Klíčové body
- Akcie Keringu klesly o 9 % po 20% poklesu tržeb značky Gucci ve 2. čtvrtletí
- Společnost očekává 30% pokles zisků v druhé polovině roku kvůli globální nestabilitě
- Tržby Keringu nesplnily očekávání, dosáhly 4,51 miliardy eur místo očekávaných 4,6 miliardy eur
- Analytici snížili hodnocení Keringu na „neutrální“, očekávají pomalé oživení prodejů Gucci
Propad tržeb společnosti Kering je důsledkem přetrvávajících problémů v odvětví.
Francouzský luxusní konglomerát Kering zaznamenal výrazný pokles ceny svých akcií poté, co zaznamenal prudký pokles tržeb za 2. čtvrtletí 2024, což vyvolalo obavy z možného 30% snížení zisků celé firmy v druhé polovině roku. Společnost, která je známá tím, že vlastní prestižní značky jako Gucci, Balenciaga a Yves Saint Laurent, vykázala ve 2. čtvrtletí 2024 11% pokles tržeb na 4,51 miliardy eur
Oslabené prodejní výsledky vedly k tomu, že společnost Kering nesplnila prognózy tržeb ve výši 4,6 miliardy eur, které předpovídalo šest analytiků oslovených společností FactSet. Klesající trajektorie tržeb společnosti Kering odrážela problémy, s nimiž se francouzská společnost potýkala při obnovování výkonnosti své vlajkové značky Gucci uprostřed poklesu v luxusním odvětví, který postihl i její přední značky.
Akcie společnosti Kering kótované na pařížské burze Euronext se ve čtvrtek propadly o 9 % v důsledku 30% ztráty hodnoty od počátku roku, k čemuž přispěl především výrazný březnový propad spojený s varováním před ziskem vydaným majitelem značky Gucci. Ve středu se navíc cena akcií společnosti snížila o 6 %, což odráželo pokles v celém odvětví vyvolaný zprávami o zpomalení prodejů ve druhém čtvrtletí ze strany luxusního gigantu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton.
Společnost Kering, která v minulosti vedla obchod se dřevem, než v roce 1962 přešla do luxusního sektoru, se potýkala s poklesem tržeb na trzích v Evropě, Severní Americe a Asii a Tichomoří, kde dominovala Čína. Tento propad však byl částečně neutralizován nárůstem prodeje v Japonsku.
Hlavní značka společnosti Kering, Gucci, nesla hlavní tíhu poklesu tržeb za 2. čtvrtletí 2024, když se propadly o 20 % na 2 miliardy eur. Stejně tak druhá nejprodávanější značka Keringu, Yves Saint Laurent, zaznamenala 9% pokles tržeb na 701 milionů eur. Neutěšené prodejní výsledky následně vedly k výraznému 42% poklesu opakujících se provozních výnosů celé firmy na 1,58 miliardy eur za první pololetí roku 2024, což bylo způsobeno výraznými ztrátami zisku ve všech jejich obchodních segmentech, zejména u značek Gucci a Yves Saint Laurent, které se potýkaly se snížením zisku o 44 %, resp. 38 %.
Při pohledu do budoucna společnost Kering předpokládá 30% pokles opakujících se provozních příjmů ve 2. pololetí 2024 ve srovnání se stejným obdobím roku 2023, což přičítá v současnosti panující globální ekonomické a politické nestabilitě.
“Na pozadí náročné tržní situace, která zvyšuje tlak na naši horní linii a ziskovost, aktivně vytváříme podmínky pro návrat k růstu,” vyjádřil se generální ředitel společnosti Kering François-Henri Pinault.
V předchozích pokusech o oživení své výkonnosti podnikla společnost Kering obnovu své špičkové značky Gucci pod kreativním vedením Sabata De Sarna, který do značky nastoupil v roce 2023.
Analytici UBS v čele se Zuzanou Puszovou snížili hodnocení společnosti Kering z “koupit” na “neutrální”, což naznačuje, že luxusní firma sice směřuje správným směrem, ale její oživení může trvat déle, než se původně předpokládalo.
Analýza UBS uvádí: “Očekávali jsme, že obrat společnosti Gucci by mohl nabrat na dynamice ve druhé polovině roku 2024, kdy nové kolekce Sabato de Sarno dosáhnou vyšší penetrace obchodů. Nyní se domníváme, že náročné trendy v odvětví mohou návrat společnosti Gucci k růstu oddálit.”
Společnost Third Bridge vydala prohlášení svého hlavního analytika Yanmei Tanga, v němž uvedla, že zatímco kolekce Sabato de Sarno zřejmě oslovily čínské spotřebitele, kteří jsou hnací silou příjmů společnosti Kering, Gucci zaznamenala ztráty v základních cenových kategoriích, jako jsou drobné kožené zboží, boty a opasky.
Silná závislost Gucci na aspirační generaci Z spotřebitelů v Číně na rozdíl od bonitnější zákaznické základny Louis Vuitton a Hermès přispěla k poklesu jejich tržeb,” vyvozují analytici Third Bridge.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky