Intuitive Surgical dominuje v oblasti roboticky asistované chirurgie s dlouhodobými příjmy z servisních smluv a vysokými příjmy za každý chirurgický zákrok
Poslední čtvrtletí ukázalo 16% nárůst provedených operací systémem da Vinci a tržby dosáhly téměř 2 miliard dolarů
Netflix se opět ukázal jako ziskový s 15% růstem tržeb a čistým ziskem 2,3 miliardy dolarů v posledním čtvrtletí
Reklamní úroveň Netflixu je úspěšná, s výrazným nárůstem počtu předplatitelů, což slibuje další růst příjmů
Růstové akcie zažily v posledních několika letech divokou jízdu, protože přízeň investorů se na pozadí volatilní ekonomické situace změnila. Bez ohledu na to, co akciový trh udělá v příštích několika měsících nebo letech, mohou skvělé společnosti s dlouhodobými konkurenčními výhodami přinést dlouhodobým investorům s odstupem času výhry.
Čerstvý býčí trh povzbudil mnoho investorů, aby doplnili svá portfolia a využili nové investiční příležitosti. Pokud hledáte dvě nejlepší akcie, které byste na tomto novém býčím trhu Nasdaq mohli koupit a držet je po léta, nepřehlédněte tyto názvy, až budete příště přidávat akcie do svého portfolia.
Intuitive Surgical Společnost Intuitive Surgical (ISRG)je již více než dvě desetiletí lídrem v oblasti roboticky asistované chirurgie. Společnost nadále dominuje této oblasti díky své vedoucí řadě chirurgických souprav, která se točí kolem několika modelů jejího chirurgického systému da Vinci.
Jeden systém da Vinci může jednoho klienta společnosti Intuitive Surgical vyjít až na 3 miliony dolarů. To je významná investice i pro velké poskytovatele zdravotní péče, takže tito klienti jsou motivováni k zajištění řádného školení a údržby těchto systémů.
K systémům jsou obvykle uzavírány dlouhodobé servisní smlouvy. Tyto smlouvy pokrývají služby, jako je údržba a školení, a společnosti Intuitive Surgical přinášejí ročně 80 000 až 225 000 dolarů za smlouvu.
Dále společnost generuje příjmy z nástrojů a příslušenství v rozmezí 800 až 3 600 USD za každý jednotlivý zákrok provedený pomocí sady da Vinci, protože tyto nástroje je třeba pravidelně vyměňovat. Společnost Intuitive Surgical ve skutečnosti vydělává více peněz z opakujících se zdrojů příjmů, jako jsou nástroje, příslušenství, služby a operativní leasing, než ze skutečného prodeje systému, ať už je jakkoli lukrativní.
Pokud se podíváme na poslední čtvrtletí, objem zákroků provedených systémem da Vinci vzrostl o 16 % ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku a instalovaná základna systémů se meziročně zvýšila o 14 %. Tržby za tříměsíční období dosáhly necelých 2 miliard dolarů, což je o 11 % více než před rokem.
Jedná se také o šíleně ziskový byznys. Čistý zisk za první čtvrtletí podle obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) dosáhl 545 milionů dolarů, což je o 54 % více než ve stejném období loňského roku. Společnost právě získala od amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv schválení pro nejnovější generaci svého vlajkového systému, který se nazývá da Vinci 5.
Někteří analytici z Wall Street se domnívají, že jen v příštích 12 měsících by akcie mohly vzrůst o 13 % (medián) až 25 % (horní hranice). Pokud hledáte stabilní výnosy a kvalitní zdravotnickou firmu se značným vlivem, je Intuitive Surgical trefou do černého.
Netflix Netflix (NFLX) má za sebou několik volatilních let, ale streamovací gigant i přes toto období prokázal svou odolnost. Zavedení levnějšího tarifu založeného na reklamě a zásahy proti sdílení hesel jsou jen některé iniciativy, které vynikly při jeho zvedání se z útlumu, který zažil bezprostředně po pandemii popularity.
Přesuneme-li se do současnosti, Netflix je opět ziskový a počet jeho členů a příjmů trvale roste. Je také důležité mít na paměti, že se jedná o podnik, který stále dominuje trhu streamování, i když konkurence je v této oblasti silná a ubírá mu podíl.
Od prvního čtvrtletí letošního roku ovládá Netflix jen v USA více než 44 % prostoru pro streamování. Mějte na paměti, že americký trh se streamováním je na cestě k tomu, aby do roku 2027 dosáhl hodnoty 55 miliard dolarů, což představuje složenou roční míru růstu o přibližně 8 % oproti současnému ocenění.
V posledním čtvrtletí dosáhla společnost Netflix tržeb ve výši 9,4 miliardy dolarů, což je o 15 % více než před rokem. Čistý zisk za celé období dosáhl 2,3 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 79 %. Celkový počet členů dosáhl necelých 270 milionů, což představuje 16% nárůst oproti předchozímu roku a ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2019 před pandemií nárůst o 81 %.
Přidání reklamní vrstvy na klíčových trzích se pro Netflix po počátečním pomalém zavádění stalo pozoruhodným úspěchem. Společnost oznámila, že počet jejích členů využívajících reklamy vzrostl o 65 % oproti předchozímu čtvrtletí poté, co v předchozích dvou čtvrtletích postupně vzrostl o 70 %. A 40 % všech registrací členství na trzích, kde Netflix nabízí úroveň založenou na reklamách, je nyní z reklamních plánů.
Nedávná studie provedená společností HarrisX, která se zabývá průzkumem trhu, zjistila, že Netflix může mít jen v USA až 22 milionů předplatitelů využívajících reklamy a celosvětově až 30 milionů. To by znamenalo, že předplatitelé využívající reklamy tvoří přibližně 11 % celkové základny předplatitelů Netflixu.
Vzhledem k tomu, že tato úroveň je sotva 18 měsíců od spuštění, je zde spousta prostoru k tomu, aby se zmocnila dalších dolarů za předplatné a zároveň si udržela stávající zákazníky, zejména proto, že peněženky mnoha spotřebitelů jsou v dnešní době omezenější než v minulosti. Zdá se, že je vhodná doba být investorem do Netflixu, a pokud jste doposud akcie odkládali, i jejich prémiové ocenění může stále stát za to, abyste si koupili podíl na akciích.
Růstové akcie zažily v posledních několika letech divokou jízdu, protože přízeň investorů se na pozadí volatilní ekonomické situace změnila. Bez ohledu na to, co akciový trh udělá v příštích několika měsících nebo letech, mohou skvělé společnosti s dlouhodobými konkurenčními výhodami přinést dlouhodobým investorům s odstupem času výhry. Čerstvý býčí trh povzbudil mnoho investorů, aby doplnili svá portfolia a využili nové investiční příležitosti. Pokud hledáte dvě nejlepší akcie, které byste na tomto novém býčím trhu Nasdaq mohli koupit a držet je po léta, nepřehlédněte tyto názvy, až budete příště přidávat akcie do svého portfolia. Intuitive SurgicalSpolečnost Intuitive Surgical je již více než dvě desetiletí lídrem v oblasti roboticky asistované chirurgie. Společnost nadále dominuje této oblasti díky své vedoucí řadě chirurgických souprav, která se točí kolem několika modelů jejího chirurgického systému da Vinci. Jeden systém da Vinci může jednoho klienta společnosti Intuitive Surgical vyjít až na 3 miliony dolarů. To je významná investice i pro velké poskytovatele zdravotní péče, takže tito klienti jsou motivováni k zajištění řádného školení a údržby těchto systémů. K systémům jsou obvykle uzavírány dlouhodobé servisní smlouvy. Tyto smlouvy pokrývají služby, jako je údržba a školení, a společnosti Intuitive Surgical přinášejí ročně 80 000 až 225 000 dolarů za smlouvu. Dále společnost generuje příjmy z nástrojů a příslušenství v rozmezí 800 až 3 600 USD za každý jednotlivý zákrok provedený pomocí sady da Vinci, protože tyto nástroje je třeba pravidelně vyměňovat. Společnost Intuitive Surgical ve skutečnosti vydělává více peněz z opakujících se zdrojů příjmů, jako jsou nástroje, příslušenství, služby a operativní leasing, než ze skutečného prodeje systému, ať už je jakkoli lukrativní. Pokud se podíváme na poslední čtvrtletí, objem zákroků provedených systémem da Vinci vzrostl o 16 % ve srovnání se stejným čtvrtletím předchozího roku a instalovaná základna systémů se meziročně zvýšila o 14 %. Tržby za tříměsíční období dosáhly necelých 2 miliard dolarů, což je o 11 % více než před rokem. Jedná se také o šíleně ziskový byznys. Čistý zisk za první čtvrtletí podle obecně uznávaných účetních zásad dosáhl 545 milionů dolarů, což je o 54 % více než ve stejném období loňského roku. Společnost právě získala od amerického Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv schválení pro nejnovější generaci svého vlajkového systému, který se nazývá da Vinci 5. Někteří analytici z Wall Street se domnívají, že jen v příštích 12 měsících by akcie mohly vzrůst o 13 % až 25 % . Pokud hledáte stabilní výnosy a kvalitní zdravotnickou firmu se značným vlivem, je Intuitive Surgical trefou do černého. NetflixNetflix má za sebou několik volatilních let, ale streamovací gigant i přes toto období prokázal svou odolnost. Zavedení levnějšího tarifu založeného na reklamě a zásahy proti sdílení hesel jsou jen některé iniciativy, které vynikly při jeho zvedání se z útlumu, který zažil bezprostředně po pandemii popularity. Přesuneme-li se do současnosti, Netflix je opět ziskový a počet jeho členů a příjmů trvale roste. Je také důležité mít na paměti, že se jedná o podnik, který stále dominuje trhu streamování, i když konkurence je v této oblasti silná a ubírá mu podíl. Od prvního čtvrtletí letošního roku ovládá Netflix jen v USA více než 44 % prostoru pro streamování. Mějte na paměti, že americký trh se streamováním je na cestě k tomu, aby do roku 2027 dosáhl hodnoty 55 miliard dolarů, což představuje složenou roční míru růstu o přibližně 8 % oproti současnému ocenění. V posledním čtvrtletí dosáhla společnost Netflix tržeb ve výši 9,4 miliardy dolarů, což je o 15 % více než před rokem. Čistý zisk za celé období dosáhl 2,3 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst o 79 %. Celkový počet členů dosáhl necelých 270 milionů, což představuje 16% nárůst oproti předchozímu roku a ve srovnání se stejným čtvrtletím roku 2019 před pandemií nárůst o 81 %. Přidání reklamní vrstvy na klíčových trzích se pro Netflix po počátečním pomalém zavádění stalo pozoruhodným úspěchem. Společnost oznámila, že počet jejích členů využívajících reklamy vzrostl o 65 % oproti předchozímu čtvrtletí poté, co v předchozích dvou čtvrtletích postupně vzrostl o 70 %. A 40 % všech registrací členství na trzích, kde Netflix nabízí úroveň založenou na reklamách, je nyní z reklamních plánů. Nedávná studie provedená společností HarrisX, která se zabývá průzkumem trhu, zjistila, že Netflix může mít jen v USA až 22 milionů předplatitelů využívajících reklamy a celosvětově až 30 milionů. To by znamenalo, že předplatitelé využívající reklamy tvoří přibližně 11 % celkové základny předplatitelů Netflixu. Vzhledem k tomu, že tato úroveň je sotva 18 měsíců od spuštění, je zde spousta prostoru k tomu, aby se zmocnila dalších dolarů za předplatné a zároveň si udržela stávající zákazníky, zejména proto, že peněženky mnoha spotřebitelů jsou v dnešní době omezenější než v minulosti. Zdá se, že je vhodná doba být investorem do Netflixu, a pokud jste doposud akcie odkládali, i jejich prémiové ocenění může stále stát za to, abyste si koupili podíl na akciích.
Ekonomické studie investičního bankovního konglomerátu JPMorgan předpovídají, že společnosti Vistra Corp., Constellation Energy Corp. a Talen Energy Corp. budou těžit...