Pony AI hlásí růst tržeb po vstupu na burzu, ztráta zatím přetrvává
Společnost Pony AI, jedna z předních čínských firem v oblasti autonomního řízení, zveřejnila svou první plnohodnotnou čtvrtletní zprávu od listopadového vstupu na burzu Nasdaq.
Společnost Pony AI zvýšila tržby o 11,6 % díky růstu služeb robotaxi
Firma zatím není zisková a vykázala čtvrtletní ztrátu 37,4 milionu USD
Plánuje expanzi do Hongkongu a zvažuje další burzovní vstup v Asii
Incident s hořícím vozem zvýšil tlak na bezpečnost autonomních technologií
Výsledky ukázaly solidní nárůst příjmů, především díky rozvoji robotaxi služeb, které se stávají jádrem jejího byznysového modelu. Ačkoliv firma zatím nevykázala zisk, její tržby rostou tempem, které napovídá o stále sílícím zájmu o autonomní mobilitu v čínských městech.
Ve čtvrtletí končícím 31. března zaznamenala skupina meziroční nárůst příjmů o 11,6 % na 13,98 milionu USD, přičemž hlavní podíl na tomto růstu mělo jízdené z robotaxi, tedy autonomních vozů, které fungují jako klasické taxislužby, ale bez lidského řidiče. Společnost uvedla, že růst poptávky je výrazný zejména ve velkoměstech jako Peking, Šanghaj, Kanton a Šen-čen, kde má aktuálně povolení k provozu těchto služeb.
Navzdory rostoucím příjmům Pony AI stále hospodaří se ztrátou, která se prohloubila na 37,4 milionu dolarů, zatímco ve stejném období loňského roku činila ztráta 20,8 milionu USD. Tento výsledek reflektuje nákladné investice do výzkumu a vývoje, expanze a výrobních technologií. Ziskovost zatím zůstává vzdáleným cílem, avšak růst tržeb naznačuje, že firma má solidní základ pro další rozvoj.
Zdroj: Bloomberg
Akcie společnosti, které při svém vstupu na burzu debutovaly za cenu 13 USD, se od té doby obchodují se ziskem a během úterní předobchodní fáze vzrostly o více než 8 %. Vstup na burzu vynesl firmě 260 milionů dolarů, což umožnilo další technologický rozvoj i ambice mezinárodní expanze. Podle agentury Bloomberg společnost důvěrně požádala o sekundární kotaci v Hongkongu, aby získala další kapitál a zlepšila přístup na asijské trhy.
Generální ředitel James Peng ve svém prohlášení uvedl, že společnost nyní intenzivně pracuje na sedmé generaci svého systému autonomního řízení. Nová verze má přinést nejen větší spolehlivost a bezpečnost, ale také výrazně nižší náklady na provoz. Cílem je masová výroba a rozšíření využití robotaxi ve větším počtu měst, přičemž vstup do Hongkongu je aktuálně prioritou.
Peng rovněž uvedl, že současné mezinárodní obchodní napětí, zejména vlivem celní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa, může zpomalit mezinárodní expanzi společnosti, i když přímý dopad na hospodaření zatím není patrný. Firma přesto zkoumá trhy Jižní Koreje a Lucemburska, kde by mohla v budoucnu nabídnout své technologie a služby.
Pony AI patří do širšího ekosystému společností, které se snaží získat dominantní postavení na rodícím se trhu autonomní mobility. Podporu má mimo jiné od japonské automobilky Toyota, což jí dodává důvěryhodnost i potřebné technologické zázemí. Partnerství s tradičním automobilovým průmyslem je klíčové nejen z hlediska vývoje, ale i logistického a výrobního zázemí, které umožní rychlejší a levnější zavádění systémů do praxe.
Přesto není vše bez problémů. Společnost se začátkem května dostala pod tlak poté, co jeden z jejích autonomních vozů vzplál kvůli poruše systému. Incident se stal během obsluhy mimo provozní dobu a uvnitř vozu nebyl žádný cestující, ale vyvolal otázky ohledně bezpečnosti technologie. Firma oznámila, že situaci prošetřuje a vyvodí důsledky, aby k podobným událostem nedocházelo. V oblasti autonomní dopravy totiž důvěra veřejnosti hraje zásadní roli a jakýkoli incident může výrazně ovlivnit vnímání značky.
Zatímco konkurence v této oblasti sílí – například společnosti jako Waymo (Alphabet), Cruise (General Motors) nebo AutoX – Pony AI ukazuje, že i čínské firmy dokážou držet krok, a to nejen technologicky, ale i kapitálově a expanzně. Její postupný růst tržeb a geografické rozšiřování ukazují, že robotaxi nejsou jen vizí budoucnosti, ale realitou přítomnosti, na kterou trh reaguje stále více pozitivně.
Výsledky ukázaly solidní nárůst příjmů, především díky rozvoji robotaxi služeb, které se stávají jádrem jejího byznysového modelu. Ačkoliv firma zatím nevykázala zisk, její tržby rostou tempem, které napovídá o stále sílícím zájmu o autonomní mobilitu v čínských městech.Ve čtvrtletí končícím 31. března zaznamenala skupina meziroční nárůst příjmů o 11,6 % na 13,98 milionu USD, přičemž hlavní podíl na tomto růstu mělo jízdené z robotaxi, tedy autonomních vozů, které fungují jako klasické taxislužby, ale bez lidského řidiče. Společnost uvedla, že růst poptávky je výrazný zejména ve velkoměstech jako Peking, Šanghaj, Kanton a Šen-čen, kde má aktuálně povolení k provozu těchto služeb.Navzdory rostoucím příjmům Pony AI stále hospodaří se ztrátou, která se prohloubila na 37,4 milionu dolarů, zatímco ve stejném období loňského roku činila ztráta 20,8 milionu USD. Tento výsledek reflektuje nákladné investice do výzkumu a vývoje, expanze a výrobních technologií. Ziskovost zatím zůstává vzdáleným cílem, avšak růst tržeb naznačuje, že firma má solidní základ pro další rozvoj.Akcie společnosti, které při svém vstupu na burzu debutovaly za cenu 13 USD, se od té doby obchodují se ziskem a během úterní předobchodní fáze vzrostly o více než 8 %. Vstup na burzu vynesl firmě 260 milionů dolarů, což umožnilo další technologický rozvoj i ambice mezinárodní expanze. Podle agentury Bloomberg společnost důvěrně požádala o sekundární kotaci v Hongkongu, aby získala další kapitál a zlepšila přístup na asijské trhy.Generální ředitel James Peng ve svém prohlášení uvedl, že společnost nyní intenzivně pracuje na sedmé generaci svého systému autonomního řízení. Nová verze má přinést nejen větší spolehlivost a bezpečnost, ale také výrazně nižší náklady na provoz. Cílem je masová výroba a rozšíření využití robotaxi ve větším počtu měst, přičemž vstup do Hongkongu je aktuálně prioritou.Peng rovněž uvedl, že současné mezinárodní obchodní napětí, zejména vlivem celní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa, může zpomalit mezinárodní expanzi společnosti, i když přímý dopad na hospodaření zatím není patrný. Firma přesto zkoumá trhy Jižní Koreje a Lucemburska, kde by mohla v budoucnu nabídnout své technologie a služby.Pony AI patří do širšího ekosystému společností, které se snaží získat dominantní postavení na rodícím se trhu autonomní mobility. Podporu má mimo jiné od japonské automobilky Toyota, což jí dodává důvěryhodnost i potřebné technologické zázemí. Partnerství s tradičním automobilovým průmyslem je klíčové nejen z hlediska vývoje, ale i logistického a výrobního zázemí, které umožní rychlejší a levnější zavádění systémů do praxe.Pony AI Inc. Přesto není vše bez problémů. Společnost se začátkem května dostala pod tlak poté, co jeden z jejích autonomních vozů vzplál kvůli poruše systému. Incident se stal během obsluhy mimo provozní dobu a uvnitř vozu nebyl žádný cestující, ale vyvolal otázky ohledně bezpečnosti technologie. Firma oznámila, že situaci prošetřuje a vyvodí důsledky, aby k podobným událostem nedocházelo. V oblasti autonomní dopravy totiž důvěra veřejnosti hraje zásadní roli a jakýkoli incident může výrazně ovlivnit vnímání značky.Zatímco konkurence v této oblasti sílí – například společnosti jako Waymo , Cruise nebo AutoX – Pony AI ukazuje, že i čínské firmy dokážou držet krok, a to nejen technologicky, ale i kapitálově a expanzně. Její postupný růst tržeb a geografické rozšiřování ukazují, že robotaxi nejsou jen vizí budoucnosti, ale realitou přítomnosti, na kterou trh reaguje stále více pozitivně.