Společnost ByteDance Ltd. ruší přibližně 450 pracovních míst ve své indonéské pobočce elektronického obchodu v prvním kole škrtů od ledna, kdy spojila svůj TikTok Shop s místním konkurentem Tokopedia.
Podle lidí obeznámených s touto záležitostí začne snižování počtu zaměstnanců, což odpovídá přibližně 9 % zaměstnanců této pobočky, již tento měsíc. Konečný počet je předmětem jednání a může se měnit podle měnících se podmínek, uvedli tito lidé.
Škrty signalizují, že čínský gigant v oblasti sociálních médií provádí reorganizaci svých indonéských e-commerce operací a snaží se eliminovat náklady poté, co v rámci transakce v hodnotě 1,5 miliardy dolarů spojil TikTok Shop se společností Tokopedia ze skupiny GoTo. Indonésie je jedním z prvních trhů pro ambice společnosti ByteDance v oblasti elektronického obchodu – a zatím největším -, ale konkurence je silná, protože se na ní objevují soupeři, jako je Shopee společnosti Sea Ltd. a Lazada společnosti Alibaba Group Holding Ltd..
Společnost ByteDance snižuje počet zaměstnanců v týmech elektronického obchodu, včetně reklamních a provozních, částečně proto, aby odstranila duplicitní funkce, uvedli lidé, kteří si nepřáli být jmenováni, protože jednání nebyla zveřejněna. Po spojení TikTok Shopu a Tokopedie má indonéský e-commerce ByteDance přibližně 5 000 zaměstnanců.
Zástupce společnosti ByteDance se k tomu odmítl vyjádřit.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky