Devět měsíců po svém nástupu do Starbucks
Akcie společnosti 13. srpna, v den, kdy byl Niccol jmenován generálním ředitelem, vyskočily o více než 21 % v naději, že po několika čtvrtletích poklesu tržeb a tlaku aktivistického investora Elliott Investment Management vdechne společnosti novou vitalitu. Poptávka se však zatím neobrátila, Niccol nezveřejnil žádné finanční cíle a akcie zůstávají slabé. Ve středu akcie Starbucks mírně vzrostly.
Niccolova iniciativa „Back to Starbucks“ klade důraz na zjednodušené menu, čerstvé pečivo, keramické hrnky s ručně psanými vzkazy a rychlejší obsluhu. „Zážitek z kavárny definuje naši značku,“ řekl Niccol v červnu před 14 000 manažery a vedoucími prodejen v zaplněném stadionu v Las Vegas. Uvedl, že předchozí odstranění přibližně 30 000 míst v prodejnách, které společnost provedla v rámci upřednostnění mobilních objednávek, poškodilo podnikání a bude zrušeno.
Globální tržby Starbucks v stejných prodejnách poklesly v čtvrtletí končícím 30. březnem o 1 %, což je pátý pokles v řadě.
Analýza výzkumné společnosti Placer.ai ukazuje, že stálí zákazníci chodí méně často než předtím, než Niccol převzal vedení, uvedl RJ Hottovy, vedoucí analytického výzkumu. Přezkum společnosti Reuters založený na analýze desítek milionů poloh mobilních telefonů ukazuje, že průměrná měsíční frekvence návštěv v roce 2025 poklesla ve srovnání s rokem 2024.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky