Akcie společnosti Cava v úterý v prodlouženém obchodování poklesly o 21 % poté, co řetězec středomořských restaurací poprvé od svého vstupu na newyorskou burzu před dvěma lety snížil svůj cíl ročního růstu tržeb ve stejných prodejnách.
Nejisté makroekonomické prostředí donutilo spotřebitele volit levnější stravování doma, což v posledních několika měsících snížilo poptávku po stravování v restauracích a ovlivnilo výsledky dalších řetězců restaurací, včetně burrito giganta Chipotle Mexican Grill
Cava zaznamenala v posledních čtyřech čtvrtletích dvouciferný nárůst tržeb ve stejných prodejnách, k čemuž přispěla poptávka po pita wrapu a salátových miskách. Návštěvnost však ve druhém čtvrtletí zůstala téměř beze změny a tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 2,1 %, což je podle údajů LSEG pod odhady 6,47 %.
Cava nyní očekává celoroční růst tržeb ve stejných restauracích mezi 4 % a 6 %, oproti předchozímu cíli 6 % až 8 %.
Spotřebitelé byli méně sebevědomí než před rokem, protože na ně doléhaly ekonomické nejistoty, což vedlo k nižší návštěvnosti v červnu a na začátku července, ale od té doby se návštěvnost zlepšila, uvedl Brett Schulman, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Cava.
Cava otevírá další restaurace, aby využila silné poptávky po svých pokrmech, a zvýšila svůj cíl pro otevření nových restaurací v tomto roce z původních 64 až 68 na 68 až 70.
Zachovala také cíle pro roční ziskovou marži a základní zisk.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky