Klíčové body
- Roblox překonal očekávání s tržbami 1,21 miliardy USD a snížil ztrátu na 32 centů
- Denní aktivní uživatelé vzrostli meziročně o 26 % na 97,8 milionu
- Firma těží z růstu bookings a zaměření na hráče starší 13 let
- Virtuální prostředí Robloxu zatím necítí dopady inflace ani Trumpových cel
Její akcie ve čtvrtek prudce vystoupaly o 4,2 %, a to především díky vyšším než očekávaným rezervacím, rychlému růstu uživatelské základny a nadějnému výhledu do dalšího období. Zatímco ekonomika v reálném světě čelí nejistotám spojeným s inflací a celní politikou, ve světě Robloxu zatím tyto hrozby hmatatelný dopad nemají.
Ve zprávě o výsledcích společnost oznámila, že čistá ztráta klesla na 32 centů na akcii, což je podstatně lepší výsledek než očekávání Wall Street, kde analytici podle FactSet predikovali ztrátu 40 centů na akcii. Tržby z prodeje narostly o 31 % meziročně na 1,21 miliardy dolarů. Výrazný růst zaznamenala i metrika „bookings“, která zahrnuje celkové čisté tržby a změny v odložených příjmech. Tento ukazatel je klíčový, protože napovídá, kolik uživatelé skutečně utrácejí, bez ohledu na to, kdy se příjmy účetně vykážou.

Bookings dosáhly 1,15 miliardy dolarů, což předčilo odhady analytiků a signalizuje, že uživatelé na platformě nejen tráví čas, ale jsou ochotni utrácet za prémiové funkce, doplňky nebo měnu Robux. To potvrzuje i strategický posun společnosti směrem ke starší cílové skupině. Roblox v posledních letech intenzivně pracuje na tom, aby přilákal uživatele starší 13 let – demografickou skupinu, která má vyšší kupní sílu a větší zájem o komplexnější zážitky než mladší děti.
Právě růst této skupiny zřejmě stojí za dalším pozitivním údajem: denní počet aktivních uživatelů vzrostl na 97,8 milionu, což je o 26 % více než loni a zároveň o více než 4 miliony více, než očekávali analytici. Tento nárůst není pouze výsledkem rozšířené nabídky her, ale i důsledkem důrazu na kvalitu a hloubku herních světů, které vývojáři – často nezávislí tvůrci – vytvářejí a monetizují přímo na platformě.
Zakladatel a generální ředitel David Baszucki k tomu uvedl, že klíčovými faktory růstu byly investice do virtuální ekonomiky, systém vyhledávání a objevování nového obsahu a celkové zlepšení výkonnosti platformy. Monetizace, rezervace a příjmy vývojářů podle něj těží z rostoucí míry angažovanosti uživatelů.
Ve výhledu na aktuální čtvrtletí společnost očekává tržby mezi 1,17 až 1,19 miliardy dolarů, přičemž střední hodnota tohoto pásma je výrazně nad očekávanými 1,17 miliardy, což potvrzuje pozitivní trend. Tento odhad podpořil další růst důvěry investorů, protože naznačuje, že firma očekává pokračující expanzi i navzdory globálním ekonomickým hrozbám.
Roblox nicméně není zcela imunní vůči realitě. Ve výkazu rizik upozornila společnost na vliv inflace, cel a globálních ekonomických podmínek na své podnikání. Ačkoliv tyto faktory zatím neměly přímý dopad, firma připouští, že případné změny v nákladech na infrastrukturu, cloudové služby či distribuční poplatky by v budoucnu mohly ovlivnit její ziskovost.
Zajímavým aspektem je i fakt, že platforma Roblox – byť digitální – se nevyhne širším geopolitickým a obchodním vlivům. Například potenciální cla na digitální služby nebo regulace v jednotlivých zemích by mohly ovlivnit globální expanzi. Zatím ale Roblox těží z výhody, že jeho produkty a interakce probíhají ve zcela digitálním prostředí, které umožňuje firmě pružněji reagovat na vnější změny.
Roblox Corporation
Akcie společnosti letos rostou rychleji než širší trh. Zatímco index S&P 500 stoupl o 0,9 %, Roblox přidal 4,2 % jen ve čtvrtečním obchodování. Od začátku roku si připsal vyšší desítky procent a zdá se, že investoři jsou ochotni přehlédnout krátkodobé ztráty ve prospěch dlouhodobého růstového potenciálu.
V jádru úspěchu Robloxu stojí unikátní obchodní model založený na komunitě tvůrců, kteří nejen vyvíjejí obsah, ale zároveň z něj mohou získávat příjmy. Firma tak funguje nejen jako herní platforma, ale i jako ekonomický ekosystém, který propojuje vývojáře, hráče a značky. S růstem popularity metaversa a přechodem mladších generací na digitální platformy je možné, že Roblox má před sebou další výrazné období expanze – zejména pokud se mu podaří stabilizovat náklady a udržet vysokou úroveň inovace.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky