Stellantis oznámil předběžnou ztrátu 2,3 miliardy eur (2,7 miliardy dolarů) za první pololetí, protože čelí dvojí výzvě v podobě obnovy svých produktových řad v Evropě a Spojených státech a zároveň se potýká s dopady amerických cel na vozidla a automobilové díly.
Společnost Stellantis (NYSE:STLA) v pondělí oznámila, že v prvním pololetí zaúčtovala náklady před zdaněním ve výši 3,3 miliardy eur, protože zrušila některé programy, včetně projektu vodíkových palivových článků, a nadále vyčleňovala prostředky na pokuty související s předpisy USA o emisích uhlíku z doby před Trumpem, přičemž zároveň investovala více do populárních hybridních vozů v Evropě a velkých modelů s benzínovým pohonem na americkém trhu.
Výsledky automobilky byly „horší než konsensus, ale podle nás se špatná čísla dala očekávat“, napsal analytik Jefferies Philippe Houchois v poznámce pro klienty.
Analytici Bernstein uvedli, že navzdory „velkému“ propadu zisku naznačují restrukturalizační kroky Stellantis „rozhodné akce“.
Na začátku tohoto měsíce Stellantis představil hybridní Fiat (BIT:STLAM) 500 za 17 000 eur, na který automobilka sází, aby oživila svou upadající výrobu v Itálii.
Majitel rozsáhlého portfolia značek, včetně Fiat, Peugeot (OTC:PUGOY), Chrysler a Jeep, uvedl, že cla prezidenta Donalda Trumpa ho dosud stála 300 milionů eur, protože společnost snížila dodávky vozidel a omezila část výroby, aby přizpůsobila výrobní úrovně.
Ztráta společnosti Stellantis oproti čistému zisku 5,6 miliardy eur v předchozím roce podtrhuje náročné výzvy, které čekají nového generálního ředitele Antonia Filosu, který byl jmenován v květnu poté, co katastrofální výsledky na klíčovém americkém trhu v roce 2024 donutily k odchodu bývalého šéfa Carlose Tavarese.
Stellantis oznámil předběžnou ztrátu 2,3 miliardy eur za první pololetí, protože čelí dvojí výzvě v podobě obnovy svých produktových řad v Evropě a Spojených státech a zároveň se potýká s dopady amerických cel na vozidla a automobilové díly.
Společnost Stellantis v pondělí oznámila, že v prvním pololetí zaúčtovala náklady před zdaněním ve výši 3,3 miliardy eur, protože zrušila některé programy, včetně projektu vodíkových palivových článků, a nadále vyčleňovala prostředky na pokuty související s předpisy USA o emisích uhlíku z doby před Trumpem, přičemž zároveň investovala více do populárních hybridních vozů v Evropě a velkých modelů s benzínovým pohonem na americkém trhu.
Výsledky automobilky byly „horší než konsensus, ale podle nás se špatná čísla dala očekávat“, napsal analytik Jefferies Philippe Houchois v poznámce pro klienty.
Analytici Bernstein uvedli, že navzdory „velkému“ propadu zisku naznačují restrukturalizační kroky Stellantis „rozhodné akce“.
Na začátku tohoto měsíce Stellantis představil hybridní Fiat 500 za 17 000 eur, na který automobilka sází, aby oživila svou upadající výrobu v Itálii.
Majitel rozsáhlého portfolia značek, včetně Fiat, Peugeot , Chrysler a Jeep, uvedl, že cla prezidenta Donalda Trumpa ho dosud stála 300 milionů eur, protože společnost snížila dodávky vozidel a omezila část výroby, aby přizpůsobila výrobní úrovně.
Ztráta společnosti Stellantis oproti čistému zisku 5,6 miliardy eur v předchozím roce podtrhuje náročné výzvy, které čekají nového generálního ředitele Antonia Filosu, který byl jmenován v květnu poté, co katastrofální výsledky na klíčovém americkém trhu v roce 2024 donutily k odchodu bývalého šéfa Carlose Tavarese.