Klíčové body
- Comcast překonal očekávání Wall Street v tržbách a ziscích díky olympijským hrám v Paříži
- NBCUniversal zvýšila tržby mediálního segmentu o 37 %, částečně díky rekordním příjmům z reklamy během olympijských her
- Streamovací platforma Peacock získala 3 miliony nových předplatitelů, což meziročně zvýšilo předplatitelskou základnu o 29 %
- Příjmy Comcastu z širokopásmového připojení stouply o 2,7 %, navzdory poklesu růstu počtu nových zákazníků v celém odvětví
Společnost Comcast ve své finanční zprávě za třetí čtvrtletí oznámila, že překonala předpokládané zisky, přičemž za zvýšení příjmů NBCUniversal a nárůst předplatitelské základny Peacock vděčí letním olympijským hrám v Paříži.
Akcie telekomunikační společnosti zaznamenaly ve čtvrtek na začátku obchodování 6% nárůst. Podle odhadů analytiků oslovených společností LSEG: zisk na akcii společnosti Comcast činil na očištěné bázi 1,12 USD oproti očekávaným 1,06 USD. Tržby dosáhly 32,07 miliardy dolarů a překonaly tak očekávaných 31,66 miliardy dolarů.
Čistý zisk za čtvrtletí, které skončilo 30. září, se propadl o 10 % na 3,63 miliardy dolarů, tj. 94 centů na akcii, oproti 4,05 miliardy dolarů, tj. 98 centů na akcii ve stejném období loňského roku. Upravený zisk před započtením úroků, daní a odpisů
V porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostly tržby společnosti Comcast o 6,5 % na 32,07 miliardy USD, přičemž k nárůstu výrazně přispěly letní olympijské hry vysílané společností NBCUniversal výhradně v USA a příjmy z domácího širokopásmového připojení, a to i přes neustálý pokles růstu počtu zákazníků.
Comcast Corporation
Absolutní výnosy byly navýšeny zejména o domácí příjmy ze širokopásmového připojení a letní olympijské hry v Paříži, které v USA exkluzivně vysílala společnost NBCUniversal. Nicméně růst počtu zákazníků se nadále zpomaloval.
Tržby mediálního segmentu – tvořeného převážně společností NBCUniversal – vzrostly o téměř 37 % na 8,23 miliardy USD, což bylo ovlivněno především olympijskými hrami. I po vyloučení letních her vzrostly příjmy o téměř 5 %.
Přestože vyšší provozní náklady spojené s olympijskými hrami a zvýšené programové náklady na Peacock a další sportovní televizní programy způsobily pokles upraveného zisku EBITDA v mediálním segmentu, byl tento pokles více než kompenzován nárůstem příjmů.
Letní olympijské hry v Paříži byly pro společnost NBCUniversal považovány za úspěch, protože je v televizi a na streamovacích platformách NBC sledovalo v průměru 31 milionů diváků denně a přinesly rekordní příjmy z reklamy ve výši 1,2 miliardy dolarů.
Zároveň zvýšila celkové příjmy v segmentu obsahu a zážitků, který zahrnuje zábavní parky a filmová studia, o 19,3 % na přibližně 12,6 miliardy dolarů. Tato celková částka zahrnuje dodatečné příjmy ve výši 1,9 miliardy dolarů, které vznikly v důsledku olympijských her v Paříži.
Společnost Peacock – jedna z hlavních streamovacích platforem NBCUniversal – mezitím profitovala z exkluzivního vysílání celých her. Přibyly jí 3 miliony nových předplatitelů, čímž se počet jejích placených předplatitelů meziročně zvýšil o 29 % na 36 milionů. Příjmy společnosti Peacock se zvýšily o 82 % na 1,5 miliardy dolarů.
Filmová studia společnosti, která jsou součástí segmentu obsahu a zážitků, vykázala oproti předchozímu roku nárůst příjmů o 12,3 % na 2,83 miliardy dolarů. K nárůstu tržeb v kinech přispěly především nedávné úspěšné uvedení filmů “Despicable Me 4” a “Twisters”.
Zábavní parky společnosti NBCUniversal zaznamenaly 5,3% pokles tržeb na přibližně 2,3 miliardy dolarů v důsledku nižší návštěvnosti. Počáteční nárůst návštěvnosti po výlukách Covidu byl v poslední době utlumen.
Současně širokopásmová jednotka společnosti – základní kámen společnosti Comcast – pokračovala v odrážení probíhajících trendů v odvětví.
Celostátní růst počtu zákazníků širokopásmového kabelového připojení zaznamenal pokles v celém odvětví. Vedení společnosti Comcast tento trend přičítá zpomalení tempa nákupu a prodeje domů. Další konkurence ze strany poskytovatelů bezdrátových služeb, jako jsou Verizon a T-Mobile, dále zkomplikovala situaci.
Třetí čtvrtletí bylo pro společnost Comcast smíšeným výsledkem. Začátkem tohoto roku skončil vládní program cenově dostupného připojení
Celkové čisté ztráty společnosti Comcast v oblasti širokopásmového připojení na domácím trhu dosáhly 87 000. Po odečtení těch, které vznikly v důsledku ukončení programu ACP, však společnost odhaduje nárůst o 9 000 zákazníků.
Příjmy z domácího širokopásmového připojení se oproti loňskému roku zvýšily o 2,7 % na 6,54 miliardy USD. Průměrný výnos na uživatele vykázal nárůst o 3,6 %, což je i nadále hlavním zdrojem růstu tohoto segmentu, bez ohledu na opožděné přírůstky.
Bezdrátový byznys společnosti Comcast přilákal 319 000 zákazníků, čímž se jeho celkový počet zvýšil na přibližně 7,5 milionu linek. Celkový počet zákazníků kabelové televize se během čtvrtletí snížil o 365 000. To naznačuje, že zatímco společnost ztrácí zákazníky kabelové televize, její bezdrátové podnikání signalizuje slibný růst.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky