, aby zabránil “zaplavení amerických automobilových trhů” touto zemí. V současné době podléhají elektromobily vyrobené v Číně při dovozu do USA clu ve výši 27,5 %, což zahrnuje 2,5% clo, které se obecně vztahuje na dovážené automobily, a další 25% clo, které Trumpova administrativa zavedla v roce 2018 na vozidla vyrobená v Číně.Analytici nicméně naznačují, že je jen otázkou času, kdy si čínské automobilky najdou cestu do USA. S pochopením této nevyhnutelnosti Marin Gjaja, provozní ředitel divize Ford EV, uvedl, že automobilka sice nemůže ovlivnit regulační rozhodnutí ani čínskou expanzi, ale může se snažit zůstat konkurenceschopná v oblasti technologií uspokojujících zákazníky a efektivity provozu.Podle Woychowského se musí tradiční automobilky na celém světě učit, odnaučovat a rychle měnit, aby mohly konkurovat čínským značkám. Vzhledem k tomu, že se čínské vozy blíží k břehům USA, budou výrobci, kteří jsou zakotveni ve starých systémech a procesech, postaveni před výzvu inovovat, aby si udrželi podíl na trhu v měnícím se prostředí.
Tagy: BYD Co. (EV)BYDDYčínaelektromobilySeagullsvět

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:55

      Zisk společnosti Mission Produce překonal očekávání o 0,04 USD, tržby překonaly odhady

      21:47

      Rubrik roste v předobchodním obchodování poté, co překonal odhady za první čtvrtletí a zvýšil výhled na celý rok

      21:32

      Zisk společnosti ABM Industries zaostal o 0,01 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.