Akcie společnosti Rivian v roce 2024 klesly téměř o 45 %, což vyvolává otázky o její stabilitě
Společnost Rivian navázala spolupráci s Volkswagenem, což jí otevírá nové trhy a zdroje
Investice do Rivianu je stále riziková, s ohledem na vysoké náklady a nejistou ziskovost
Akcie společnosti Rivian se v roce 2024 propadly o více než 40 %.
Indexy S&P 500 a Nasdaq Composite se v roce 2024 zatím drží dobře, ale jednou z akcií, která není tak skvělou investicí, je Rivian Automotive (RIVN). Akcie tohoto výrobce elektromobilů se v roce 2024 propadly o téměř 45 %. Při ceně pouhých 13 USD za akcii se akcie Rivian nebezpečně blíží historickým minimům.
Mohla by to být příležitost k nákupu poklesu, nebo se investoři raději vyhnou potenciálnímu padajícímu noži?
Dobrá zpráva pro společnost Rivian
V červnu společnost Rivian oznámila vytvoření společného podniku s koncernem Volkswagen. Podle dohody plánuje Volkswagen investovat do společnosti Rivian až 5 miliard dolarů. Spolupráce s mnohem větším výrobcem automobilů může společnosti Rivian pomoci hned v několika ohledech. Zaprvé se společnosti Rivian otevírají nové geografické trhy. Kromě toho může Rivian využít dodavatelskou síť Volkswagenu, která mu pomůže najít efektivnější způsoby vývoje nákladných elektrických vozidel.
Zatímco trhu s elektromobily dominuje společnost Tesla a řada čínských automobilek, společnost Rivian má jedinečnou výhodu. Na rozdíl od Tesly a mnoha jejích kolegů se modely vozů Rivian podobají spíše vozům Jeep nebo Range Rover. Diferenciace jako hráče spíše na poli SUV by mohla být z dlouhodobého hlediska prozíravým krokem, protože by společnost Rivian oddělila od větších konkurentů a mohla by být atraktivnější pro určité demografické skupiny zákazníků.
Ačkoli to vše vypadá pro společnost Rivian povzbudivě, jsou zde i některé slabé stránky, které by si investoři měli uvědomit.
Rizika a výzvy, kterým Rivian čelí
Vývoj elektrických vozidel je velmi nákladný. Vyžaduje velké investice do kapitálových výdajů (capex), inženýrských talentů a marketingu. Jak je vidět v tabulce níže, společnost Rivian zatím nepřišla na to, jak vyrábět svá vozidla ziskovým způsobem.
Podle výše uvedené tabulky je snadné si všimnout několika velkých problémů. Zaprvé, výrobní produkce společnosti Rivian je rozkolísaná. Zatímco dodávky nominálně rostly, výrobní kapacita společnosti byla nestabilní. Tento vztah není optimální a mohl by představovat problém, pokud jde o uspokojení nabídky a poptávky spotřebitelů.
Větší problém se však týká nedostatečné ziskovosti společnosti. Ve čtvrtletí, které skončilo 30. června, činil hrubý zisk společnosti Rivian na jedno vozidlo záporných 32 705 USD. Horší je, že záporná ekonomika společnosti Rivian se za poslední rok vůbec nezlepšila.
Ačkoli tedy společnost přitáhla pozornost vysokých představitelů a prokázala, že dokáže generovat určitou poptávku po svých elektrických vozidlech, Rivian zatím nedokázal prokázat, že zvládl výrobu automobilů ziskovým způsobem.
Jsou akcie společnosti Rivian nyní vhodnou koupí?
Je těžké zdůvodnit, proč investovat do společnosti Rivian oproti mnohem většímu, sofistikovanějšímu a ziskovějšímu kolegovi, jako je Tesla. Navíc, i když se ocenění společnosti Rivian propadlo, osobně si myslím, že výprodej je oprávněný.
Akcie Rivian klesly o 45 % v roce 2024. Společnost čelí výzvám v ziskovosti, přestože navázala spolupráci s Volkswagenem. Investice do Rivianu zůstává riziková kvůli nákladné výrobě a nejistým výsledkům.
Z mého pohledu je investice do společnosti Rivian založena spíše na dlouhodobém býčím pohledu na odvětví elektromobilů obecně. Myslím, že investoři, kteří chtějí získat expozici v odvětví elektromobilů, by měli možná lépe posoudit jiné možnosti.
Moje obavy ohledně společnosti Rivian spočívají v tom, že by akcie mohly zažít určitý vzestup, ale z nesprávných důvodů. Ačkoli by se tedy společnost Rivian jevila jako dobrá investice, základní důvody, které pohánějí cenu akcií, by nemusely být založeny na zdravých základech.
Myslím si, že k tomu, aby se společnost Rivian stala silným argumentem, bude muset udělat mnohem více pro to, aby prokázala, že její podnikání je udržitelné. Do té doby bych se poohlédl jinde a sledoval další vývoj společnosti Rivian.
Akcie společnosti Rivian se v roce 2024 propadly o více než 40 %. Indexy S&P 500 a Nasdaq Composite se v roce 2024 zatím drží dobře, ale jednou z akcií, která není tak skvělou investicí, je Rivian Automotive . Akcie tohoto výrobce elektromobilů se v roce 2024 propadly o téměř 45 %. Při ceně pouhých 13 USD za akcii se akcie Rivian nebezpečně blíží historickým minimům. Mohla by to být příležitost k nákupu poklesu, nebo se investoři raději vyhnou potenciálnímu padajícímu noži? Dobrá zpráva pro společnost Rivian V červnu společnost Rivian oznámila vytvoření společného podniku s koncernem Volkswagen. Podle dohody plánuje Volkswagen investovat do společnosti Rivian až 5 miliard dolarů. Spolupráce s mnohem větším výrobcem automobilů může společnosti Rivian pomoci hned v několika ohledech. Zaprvé se společnosti Rivian otevírají nové geografické trhy. Kromě toho může Rivian využít dodavatelskou síť Volkswagenu, která mu pomůže najít efektivnější způsoby vývoje nákladných elektrických vozidel.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Zatímco trhu s elektromobily dominuje společnost Tesla a řada čínských automobilek, společnost Rivian má jedinečnou výhodu. Na rozdíl od Tesly a mnoha jejích kolegů se modely vozů Rivian podobají spíše vozům Jeep nebo Range Rover. Diferenciace jako hráče spíše na poli SUV by mohla být z dlouhodobého hlediska prozíravým krokem, protože by společnost Rivian oddělila od větších konkurentů a mohla by být atraktivnější pro určité demografické skupiny zákazníků. Ačkoli to vše vypadá pro společnost Rivian povzbudivě, jsou zde i některé slabé stránky, které by si investoři měli uvědomit. Rizika a výzvy, kterým Rivian čelí Vývoj elektrických vozidel je velmi nákladný. Vyžaduje velké investice do kapitálových výdajů , inženýrských talentů a marketingu. Jak je vidět v tabulce níže, společnost Rivian zatím nepřišla na to, jak vyrábět svá vozidla ziskovým způsobem. Podle výše uvedené tabulky je snadné si všimnout několika velkých problémů. Zaprvé, výrobní produkce společnosti Rivian je rozkolísaná. Zatímco dodávky nominálně rostly, výrobní kapacita společnosti byla nestabilní. Tento vztah není optimální a mohl by představovat problém, pokud jde o uspokojení nabídky a poptávky spotřebitelů. Větší problém se však týká nedostatečné ziskovosti společnosti. Ve čtvrtletí, které skončilo 30. června, činil hrubý zisk společnosti Rivian na jedno vozidlo záporných 32 705 USD. Horší je, že záporná ekonomika společnosti Rivian se za poslední rok vůbec nezlepšila. Ačkoli tedy společnost přitáhla pozornost vysokých představitelů a prokázala, že dokáže generovat určitou poptávku po svých elektrických vozidlech, Rivian zatím nedokázal prokázat, že zvládl výrobu automobilů ziskovým způsobem. Jsou akcie společnosti Rivian nyní vhodnou koupí? Je těžké zdůvodnit, proč investovat do společnosti Rivian oproti mnohem většímu, sofistikovanějšímu a ziskovějšímu kolegovi, jako je Tesla. Navíc, i když se ocenění společnosti Rivian propadlo, osobně si myslím, že výprodej je oprávněný. Akcie Rivian klesly o 45 % v roce 2024. Společnost čelí výzvám v ziskovosti, přestože navázala spolupráci s Volkswagenem. Investice do Rivianu zůstává riziková kvůli nákladné výrobě a nejistým výsledkům. Z mého pohledu je investice do společnosti Rivian založena spíše na dlouhodobém býčím pohledu na odvětví elektromobilů obecně. Myslím, že investoři, kteří chtějí získat expozici v odvětví elektromobilů, by měli možná lépe posoudit jiné možnosti. Moje obavy ohledně společnosti Rivian spočívají v tom, že by akcie mohly zažít určitý vzestup, ale z nesprávných důvodů. Ačkoli by se tedy společnost Rivian jevila jako dobrá investice, základní důvody, které pohánějí cenu akcií, by nemusely být založeny na zdravých základech. Myslím si, že k tomu, aby se společnost Rivian stala silným argumentem, bude muset udělat mnohem více pro to, aby prokázala, že její podnikání je udržitelné. Do té doby bych se poohlédl jinde a sledoval další vývoj společnosti Rivian.