Nissan Motor Co ukončí do března 2028 výrobu vozidel ve svém závodě v Oppamě v Japonsku a převede výrobu do továrny v jižní prefektuře Fukuoka v rámci globálního restrukturalizačního plánu na snížení kapacity, oznámila společnost v úterý.
Třetí největší japonský výrobce automobilů také do března 2027 ukončí výrobu v továrně Nissan (OTC:NSANY) Shatai v Shonanu, která vyrábí lehká užitková vozidla, uvedl generální ředitel Ivan Espinosa.
Espinosa oznámil rozsáhlé plány na ozdravení automobilky, která se potýká s problémy, včetně snížení globální výrobní kapacity z 3,5 milionu vozidel na 2,5 milionu a počtu výrobních závodů ze 17 na 10.
Agentura Reuters minulý týden informovala, že Nissan jedná s tchajwanskou společností Foxconn (SS:601138) o tom, že by mohla využívat továrnu v Oppamě v přístavním městě Jokosuka jižně od Tokia k výrobě elektromobilů a zabránit tak jejímu uzavření.
„Bylo to těžké rozhodnutí jak pro mě, tak pro společnost,“ řekl Espinosa novinářům v sídle automobilky v Jokohamě. „Věříme však, že je to pro Nissan nezbytné, aby překonal současnou náročnou situaci.“
Espinosa uvedl, že Nissan v jednáních s „několika partnery“ zkoumá různé možnosti využití těchto aktiv, ale s odvoláním na dohody o mlčenlivosti odmítl poskytnout bližší informace.
Náklady spojené s převodem výroby do Nissan Motor Kyushu budou zveřejněny spolu s finančními výsledky za první čtvrtletí, uvedl Nissan.
Když byla továrna v Oppamě otevřena v roce 1961, byla jednou z prvních velkých automobilek v Japonsku a symbolem globálních ambicí společnosti Nissan i celého Japonska. Dlouho byla označována jako „mateřská továrna“ společnosti Nissan, zaměstnává 3 900 pracovníků a dosud vyrobila více než 17,8 milionu vozidel.
Nissan Motor Co ukončí do března 2028 výrobu vozidel ve svém závodě v Oppamě v Japonsku a převede výrobu do továrny v jižní prefektuře Fukuoka v rámci globálního restrukturalizačního plánu na snížení kapacity, oznámila společnost v úterý.
Třetí největší japonský výrobce automobilů také do března 2027 ukončí výrobu v továrně Nissan Shatai v Shonanu, která vyrábí lehká užitková vozidla, uvedl generální ředitel Ivan Espinosa.
Espinosa oznámil rozsáhlé plány na ozdravení automobilky, která se potýká s problémy, včetně snížení globální výrobní kapacity z 3,5 milionu vozidel na 2,5 milionu a počtu výrobních závodů ze 17 na 10.
Agentura Reuters minulý týden informovala, že Nissan jedná s tchajwanskou společností Foxconn o tom, že by mohla využívat továrnu v Oppamě v přístavním městě Jokosuka jižně od Tokia k výrobě elektromobilů a zabránit tak jejímu uzavření.
„Bylo to těžké rozhodnutí jak pro mě, tak pro společnost,“ řekl Espinosa novinářům v sídle automobilky v Jokohamě. „Věříme však, že je to pro Nissan nezbytné, aby překonal současnou náročnou situaci.“
Espinosa uvedl, že Nissan v jednáních s „několika partnery“ zkoumá různé možnosti využití těchto aktiv, ale s odvoláním na dohody o mlčenlivosti odmítl poskytnout bližší informace.
Náklady spojené s převodem výroby do Nissan Motor Kyushu budou zveřejněny spolu s finančními výsledky za první čtvrtletí, uvedl Nissan.
Když byla továrna v Oppamě otevřena v roce 1961, byla jednou z prvních velkých automobilek v Japonsku a symbolem globálních ambicí společnosti Nissan i celého Japonska. Dlouho byla označována jako „mateřská továrna“ společnosti Nissan, zaměstnává 3 900 pracovníků a dosud vyrobila více než 17,8 milionu vozidel.