Volvo Cars snížilo cíle na 100% prodej elektromobilů do roku 2030 na 90–100 % kvůli obchodním komplikacím a clům
Společnost upravila výhled marže EBIT na 7-8 % kvůli složitostem globálního obchodu a geopolitickým vlivům
Volvo Cars zaznamenalo 47 % prodejů elektrických a hybridních vozů v srpnu 2024, čímž ukázalo závazek k elektrifikaci
Automobilka rozšiřuje spolupráci s Nvidií na vývoji autonomního řízení a optimalizaci technologických nákladů
Společnost Volvo Cars ve čtvrtek realisticky snížila své výhledové cíle v oblasti marží a tržeb vedle nedávného oznámení, že již nehodlá do roku 2030 dosáhnout 100% prodeje plně elektrických vozidel. Tato zpráva je důraznou připomínkou toho, že probíhající mezinárodní obchodní spory a cla představují pro automobilky po celém světě velkou výzvu, protože se orientují v geopolitickém napětí mezi Evropskou unií, Čínou a USA.
Švédská automobilka, jejímž většinovým vlastníkem je čínský Geely Holding, informovala, že svůj cíl pro rok 2026 v oblasti marže EBIT (zisk před úroky a zdaněním) upravila na 7-8 %, což je méně než předchozí hodnota “nad 8 %”, a reaguje tak na “zvýšenou složitost zejména v souvislosti s globálním obchodem a cly”. Kromě upravených údajů o maržích společnost Volvo Cars upravila svou vizi růstu a nově plánuje “pokračovat v růstu trhu prémiových vozů až do roku 2026”, přičemž se odklání od svého předchozího cíle tržeb v rozmezí 500 miliard švédských korun (48,6 miliardy USD) a 600 miliard korun.
Zdroj: Getty Images
Ve snaze získat konkurenční výhodu na trhu, který předbíhá přechod na elektromobily, se automobilky jako Volvo neustále přizpůsobují stále se měnícím mezinárodním obchodním sporům a clům. V návaznosti na tyto úpravy zaznamenaly akcie společnosti Volvo Cars v brzkých odpoledních obchodech nárůst o 3,2 %, což bylo v protikladu k 10% poklesu zaznamenanému v průběhu celého týdne.
Současně společnost uspořádala ve švédském Göteborgu Den kapitálových trhů, kde objasnila své produktové plány pro nadcházející roky, přičemž zdůraznila především přechod na elektrické a plug-in hybridní modely. V současné době má Volvo Cars na trhu pět plně elektrických modelů a dalších pět je ve vývoji.
V nedávné aktualizaci však švédská automobilka potvrdila, že již nebude usilovat o 100% prodej elektromobilů do roku 2030, v překladu “auta se šňůrou”, a upravila cíl na 90-100% rozsah. Tato změna umožňuje pokračovat v prodeji mild-hybridních vozů, které jsou vybaveny spalovacími motory využívajícími určitou elektrickou asistenci.
Jako rozhodující faktory pro tuto změnu orientace Volvo uvedlo poptávku spotřebitelů, pomalejší než očekávané zavádění nabíjecí infrastruktury, zrušení vládních pobídek na některých trzích a nejistotu spojenou s čerstvými tarify pro elektromobily na různých trzích. Navzdory této reorganizaci společnost trvá na svém závazku prodávat plně elektrické vozy i v budoucnu, ale “až budou vhodné podmínky na trhu”.
Náročné okolnosti spojené s přechodem na elektromobily hlásilo několik výrobců automobilů, zejména pokud jde o utlumenou poptávku. Současně potenciální zákazníci vyjadřují své obavy ohledně nedostatečné nabíjecí infrastruktury a omezení dojezdu.
Zdroj: Getty Images
Společnost Volvo Cars ve čtvrtek rovněž oznámila, že rozšiřuje své spojenectví s americkým čipovým gigantem Nvidia, neboť pokračuje ve vývoji funkcí, jako je pokročilá asistence při řízení a autonomní řízení. Automobilka rovněž navrhla přechod na “jednotný technologický stack”, jehož cílem je zmírnit náklady na výrobu elektromobilů.
Údaje zveřejněné společností Volvo Cars ve stejný den vykazovaly v srpnu 3% meziroční nárůst celosvětových prodejů, který byl stimulován 32% nárůstem v Evropě, zatímco v Číně byl zaznamenán 23% pokles prodejů. V rozdělení prodejů připadalo v srpnu 2024 na plně elektrické a plug-in hybridy 25 028 z 52 944 prodaných vozů, tedy 47 % prodejů, zbytek tvořily mild hybridy a vozy s tradičními spalovacími motory.
Začátkem července společnost oznámila rekordní čtvrtletní provozní zisk ve výši 8,2 miliardy švédských korun, čímž zveřejnila zjevný růst na pozadí výkyvů na trhu a revidovaných vizí společnosti. Tyto úpravy odhalují agilní přizpůsobivost společnosti Volvo v reakci na složité obchodní spory, cla a preference zákazníků, přičemž si v rámci strategických změn zachovává svůj závazek elektrifikace. Nedávné kroky automobilky sledují náročnou cestu, kterou má před sebou přechod na udržitelnou dopravu, a zároveň upřednostňují pragmatismus v tomto rychle se vyvíjejícím globálním prostředí.
Společnost Volvo Cars ve čtvrtek realisticky snížila své výhledové cíle v oblasti marží a tržeb vedle nedávného oznámení, že již nehodlá do roku 2030 dosáhnout 100% prodeje plně elektrických vozidel. Tato zpráva je důraznou připomínkou toho, že probíhající mezinárodní obchodní spory a cla představují pro automobilky po celém světě velkou výzvu, protože se orientují v geopolitickém napětí mezi Evropskou unií, Čínou a USA.Švédská automobilka, jejímž většinovým vlastníkem je čínský Geely Holding, informovala, že svůj cíl pro rok 2026 v oblasti marže EBIT upravila na 7-8 %, což je méně než předchozí hodnota “nad 8 %”, a reaguje tak na “zvýšenou složitost zejména v souvislosti s globálním obchodem a cly”. Kromě upravených údajů o maržích společnost Volvo Cars upravila svou vizi růstu a nově plánuje “pokračovat v růstu trhu prémiových vozů až do roku 2026”, přičemž se odklání od svého předchozího cíle tržeb v rozmezí 500 miliard švédských korun a 600 miliard korun.Ve snaze získat konkurenční výhodu na trhu, který předbíhá přechod na elektromobily, se automobilky jako Volvo neustále přizpůsobují stále se měnícím mezinárodním obchodním sporům a clům. V návaznosti na tyto úpravy zaznamenaly akcie společnosti Volvo Cars v brzkých odpoledních obchodech nárůst o 3,2 %, což bylo v protikladu k 10% poklesu zaznamenanému v průběhu celého týdne.Současně společnost uspořádala ve švédském Göteborgu Den kapitálových trhů, kde objasnila své produktové plány pro nadcházející roky, přičemž zdůraznila především přechod na elektrické a plug-in hybridní modely. V současné době má Volvo Cars na trhu pět plně elektrických modelů a dalších pět je ve vývoji.V nedávné aktualizaci však švédská automobilka potvrdila, že již nebude usilovat o 100% prodej elektromobilů do roku 2030, v překladu “auta se šňůrou”, a upravila cíl na 90-100% rozsah. Tato změna umožňuje pokračovat v prodeji mild-hybridních vozů, které jsou vybaveny spalovacími motory využívajícími určitou elektrickou asistenci.Jako rozhodující faktory pro tuto změnu orientace Volvo uvedlo poptávku spotřebitelů, pomalejší než očekávané zavádění nabíjecí infrastruktury, zrušení vládních pobídek na některých trzích a nejistotu spojenou s čerstvými tarify pro elektromobily na různých trzích. Navzdory této reorganizaci společnost trvá na svém závazku prodávat plně elektrické vozy i v budoucnu, ale “až budou vhodné podmínky na trhu”.Náročné okolnosti spojené s přechodem na elektromobily hlásilo několik výrobců automobilů, zejména pokud jde o utlumenou poptávku. Současně potenciální zákazníci vyjadřují své obavy ohledně nedostatečné nabíjecí infrastruktury a omezení dojezdu.Společnost Volvo Cars ve čtvrtek rovněž oznámila, že rozšiřuje své spojenectví s americkým čipovým gigantem Nvidia, neboť pokračuje ve vývoji funkcí, jako je pokročilá asistence při řízení a autonomní řízení. Automobilka rovněž navrhla přechod na “jednotný technologický stack”, jehož cílem je zmírnit náklady na výrobu elektromobilů.Údaje zveřejněné společností Volvo Cars ve stejný den vykazovaly v srpnu 3% meziroční nárůst celosvětových prodejů, který byl stimulován 32% nárůstem v Evropě, zatímco v Číně byl zaznamenán 23% pokles prodejů. V rozdělení prodejů připadalo v srpnu 2024 na plně elektrické a plug-in hybridy 25 028 z 52 944 prodaných vozů, tedy 47 % prodejů, zbytek tvořily mild hybridy a vozy s tradičními spalovacími motory.Začátkem července společnost oznámila rekordní čtvrtletní provozní zisk ve výši 8,2 miliardy švédských korun, čímž zveřejnila zjevný růst na pozadí výkyvů na trhu a revidovaných vizí společnosti. Tyto úpravy odhalují agilní přizpůsobivost společnosti Volvo v reakci na složité obchodní spory, cla a preference zákazníků, přičemž si v rámci strategických změn zachovává svůj závazek elektrifikace. Nedávné kroky automobilky sledují náročnou cestu, kterou má před sebou přechod na udržitelnou dopravu, a zároveň upřednostňují pragmatismus v tomto rychle se vyvíjejícím globálním prostředí.