Meta Platforms (NASDAQ:META) může čelit denním pokutám, pokud omezené změny, které navrhla pro svůj model „zaplať nebo souhlas“, nebudou v souladu s antimonopolním nařízením vydaným v dubnu, varovali v pátek regulátoři EU.
Varování Evropské komise, která je orgánem EU pro ochranu hospodářské soutěže, přišlo dva měsíce poté, co uložila americkému gigantu v oblasti sociálních médií pokutu ve výši 200 milionů eur (234 milionů dolarů) za porušení zákona o digitálních trzích (DMA), jehož cílem je omezit moc velkých technologických společností.
Výkonný orgán EU uvedl, že model „zaplať nebo souhlas“, který Meta zavedla v listopadu 2023, porušoval DMA v období do listopadu 2024, kdy jej upravila tak, aby pro cílenou reklamu využívala méně osobních údajů. Komise od té doby změny pečlivě zkoumala.
Tento model poskytuje uživatelům Facebooku a Instagramu, kteří souhlasí se sledováním, bezplatnou službu financovanou z příjmů z reklamy. Alternativně mohou zaplatit za službu bez reklam.
Evropský orgán pro ochranu hospodářské soutěže uvedl, že společnost Meta provede pouze omezené změny svého modelu „zaplať nebo souhlas“, který zavedla loni v listopadu.
Meta Platforms může čelit denním pokutám, pokud omezené změny, které navrhla pro svůj model „zaplať nebo souhlas“, nebudou v souladu s antimonopolním nařízením vydaným v dubnu, varovali v pátek regulátoři EU.
Varování Evropské komise, která je orgánem EU pro ochranu hospodářské soutěže, přišlo dva měsíce poté, co uložila americkému gigantu v oblasti sociálních médií pokutu ve výši 200 milionů eur za porušení zákona o digitálních trzích , jehož cílem je omezit moc velkých technologických společností.
Výkonný orgán EU uvedl, že model „zaplať nebo souhlas“, který Meta zavedla v listopadu 2023, porušoval DMA v období do listopadu 2024, kdy jej upravila tak, aby pro cílenou reklamu využívala méně osobních údajů. Komise od té doby změny pečlivě zkoumala.
Tento model poskytuje uživatelům Facebooku a Instagramu, kteří souhlasí se sledováním, bezplatnou službu financovanou z příjmů z reklamy. Alternativně mohou zaplatit za službu bez reklam.
Evropský orgán pro ochranu hospodářské soutěže uvedl, že společnost Meta provede pouze omezené změny svého modelu „zaplať nebo souhlas“, který zavedla loni v listopadu.