Rivian vykázal ve 4. čtvrtletí hrubý zisk 170 milionů USD díky snížení nákladů na prodané zboží a zlepšení cen za dodané jednotky
Společnost očekává pokles upravené ztráty EBITDA v roce 2025 na 1,7 až 1,9 miliardy USD a dodávky až 51 000 vozidel
Partnerství s Volkswagenem pomůže s vývojem SUV modelu R2, jehož uvedení je plánováno na první polovinu roku 2026
Rivian získal podmíněný závazek půjčky 6,6 miliardy USD od Ministerstva energetiky USA na podporu výstavby nového montážního závodu
Společnost rovněž optimisticky předpokládá snížení ztráty pro rok 2025 ve srovnání s předchozím rokem.
Při dosažení hrubého zisku ve výši 170 milionů USD za čtvrtletí jsou klíčovými faktory, které společnost uvádí, zlepšení variabilních nákladů, ceny za dodanou jednotku a fixních nákladů. Generální ředitel společnosti Rivian, RJ Scaringe, ve svém prohlášení vysvětlil: „V tomto čtvrtletí jsme dosáhli kladného hrubého zisku a eliminovali jsme 31 000 USD v nákladech na prodané automobilové zboží na jedno dodané vozidlo ve 4. čtvrtletí 2024 oproti 4. čtvrtletí 2023.“
Podle Scaringeho je soustředěné úsilí společnosti na nákladovou efektivitu ve všech odvětvích rozhodující, zejména pro uvedení jejich masového produktu R2 na trh. Očekává se, že materiálový účet modelu R2, který nyní pochází přibližně z 95 % ze zdrojů, bude přibližně o polovinu nižší než materiálový účet vylepšeného modelu R1.
Společnost Rivian očekává, že celoroční upravená ztráta EBITDA za rok 2025 klesne na 1,7 až 1,9 miliardy USD. Společnost rovněž předpovídá dodávky vozidel v rozmezí 46 000 až 51 000 kusů.
Zdroj: Getty Images
Finanční ředitelka Claire McDonoughová nicméně avizovala, že pro první čtvrtletí předpokládají nižší dodávky, a to především kvůli sezónním výkyvům a dopadům požárů v Kalifornii, kde se nakupuje mnoho vozidel Rivian. Společnost Rivian předpokládá v prvním čtvrtletí 8 000 dodávek, přičemž vyrobí 14 000 kusů.
V důsledku tohoto oznámení vzrostly akcie společnosti Rivian v průběhu odpoledního obchodování o více než 3 %, i když následně byly zisky sníženy.
Za čtvrtletí společnost Rivian vykázala tržby ve výši 1,73 miliardy dolarů, čímž překonala odhad 1,38 miliardy dolarů podle konsensuálních odhadů agentury Bloomberg. To představuje 32% nárůst oproti 1,31 miliardy dolarů vykázaných v předchozím roce. Společnost vykázala upravenou ztrátu na akcii ve výši 0,46 USD, čímž překonala předpokládanou ztrátu ve výši 0,65 USD, přičemž upravená ztráta EBITDA činila 277 milionů USD, což je výrazně méně než předpokládaných 399,8 milionů USD.
V roce 2024 vykázala společnost Rivian upravenou ztrátu EBITDA ve výši 2,68 miliardy USD, což znamená méně výrazný pokles než očekávaná ztráta ve výši 2,87 miliardy USD a zlepšení oproti ztrátě ve výši 3,78 miliardy USD vykázané v předchozím roce.
Začátek roku 2025 se pro společnost nesl v pozitivním duchu, když oznámila výrobu 49 476 vozů a úspěšné dodání 51 579 vozů v roce 2024. Jen ve čtvrtém čtvrtletí Rivian vyrobil 12 727 vozidel a dodal 14 183 vozidel.
Z oznámení společnosti Rivian za 4. čtvrtletí vyplynulo, že má 5,29 miliardy dolarů v hotovosti a peněžních ekvivalentech, což je pokles oproti 7,85 miliardy dolarů v předchozím roce.
Listopad 2024 přinesl významné rozšíření partnerství mezi společností Rivian a německou automobilkou Volkswagen, která do společného podniku investuje větší prostředky. Partnerství, které bylo oznámeno v červnu, bude zahrnovat elektrickou architekturu společnosti Rivian – známou jako „zónová architektura“ – a doprovodný software pro uvedení připravovaného SUV střední velikosti R2 společnosti Rivian v první polovině roku 2026.
Ve stejném měsíci společnost Rivian zveřejnila, že obdržela „podmíněný závazek“ od Ministerstva energetiky (DOE), půjčku ve výši 6,6 miliardy dolarů na posílení finančního zdraví společnosti Rivian. Půjčka, která je součástí programu DOE Advanced Technology Vehicles Manufacturing (ATVM), je určena na podporu výstavby připravovaného montážního závodu společnosti Rivian, který se nachází u Atlanty.
Navzdory tomu nedávno ustavený Trumpův Bílý dům a ministerstvo pro efektivitu státní správy (DOGE) naznačily, že plánují tuto dohodu pečlivě prověřit, což by mohlo půjčku DOE společnosti Rivian ohrozit.
Dalším podstatným problémem v oblasti regulace je potenciální zrušení federální daňové úlevy pro elektromobily (EV), jak naznačil Trumpův Bílý dům a Republikánská strana. Takový krok by mohl významně ovlivnit čistě automobilové výrobce, jako jsou Rivian, Lucid a Tesla.
Kromě toho společnost Rivian nedávno odhalila plány na otevření objednávek svých komerčních dodávkových vozů EDV, což by mohlo vytvořit další zdroj příjmů pro společnost, která se snaží rozšířit svůj rozsah, zvýšit příjmy a snížit náklady.
Společnost rovněž optimisticky předpokládá snížení ztráty pro rok 2025 ve srovnání s předchozím rokem.Při dosažení hrubého zisku ve výši 170 milionů USD za čtvrtletí jsou klíčovými faktory, které společnost uvádí, zlepšení variabilních nákladů, ceny za dodanou jednotku a fixních nákladů. Generální ředitel společnosti Rivian, RJ Scaringe, ve svém prohlášení vysvětlil: „V tomto čtvrtletí jsme dosáhli kladného hrubého zisku a eliminovali jsme 31 000 USD v nákladech na prodané automobilové zboží na jedno dodané vozidlo ve 4. čtvrtletí 2024 oproti 4. čtvrtletí 2023.“Podle Scaringeho je soustředěné úsilí společnosti na nákladovou efektivitu ve všech odvětvích rozhodující, zejména pro uvedení jejich masového produktu R2 na trh. Očekává se, že materiálový účet modelu R2, který nyní pochází přibližně z 95 % ze zdrojů, bude přibližně o polovinu nižší než materiálový účet vylepšeného modelu R1.Společnost Rivian očekává, že celoroční upravená ztráta EBITDA za rok 2025 klesne na 1,7 až 1,9 miliardy USD. Společnost rovněž předpovídá dodávky vozidel v rozmezí 46 000 až 51 000 kusů.Finanční ředitelka Claire McDonoughová nicméně avizovala, že pro první čtvrtletí předpokládají nižší dodávky, a to především kvůli sezónním výkyvům a dopadům požárů v Kalifornii, kde se nakupuje mnoho vozidel Rivian. Společnost Rivian předpokládá v prvním čtvrtletí 8 000 dodávek, přičemž vyrobí 14 000 kusů.V důsledku tohoto oznámení vzrostly akcie společnosti Rivian v průběhu odpoledního obchodování o více než 3 %, i když následně byly zisky sníženy.Za čtvrtletí společnost Rivian vykázala tržby ve výši 1,73 miliardy dolarů, čímž překonala odhad 1,38 miliardy dolarů podle konsensuálních odhadů agentury Bloomberg. To představuje 32% nárůst oproti 1,31 miliardy dolarů vykázaných v předchozím roce. Společnost vykázala upravenou ztrátu na akcii ve výši 0,46 USD, čímž překonala předpokládanou ztrátu ve výši 0,65 USD, přičemž upravená ztráta EBITDA činila 277 milionů USD, což je výrazně méně než předpokládaných 399,8 milionů USD.V roce 2024 vykázala společnost Rivian upravenou ztrátu EBITDA ve výši 2,68 miliardy USD, což znamená méně výrazný pokles než očekávaná ztráta ve výši 2,87 miliardy USD a zlepšení oproti ztrátě ve výši 3,78 miliardy USD vykázané v předchozím roce.Začátek roku 2025 se pro společnost nesl v pozitivním duchu, když oznámila výrobu 49 476 vozů a úspěšné dodání 51 579 vozů v roce 2024. Jen ve čtvrtém čtvrtletí Rivian vyrobil 12 727 vozidel a dodal 14 183 vozidel.Z oznámení společnosti Rivian za 4. čtvrtletí vyplynulo, že má 5,29 miliardy dolarů v hotovosti a peněžních ekvivalentech, což je pokles oproti 7,85 miliardy dolarů v předchozím roce.Listopad 2024 přinesl významné rozšíření partnerství mezi společností Rivian a německou automobilkou Volkswagen, která do společného podniku investuje větší prostředky. Partnerství, které bylo oznámeno v červnu, bude zahrnovat elektrickou architekturu společnosti Rivian – známou jako „zónová architektura“ – a doprovodný software pro uvedení připravovaného SUV střední velikosti R2 společnosti Rivian v první polovině roku 2026.Rivian Automotive Inc Ve stejném měsíci společnost Rivian zveřejnila, že obdržela „podmíněný závazek“ od Ministerstva energetiky , půjčku ve výši 6,6 miliardy dolarů na posílení finančního zdraví společnosti Rivian. Půjčka, která je součástí programu DOE Advanced Technology Vehicles Manufacturing , je určena na podporu výstavby připravovaného montážního závodu společnosti Rivian, který se nachází u Atlanty.Navzdory tomu nedávno ustavený Trumpův Bílý dům a ministerstvo pro efektivitu státní správy naznačily, že plánují tuto dohodu pečlivě prověřit, což by mohlo půjčku DOE společnosti Rivian ohrozit.Dalším podstatným problémem v oblasti regulace je potenciální zrušení federální daňové úlevy pro elektromobily , jak naznačil Trumpův Bílý dům a Republikánská strana. Takový krok by mohl významně ovlivnit čistě automobilové výrobce, jako jsou Rivian, Lucid a Tesla.Kromě toho společnost Rivian nedávno odhalila plány na otevření objednávek svých komerčních dodávkových vozů EDV, což by mohlo vytvořit další zdroj příjmů pro společnost, která se snaží rozšířit svůj rozsah, zvýšit příjmy a snížit náklady.