Akcie, které budou mít za 10 let pravděpodobně větší hodnotu než Apple
Ne že by šlo o soutěž, ale relativní velikost společnosti - měřená podle tržeb, zisků nebo tržní kapitalizace - může být jasným ukazatelem jejího minulého a současného úspěchu.
Broadcom by mohl být větší než Apple díky výrobě čipů pro datová centra zaměřená na umělou inteligenci
Berkshire Hathaway může těžit z ekonomických podmínek a silného cash flow, což z ní dělá potenciálního kandidáta na překonání Applu
Amazon, s tržní kapitalizací 1,9 bilionu dolarů, se zaměřuje na ziskovost a růst marží, což by ho mohlo katapultovat před Apple
Společnosti, jako jsou Broadcom, Berkshire Hathaway a Amazon, mají růstový potenciál, který by mohl během deseti let překonat Apple
Přesněji řečeno, relativní změny kterékoli z těchto metrik mohou investorům pomoci odhalit, kde je skutečný růst… a kde ne.
Na tomto pozadí vám přinášíme přehled tří společností, které by mohly být v příštím desetiletí větší než Apple. A to už je co říct. Současná tržní hodnota výrobce iPhonů činí 2,9 bilionu dolarů, což z něj dělá druhou největší veřejně obchodovanou společnost na světě (hned po Microsoftu).
Broadcom Když většina investorů přemýšlí o akciích umělé inteligence, vybaví se jim jména jako Microsoft nebo Nvidia. Společnost Broadcom (AVGO) se jim obvykle nevybaví.
Ale možná by měla.
Zdroj: Reuters
Broadcom vyrábí mnoho komponent, které najdete v technologiích pro bezdrátové připojení, jako jsou Wi-Fi routery a bezdrátové modemy. Vyrábí také zařízení pro optické připojení a ethernetová síťová řešení, stejně jako software, který tento hardware maximálně využívá. Bez řešení této společnosti by prostředí bezdrátového připojení vypadalo podstatně jinak.
Broadcom by však mohl být za 10 let větší společností než Apple, a to z jednoho konkrétního důvodu. Je to trh, na který Broadcom v tichosti proniká: umělá inteligence (AI). Stručně řečeno, tato společnost vyrábí čipy, které datová centra AI potřebují, ale většina lidí o nich nikdy nepřemýšlí.
Vezměme si například 200G/lane vertikální dutinový povrchově emitující laser (VCSEL) společnosti Broadcom, který byl představen na začátku tohoto roku. Jedná se o první takové optické zařízení v oboru, které je schopné zvládnout obrovskou zátěž digitálních dat zpracovávaných a dodávaných platformami umělé inteligence.
Začátkem tohoto roku společnost rovněž představila první optický ethernetový přepínač s rychlostí 51,2 terabitu za sekundu (Tb/s), který nejenže propojuje několik procesorů mezi sebou s ohromující rychlostí, ale navíc k tomu využívá o 70 % méně energie než srovnatelné technologie. Toto zařízení nekonkuruje procesorům Nvidia, ale doplňuje jejich výrobky.
Broadcom očekává, že letos prodá čipy zaměřené na umělou inteligenci v hodnotě 10 miliard dolarů. Pro představu, to je zhruba 10 % předpokládaného nejvyššího obratu společnosti v roce 2024. Tato částka je však stále jen povrchní. Společnost Straits Research se domnívá, že trh s infrastrukturou umělé inteligence poroste do roku 2030 ročním tempem téměř 21 %.
Společnost Broadcom, která je již nyní lídrem v této přehlížené části trhu s umělou inteligencí, má šanci získat více než spravedlivý podíl na jeho růstu. Tento růst by mohl snadno posunout její současnou tržní kapitalizaci ve výši 650 miliard dolarů nad kapitalizaci společnosti Apple. To platí zejména proto, že se podnikání společnosti Apple mění z růstově orientovaného podniku, jehož hnací silou je prodej iPhonů, na pomaleji se rozvíjející podnik orientovaný na hodnotu/peněžní společnost, který vede jeho část zaměřená na služby.
A když už mluvíme o hodnotě…
Berkshire Hathaway Broadcom je sice technologická růstová akcie, ale ne každá skvělá příležitost musí pocházet z této kategorie tickerů. Nebuďte překvapeni, když neuvěřitelný růst zaznamenáte u akcií na opačném konci tohoto spektra – u hodnotově orientovaných společností, jako je Berkshire Hathaway (BRK.A)(BRK.B).
Zdroj: Getty Images
Překvapeni? Bylo by poněkud neobvyklé, kdybyste nebyli. Hodnotové akcie jsou takzvaně hodnotové především proto, že tyto společnosti nejsou schopny velkého růstu. Jejich silnou stránkou je konzistentní cash flow, které se často promítá do spolehlivých dividend. Není žádným tajemstvím, že Warren Buffett – hlavní guru společnosti Berkshire Hathaway – je spokojen s tím, že 189 miliard dolarů hotovosti Berkshire nechává neinvestovaných jednoduše proto, že nevidí žádné takové akcie, které by stálo za to koupit za jejich současnou cenu.
Existuje však velmi specifický strategický důvod, proč byste měli zvážit, zda do podílu v Berkshire Hathaway nevstoupit raději dříve než později: Je možné, že se nacházíme na prahu několikaleté vlny silné výkonnosti hodnotových akcií.
Tuto předpověď podporuje současná ekonomická situace. Úrokové sazby jsou vysoké, inflace vysoká a zadlužení (podnikové i spotřebitelské) je vysoké a drahé. Ačkoli tyto podmínky nemusí nutně způsobit recesi, často působí proti růstovým akciím, ale pro hodnotové akcie nejsou příliš problematické. Několika hodnotově orientovaným sektorům se silnou cenovou silou – jako jsou veřejné služby a základní spotřební zboží – se v takovém prostředí může dařit.
Jistě, je trochu znepokojující, že Berkshire raději nic nedělá se svou volnou hotovostí, než aby alespoň zkusila nízkorizikový subjekt vyplácející dividendy. Pokud se její kapitál nebude využívat, tržní kapitalizace společnosti – v současné době se blíží 900 miliardám dolarů – možná nikdy nedosáhne nebo nezastíní současnou kapitalizaci společnosti Apple, která činí necelé 3 biliony dolarů.
Nedělejte si s tím však příliš velké starosti. Většinu hodnoty společnosti Berkshire Hathaway představují stávající podíly v hodnotných akciích nebo v soukromých společnostech. A během nadcházejícího desetiletí Buffett nebo jeho zástupci jistě najdou několik dalších příležitostí, do kterých se vyplatí ponořit.
Amazon V neposlední řadě si na seznam společností, které by za deset let mohly být větší než Apple, přidejte giganta v oblasti elektronického obchodu Amazon (AMZN).
Má totiž před sebou jednu z nejkratších cest. Současná tržní kapitalizace společnosti Amazon činí neuvěřitelných 1,9 bilionu dolarů oproti 2,9 bilionu dolarů společnosti Apple. Uznávám, že dny největšího růstu Amazonu jsou pravděpodobně také ve zpětném zrcátku, a i když budoucnost Applu není tak přesvědčivá jako jeho minulost, stále dělá pokroky vpřed.
Zdroj: Getty Images
Na Amazonu je však něco nového, co by ho mohlo do roku 2034 ještě snadno katapultovat za Apple. Je to skutečnost, že Amazon se konečně zaměřuje na ziskovost stejně – ne-li více – jako na růst tržeb. Procentuální marže čistého zisku za poslední čtvrtletí ve výši 6,4 % (z tržeb) je nejziskovější, jakou kdy společnost dosáhla od nejhorší pandemie COVID-19, která byla pro její podnikání zjevným přínosem. Hrubá zisková marže ve výši 47,6 % ve stejném čtvrtletí je rovněž rekordem společnosti a prodlužuje dlouhou sérii neustálého zlepšování od roku 2012.
Co je hnací silou tohoto růstu marže? Většina investorů ví, že podnikání společnosti v oblasti cloud computingu je podstatně ziskovější než její e-commerce. Ačkoli Amazon Web Services (AWS) tvoří pouze 16 % nejvyššího obratu společnosti Amazon, AWS je zodpovědný za zhruba dvě třetiny provozních příjmů společnosti. Růst této obchodní činnosti se na ní podílí více než velkou měrou.
Část býčí teze, kterou zainteresovaní investoři plně nedoceňují, se však ve skutečnosti týká elektronického obchodu. Tato část je nyní ziskovější než kdykoli předtím. Téměř 6 % severoamerických tržeb se v posledním čtvrtletí proměnilo v provozní zisk, zatímco dlouhodobě ztrátové mezinárodní e-commerce se vrátilo do černých čísel poté, co během pandemie a kvůli ní konečně dosáhlo ziskovosti.
Cokoli chybělo ve vzorci – možná to byl jen rozsah – je nyní na svém místě. Zdá se, že většina investorů to zatím nevidí, ale uvidí to, protože Amazon nadále maximálně využívá své obrovské velikosti a nyní vyladěného fungování.
Přesněji řečeno, relativní změny kterékoli z těchto metrik mohou investorům pomoci odhalit, kde je skutečný růst… a kde ne.
Na tomto pozadí vám přinášíme přehled tří společností, které by mohly být v příštím desetiletí větší než Apple. A to už je co říct. Současná tržní hodnota výrobce iPhonů činí 2,9 bilionu dolarů, což z něj dělá druhou největší veřejně obchodovanou společnost na světě .BroadcomKdyž většina investorů přemýšlí o akciích umělé inteligence, vybaví se jim jména jako Microsoft nebo Nvidia. Společnost Broadcom se jim obvykle nevybaví.Ale možná by měla.Broadcom vyrábí mnoho komponent, které najdete v technologiích pro bezdrátové připojení, jako jsou Wi-Fi routery a bezdrátové modemy. Vyrábí také zařízení pro optické připojení a ethernetová síťová řešení, stejně jako software, který tento hardware maximálně využívá. Bez řešení této společnosti by prostředí bezdrátového připojení vypadalo podstatně jinak.Broadcom by však mohl být za 10 let větší společností než Apple, a to z jednoho konkrétního důvodu. Je to trh, na který Broadcom v tichosti proniká: umělá inteligence . Stručně řečeno, tato společnost vyrábí čipy, které datová centra AI potřebují, ale většina lidí o nich nikdy nepřemýšlí.Vezměme si například 200G/lane vertikální dutinový povrchově emitující laser společnosti Broadcom, který byl představen na začátku tohoto roku. Jedná se o první takové optické zařízení v oboru, které je schopné zvládnout obrovskou zátěž digitálních dat zpracovávaných a dodávaných platformami umělé inteligence.Začátkem tohoto roku společnost rovněž představila první optický ethernetový přepínač s rychlostí 51,2 terabitu za sekundu , který nejenže propojuje několik procesorů mezi sebou s ohromující rychlostí, ale navíc k tomu využívá o 70 % méně energie než srovnatelné technologie. Toto zařízení nekonkuruje procesorům Nvidia, ale doplňuje jejich výrobky.Broadcom očekává, že letos prodá čipy zaměřené na umělou inteligenci v hodnotě 10 miliard dolarů. Pro představu, to je zhruba 10 % předpokládaného nejvyššího obratu společnosti v roce 2024. Tato částka je však stále jen povrchní. Společnost Straits Research se domnívá, že trh s infrastrukturou umělé inteligence poroste do roku 2030 ročním tempem téměř 21 %. Společnost Broadcom, která je již nyní lídrem v této přehlížené části trhu s umělou inteligencí, má šanci získat více než spravedlivý podíl na jeho růstu. Tento růst by mohl snadno posunout její současnou tržní kapitalizaci ve výši 650 miliard dolarů nad kapitalizaci společnosti Apple. To platí zejména proto, že se podnikání společnosti Apple mění z růstově orientovaného podniku, jehož hnací silou je prodej iPhonů, na pomaleji se rozvíjející podnik orientovaný na hodnotu/peněžní společnost, který vede jeho část zaměřená na služby.A když už mluvíme o hodnotě…Berkshire HathawayBroadcom je sice technologická růstová akcie, ale ne každá skvělá příležitost musí pocházet z této kategorie tickerů. Nebuďte překvapeni, když neuvěřitelný růst zaznamenáte u akcií na opačném konci tohoto spektra – u hodnotově orientovaných společností, jako je Berkshire Hathaway .Překvapeni? Bylo by poněkud neobvyklé, kdybyste nebyli. Hodnotové akcie jsou takzvaně hodnotové především proto, že tyto společnosti nejsou schopny velkého růstu. Jejich silnou stránkou je konzistentní cash flow, které se často promítá do spolehlivých dividend. Není žádným tajemstvím, že Warren Buffett – hlavní guru společnosti Berkshire Hathaway – je spokojen s tím, že 189 miliard dolarů hotovosti Berkshire nechává neinvestovaných jednoduše proto, že nevidí žádné takové akcie, které by stálo za to koupit za jejich současnou cenu.Existuje však velmi specifický strategický důvod, proč byste měli zvážit, zda do podílu v Berkshire Hathaway nevstoupit raději dříve než později: Je možné, že se nacházíme na prahu několikaleté vlny silné výkonnosti hodnotových akcií.Tuto předpověď podporuje současná ekonomická situace. Úrokové sazby jsou vysoké, inflace vysoká a zadlužení je vysoké a drahé. Ačkoli tyto podmínky nemusí nutně způsobit recesi, často působí proti růstovým akciím, ale pro hodnotové akcie nejsou příliš problematické. Několika hodnotově orientovaným sektorům se silnou cenovou silou – jako jsou veřejné služby a základní spotřební zboží – se v takovém prostředí může dařit. Jistě, je trochu znepokojující, že Berkshire raději nic nedělá se svou volnou hotovostí, než aby alespoň zkusila nízkorizikový subjekt vyplácející dividendy. Pokud se její kapitál nebude využívat, tržní kapitalizace společnosti – v současné době se blíží 900 miliardám dolarů – možná nikdy nedosáhne nebo nezastíní současnou kapitalizaci společnosti Apple, která činí necelé 3 biliony dolarů. Nedělejte si s tím však příliš velké starosti. Většinu hodnoty společnosti Berkshire Hathaway představují stávající podíly v hodnotných akciích nebo v soukromých společnostech. A během nadcházejícího desetiletí Buffett nebo jeho zástupci jistě najdou několik dalších příležitostí, do kterých se vyplatí ponořit.AmazonV neposlední řadě si na seznam společností, které by za deset let mohly být větší než Apple, přidejte giganta v oblasti elektronického obchodu Amazon .Má totiž před sebou jednu z nejkratších cest. Současná tržní kapitalizace společnosti Amazon činí neuvěřitelných 1,9 bilionu dolarů oproti 2,9 bilionu dolarů společnosti Apple. Uznávám, že dny největšího růstu Amazonu jsou pravděpodobně také ve zpětném zrcátku, a i když budoucnost Applu není tak přesvědčivá jako jeho minulost, stále dělá pokroky vpřed.Na Amazonu je však něco nového, co by ho mohlo do roku 2034 ještě snadno katapultovat za Apple. Je to skutečnost, že Amazon se konečně zaměřuje na ziskovost stejně – ne-li více – jako na růst tržeb. Procentuální marže čistého zisku za poslední čtvrtletí ve výši 6,4 % je nejziskovější, jakou kdy společnost dosáhla od nejhorší pandemie COVID-19, která byla pro její podnikání zjevným přínosem. Hrubá zisková marže ve výši 47,6 % ve stejném čtvrtletí je rovněž rekordem společnosti a prodlužuje dlouhou sérii neustálého zlepšování od roku 2012.Co je hnací silou tohoto růstu marže? Většina investorů ví, že podnikání společnosti v oblasti cloud computingu je podstatně ziskovější než její e-commerce. Ačkoli Amazon Web Services tvoří pouze 16 % nejvyššího obratu společnosti Amazon, AWS je zodpovědný za zhruba dvě třetiny provozních příjmů společnosti. Růst této obchodní činnosti se na ní podílí více než velkou měrou.Část býčí teze, kterou zainteresovaní investoři plně nedoceňují, se však ve skutečnosti týká elektronického obchodu. Tato část je nyní ziskovější než kdykoli předtím. Téměř 6 % severoamerických tržeb se v posledním čtvrtletí proměnilo v provozní zisk, zatímco dlouhodobě ztrátové mezinárodní e-commerce se vrátilo do černých čísel poté, co během pandemie a kvůli ní konečně dosáhlo ziskovosti. Cokoli chybělo ve vzorci – možná to byl jen rozsah – je nyní na svém místě. Zdá se, že většina investorů to zatím nevidí, ale uvidí to, protože Amazon nadále maximálně využívá své obrovské velikosti a nyní vyladěného fungování.