Klíčové body
- CEO L’Oréalu není znepokojen cly USA, protože většina produktů pro americký trh se vyrábí v USA
- Společnost v roce 2024 rostla, ale čtvrtletní tržby zpomalily kvůli slabé poptávce v Číně
- Evropa zůstává silným trhem, ale CEO kritizuje přehnanou regulaci na úkor inovací
- L’Oréal sází na inovace a zkoumá nové segmenty, včetně estetických přípravků a nutrikosmetiky
Nicolas Hieronimus uvedl, že se „příliš neobává“ dopadu cel Bílého domu na L’Oreal, protože skupina vyrábí většinu svého zboží prodávaného v USA v této severoamerické zemi. Některé luxusní výrobky kosmetického titána, jako jsou například vůně, se nicméně vyvážejí z Evropy.
„V tuto chvíli na tuto kategorii žádné clo neplatí,“ řekl. „Mělo by být? Dobře, budeme to řešit jinak. Existuje cenová síla. Je tu také měnový efekt. Dolar je silnější.“
Dodal, že cla jsou zvládnutelná, „pokud se z toho nestane globální boj o zákazníka“.
Jeho komentáře přicházejí poté, co prezident Trump zavedl 25% cla na kanadský a mexický dovoz a 10% odvody na čínské zboží ve snaze snížit obchodní deficit USA s protistranami. Washington rovněž pohrozil uvalením cel na Evropu.

Výkonnost
Společnost L’Oreal, která vlastní značky jako Maybelline, Garnier a La Roche-Posay, v roce 2024 celkově dosáhla lepších výsledků na trhu, který označila za „normalizující se trh krásy“. Společnost nicméně nesplnila očekávání v posledním čtvrtletí, kdy porovnatelné tržby vzrostly o 2,5 %, což představuje zpomalení oproti předchozímu čtvrtletí.
Tržby ve čtvrtém čtvrtletí v USA byly mírné a nedokázaly vykompenzovat pokračující pokles v Číně. Hieronimus je však optimistický, pokud jde o vyhlídky na růst v Severní Americe v letošním roce.
„Myslím, že základy ekonomiky jsou na místě,“ řekl. „Máme pouze 13% podíl na trhu, takže nejde jen o růst trhu. Jde o schopnost dobývat nové spotřebitele.“
Odolnost v Evropě
Výkonnost společnosti L’Oreal v Evropě mezitím zůstala silná. Tento region se v loňském roce nejvíce podílel na růstu, když srovnatelné tržby vzrostly o 8,2 %.
Podle Hieronimuse se však EU stále příliš soustředí na regulaci a málo na inovace.
„Věřím a doufám, a to vnímám i dnes, když se setkávám s evropskými politiky, že nová Trumpova administrativa a její zaměření na konkurenceschopnost bude tím skutečným impulsem, který byl potřeba.“
Čína byla pro L’Oreal a mnoho hráčů na trhu s luxusním zbožím několik let motorem růstu, ale poptávka dostala zabrat v důsledku řady faktorů – potlačování korupce, pandemie Covid-19, inflačních tlaků a zpomalování domácí poptávky spolu s nedávnými globálními geopolitickými otřesy.
Nejistota kolem čínského prostředí by mohla ještě nějakou dobu přetrvávat, říká Hieronimus.
Neočekává, že by rok 2025 přinesl v Číně výrazné zlepšení poptávky, ale říká, že na konci tunelu je světlo. „Jsem si jistý,“ řekl. „Nevidím v letošním roce velkou změnu oproti loňskému roku, ale myslím, že v příštích měsících a letech uvidíme z Číny dobré zprávy.“
L’Oreal, největší kosmetická společnost na světě, a to jak podle tržeb, tak podle tržní kapitalizace, čelí rostoucí konkurenci na několika frontách – od velkých luxusních skupin, jako je Hermes nebo Kering, které zakládají vlastní kosmetické divize, až po menší startupy, které se orientují na sociální média.

Hieronimus sází na inovace „Každý rok 10 až 15 % našeho byznysu pochází z nových produktů a ty musí neustále překvapovat a těšit spotřebitele. Lidé vám neřeknou, že potřebují novou lesklou rtěnku nebo novou barvu na vlasy, která se leskne. Potřebují být stimulováni. Poptávku je třeba stimulovat inovacemi.“
Poté, co společnost L’Oreal koupila 10% podíl ve společnosti Galderma, která se specializuje na injekční kosmetické přípravky, uvedla, že zaujala pozici na klinikách v Severní Americe a Číně, aby se dozvěděla více o trhu s estetickými přípravky. O tom, zda bude dále investovat, se rozhodne později, uvedl Hieronimus s tím, že „pro L’Oreal je důležité se učit, pozorovat a pak se rozhodnout“.
Očekává se, že společnost v letošním roce učiní oznámení týkající se nutrikosmetiky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky