Největší američtí výrobci automobilů, včetně společností Ford Motor Co (NYSE:F), General Motors Co (NYSE:GM). a Stellantis NV (NYSE:STLA), mateřské společnosti Chrysleru, lobbují u Trumpovy administrativy, aby z chystaných cel vyloučila některé automobilové díly, uvedla v pondělí odpoledne agentura Bloomberg News. Tento krok je považován za poslední snahu ovlivnit cla předtím, než tento týden vstoupí v platnost.
Tyto automobilky se snaží vyhnout placení cel za tisíce dílů, které odebírají celosvětově, často z levných zemí, jako je Mexiko. Podle zdrojů obeznámených s touto záležitostí, které si přály zůstat v anonymitě kvůli citlivosti interních diskusí, uspořádaly schůzky s Bílým domem, ministerstvem obchodu a obchodním zástupcem USA, aby o vyloučení diskutovaly.
Clo prezidenta Trumpa na automobily ve výši 25 % má vstoupit v platnost 2. dubna, kdy budou rovněž oznámena reciproční cla. Předpokládá se, že automobilová cla zvýší ceny vozidel o 10 000 až 20 000 USD.
Největší američtí výrobci automobilů, včetně společností Ford Motor Co , General Motors Co . a Stellantis NV , mateřské společnosti Chrysleru, lobbují u Trumpovy administrativy, aby z chystaných cel vyloučila některé automobilové díly, uvedla v pondělí odpoledne agentura Bloomberg News. Tento krok je považován za poslední snahu ovlivnit cla předtím, než tento týden vstoupí v platnost.
Tyto automobilky se snaží vyhnout placení cel za tisíce dílů, které odebírají celosvětově, často z levných zemí, jako je Mexiko. Podle zdrojů obeznámených s touto záležitostí, které si přály zůstat v anonymitě kvůli citlivosti interních diskusí, uspořádaly schůzky s Bílým domem, ministerstvem obchodu a obchodním zástupcem USA, aby o vyloučení diskutovaly.
Clo prezidenta Trumpa na automobily ve výši 25 % má vstoupit v platnost 2. dubna, kdy budou rovněž oznámena reciproční cla. Předpokládá se, že automobilová cla zvýší ceny vozidel o 10 000 až 20 000 USD.