Klíčové body
- AppLovin zaznamenal 48% nárůst příjmů, díky pokročilé AI reklamní technologii, která zvýšila efektivitu mobilních reklam
- Tržby ze softwarové platformy AppLovin vzrostly o 91 %, což odráží rostoucí přijetí jejich AI technologie Axon 2 mezi vývojáři her a inzerenty
- Čistý zisk AppLovin se zvýšil na 236 milionů dolarů z předchozí ztráty, což ukazuje výrazné zlepšení finančního zdraví firmy
- Akcie AppLovin rostly o téměř 400 %, což naznačuje silnou tržní reakci na jejich AI inovace a potenciální růstové vyhlídky
Akcie společnosti jsou jedním z nejúspěšnějších hráčů na trhu za poslední rok, kdy vzrostly o téměř 400 %.
Podívejme se, co bylo hnací silou úspěchu společnosti, zda může pokračovat a zda není pozdě na nákup akcií.
Působivé výsledky za 1. čtvrtletí
Situace AppLovin se změnila k lepšímu poté, co společnost ve 2. čtvrtletí loňského roku uvedla na trh reklamní technologii Axon 2 založenou na umělé inteligenci
Výjimkou nebylo ani poslední čtvrtletí, kdy tržby ze softwarové platformy vzrostly o 91 % na rekordních 678 milionů dolarů, přičemž ve čtvrtém čtvrtletí byl růst 88 %. Tržby společnosti z prodeje starších aplikací mezitím vzrostly o 5 % na 380 milionů dolarů.
Silný růst příjmů se promítl i do velkých skoků v ziskovosti. V prvním čtvrtletí se čistý zisk AppLovin zvýšil ze ztráty 4,5 milionu dolarů na zisk 236 milionů dolarů. Upravený zisk před úroky, zdaněním a odpisy

Společnost také vygenerovala 393 milionů dolarů provozního cash flow a 388 milionů dolarů volného cash flow. Čtvrtletí zakončila s čistým dluhem ve výši 3,1 miliardy dolarů, takže tento silný růst peněžních toků může být použit na splácení dluhu. Ve čtvrtletí také odkoupila zpět 14,9 milionu svých akcií.
Společnost AppLovin těží z expanze trhu s mobilní reklamou a také z pokračujícího zavádění nabídek v reálném čase. Ta společnosti pomáhá dvěma způsoby.
Zaprvé, vydavatelé mohou svým zákazníkům zobrazovat více reklam, protože nabídka v reálném čase rychleji vyřizuje aukce. Společnost AppLovin zatím u své služby Max, kterou zákazníci využívají ke zvýšení příjmů v rámci aplikace, účtuje pouze nabídku v reálném čase.
Další příležitosti před námi
Úspěch, který zákazníci společnosti AppLovin v oblasti mobilních her zaznamenali s produktem Axon 2, vedl k velkému rozruchu kolem tohoto produktu v rámci odvětví. Společnost uvedla, že to vedlo k tomu, že se k její platformě v uplynulém roce připojilo mnoho nových zákazníků v oblasti mobilních her. Společnost uvedla, že má s těmito novými zákazníky mnoho příležitostí, protože většina těchto vztahů je stále v rané fázi a ještě se nerozběhla.

AppLovin tradičně spolupracuje především s herními aplikacemi. Nový engine umělé inteligence však AppLovin usnadnil rozšíření počtu inzerentů, se kterými spolupracuje, vzhledem k jeho prediktivnější povaze a většímu využití automatizace. To vedlo k tomu, že přibylo zákazníků z jiných než herních aplikací.
Společnost také plánuje využít Axon 2 k tomu, aby jí pomohl přejít na webový marketing a e-commerce. AppLovin pracuje na spuštění první formy webové reklamy na své platformě. Ta bude zaměřena na vertikální e-commerce, kde se mnoho transakcí odehrává přímo na webových stránkách, nikoliv v aplikacích. Tento nový produkt se bude snažit spustit ještě v tomto čtvrtletí.
Vedení společnosti poznamenalo, že v budoucnu zřejmě nebude schopno dosáhnout více než 90% růstu softwarové platformy v každém čtvrtletí, ale v dlouhodobém horizontu chce tuto část podnikání zvýšit o 20 až 30 %. Uvedlo, že technologie Axon 2 využívá samoučící se modely, takže se technologie zdokonaluje.
Je na nákup akcií příliš pozdě?
Kromě společnosti Nvidia je AppLovin jedním z největších příjemců výhod umělé inteligence. Vydání reklamní technologie Axon 2 založené na umělé inteligenci bylo pro společnost transformační, což je snadno vidět na jejích výsledcích.
Mezitím se zdá, že společnost má před sebou dlouhou dráhu růstu. Nebude sice růst tolik, jakmile projde prvním vydáním Axon 2, ale měla by mít před sebou ještě mnoho let silného růstu, jak bude více expandovat v rámci nových zákazníků a přecházet do dalších vertikál.
I přes téměř 400% nárůst za poslední rok nejsou akcie AppLovin nijak zvlášť drahé. Společnost se obchoduje za pouhý 6,5násobek forwardových tržeb a forwardové P/E kolem 18,6násobku.
Vzhledem k jejímu současnému a potenciálnímu budoucímu růstu zůstávají tyto násobky ocenění poměrně atraktivní. Axon 2 byl pro společnost AppLovin transformační a navzdory jeho ziskům jsou akcie přiměřeně oceněny. Nezdá se tedy, že by bylo pozdě na nákup této růstové akcie, protože by měla mít v příštích letech solidní růst.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky