Klíčové body
- Významná objednávka od společnosti Pegasus je velkým přínosem pro objednávky společnosti Boeing v roce 2024
- Boeing (BA) je především příběhem svépomoci, ale stále potřebuje zakázky, aby mu rostl počet nevyřízených objednávek
- Dohoda pomáhá obnovit důvěru, že Boeing dokáže být konkurenceschopný při vývoji nové generace letadel.
Jde o vyjádření důvěry v letadlo a schopnost společnosti Boeing jej dodat a pomáhá zdůraznit býčí hotovost pro akcie v roce 2025. Společnost Boeing nemá snadná ani rychlá řešení, ale většinu svých problémů a řešení má ve svých rukou a nedávné zprávy podporují myšlenku, že oživení je za rohem.
Objednávky společnosti Boeing v roce 2024
Společnost Pegasus učinila závaznou objednávku na 100 letadel Boeing 737 MAX a může objednat dalších 100 letadel. Abychom význam této objednávky uvedli do kontextu, uvědomme si, že do konce listopadu společnost Boeing obdržela na letoun 737 za celý rok pouze 314 hrubých objednávek.
Proč Boeing zaostal za Airbusem na trhu s úzkými letadly
Objednávka je pro Boeing vzpruhou i proto, že kvůli svým nedávným problémům zaostal za svým rivalem Airbusem na klíčovém trhu úzkých letadel. Výrazné havárie v letech 2018 a 2019 částečně souvisely s jeho systémem stabilizace letu
Aby toho nebylo málo, v roce 2020 přišla pandemie a počátkem ledna 2024 došlo k vysoce prestižní havárii letounu 737 MAX, což vedlo vedení společnosti k zásadnímu řešení kvality výroby. Připočtěte nákladné vyjednávání o pracovní smlouvě, které vedlo ke stávce – což mohlo způsobit odklad objednávek leteckých společností – a je jasné, že 737 MAX v současné generaci úzcetrupých letadel prohrál s Airbusem A320neo. K tomuto bodu se vrátím za chvíli.
Proč Boeing zaostal za Airbusem na trhu s úzkými letadly
Objednávka je pro Boeing vzpruhou i proto, že kvůli svým nedávným problémům zaostal za svým rivalem Airbusem na klíčovém trhu úzkých letadel. Výrazné havárie v letech 2018 a 2019 částečně souvisely s jeho systémem stabilizace letu
Aby toho nebylo málo, v roce 2020 přišla pandemie a počátkem ledna 2024 došlo k vysoce prestižní havárii letounu 737 MAX, což vedlo vedení společnosti k zásadnímu řešení kvality výroby. Připočtěte nákladné vyjednávání o pracovní smlouvě, které vedlo ke stávce – což mohlo způsobit odklad objednávek leteckých společností – a je jasné, že 737 MAX v současné generaci úzcetrupých letadel prohrál s Airbusem A320neo. K tomuto bodu se vrátím za chvíli.

Kde bude Boeing v roce 2025?
Navzdory všem potížím v posledních letech a neuspokojivým dodávkám v roce 2024 Boeingu zakázky nevyschly a společnost má stále nevyřízené objednávky, které může její vedení splnit.
Jak již bylo uvedeno dříve, Boeing v současné generaci úzkoprofilových letadel zaostává za Airbusem, což se však pravděpodobně již projevilo v ceně akcií. Nikdo neočekává, že Boeing najednou trumfne Airbus na trhu s úzkými letadly, ale nemusí se tak nutně stát, aby akcie překonaly výkonnost. Nákup akcií je spíše o nákupu hodnoty než, v tomto případě, o hlasování o tom, kdo vyhrál válku úzkých letadel.
Hlavním dlouhodobým cílem je zvýšit výrobu a dodávky širokotrupých letadel 737 MAX a 787 a zároveň dodat nový letoun 777X. Současně musí Boeing vrátit ziskovost svému podnikání v oblasti obrany. To jsou klíče k uvolnění hodnoty pro akcionáře.
To vše zlepší finanční situaci společnosti Boeing a umožní jí vyvinout nové letadlo nové generace. Jak nastínil generální ředitel Kelly Ortberg v hovoru k výsledkům hospodaření: „Boeing je letecká společnost a ve správný čas v budoucnosti potřebujeme vyvinout nové letadlo. Do té doby nás však čeká spousta práce.“
V příštím roce bude Ortberg usilovat o to, aby se Boeing na tuto cestu vydal, ale cesta nebude, pokud Boeing nebude nadále získávat zakázky a nebude mít důvěru leteckých společností, a právě to pomáhá objednávka letounu Pegasus potvrdit.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky