OpenAI se blíží vydání webového prohlížeče založeného na umělé inteligenci, který bude konkurovat Google Chrome od společnosti Alphabet
Prohlížeč by měl být spuštěn v příštích týdnech a jeho cílem je pomocí umělé inteligence zásadně změnit způsob, jakým spotřebitelé procházejí internet. OpenAI tak získá přímější přístup k základním kamenům úspěchu Googlu: uživatelským datům.
Pokud jej přijme 500 milionů aktivních uživatelů ChatGPT týdně, mohl by prohlížeč OpenAI vyvinout tlak na klíčovou součást příjmů z reklamy konkurenčního Googlu. Chrome je důležitým pilířem reklamního byznysu Alphabetu, který tvoří téměř tři čtvrtiny jeho tržeb, protože Chrome poskytuje informace o uživatelích, které Alphabetu pomáhají cíleněji a ziskověji zobrazovat reklamy, a také dává Googlu možnost směrovat vyhledávací provoz do svého vlastního vyhledávače jako výchozího.
Prohlížeč OpenAI je navržen tak, aby některé interakce uživatelů zůstaly v nativním chatovacím rozhraní podobném ChatGPT, místo aby se uživatelé museli proklikávat na webové stránky, uvedly dva zdroje.
Prohlížeč je součástí širší strategie OpenAI, jejímž cílem je propojit své služby s osobním i pracovním životem spotřebitelů, uvedl jeden ze zdrojů.
OpenAI se k věci odmítlo vyjádřit.
Zdroje si nepřály být jmenovány, protože nejsou oprávněny se k této záležitosti veřejně vyjadřovat.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky