(Reuters) – Čínské značky elektromobilů Neta a Zeekr v posledních letech nadhodnocovaly prodej, aby dosáhly agresivních cílů. Podle dokumentů, které prozkoumala agentura Reuters, a rozhovorů s prodejci a kupujícími se toho Neta dopustila u více než 60 000 automobilů.
Dokumenty ukazují, že společnosti zajistily pojištění vozů před jejich prodejem kupujícím, což jim podle čínských postupů při registraci vozidel umožnilo zaznamenat prodej předem, aby mohly splnit měsíční a čtvrtletní cíle, uvedli prodejci a kupující.
Neta zaznamenala pomocí této metody předběžný prodej nejméně 64 719 vozů od ledna 2023 do března 2024, jak vyplývá z kopií záznamů zaslaných prodejcům, které Reuters viděla.
To představovalo více než polovinu z 117 000 vozidel, které společnost za 15 měsíců prodala.
Zeekr, prémiová značka elektromobilů vlastněná společností Geely, použila stejnou metodu k předběžnému prodeji na konci roku 2024 v jižním městě Xiamen prostřednictvím svého hlavního prodejce, státem vlastněné společnosti Xiamen C&D Automobile, jak vyplývá z informací prodejců, kupujících a prodejních dokladů, které Reuters získala.
– Čínské značky elektromobilů Neta a Zeekr v posledních letech nadhodnocovaly prodej, aby dosáhly agresivních cílů. Podle dokumentů, které prozkoumala agentura Reuters, a rozhovorů s prodejci a kupujícími se toho Neta dopustila u více než 60 000 automobilů.
Dokumenty ukazují, že společnosti zajistily pojištění vozů před jejich prodejem kupujícím, což jim podle čínských postupů při registraci vozidel umožnilo zaznamenat prodej předem, aby mohly splnit měsíční a čtvrtletní cíle, uvedli prodejci a kupující.
Neta zaznamenala pomocí této metody předběžný prodej nejméně 64 719 vozů od ledna 2023 do března 2024, jak vyplývá z kopií záznamů zaslaných prodejcům, které Reuters viděla.
To představovalo více než polovinu z 117 000 vozidel, které společnost za 15 měsíců prodala.
Zeekr, prémiová značka elektromobilů vlastněná společností Geely, použila stejnou metodu k předběžnému prodeji na konci roku 2024 v jižním městě Xiamen prostřednictvím svého hlavního prodejce, státem vlastněné společnosti Xiamen C&D Automobile, jak vyplývá z informací prodejců, kupujících a prodejních dokladů, které Reuters získala.