Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

RM Sotheby’s draží prototyp Ferrari Daytona

Pokud si prohlédnete jen přední část vozu, vypadá jako běžné sériové Ferrari - nebo jen zadní část.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
21 září, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Carpixel

Zdroj: Carpixel

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Je to první prototyp modelu 365 GTB/4 Daytona od Scagliettiho z roku 1967. Ze šesti postavených prototypů je tento pravděpodobně nejvýraznější a prodává se v zapečetěné aukci Sotheby’s, jejíž příhozy končí v pátek.

Nabízený prototyp, který překlenuje propast mezi oběma modely, je vpředu 275 GTB/4 a vzadu 365 GTB/4 Daytona. Kompletně zrestaurovaný vůz byl postaven na podvozku 275 koncem roku 1967 a nese číslo 10287. Je poháněn unikátním soutěžním dvanáctiválcem Tipo 243 o objemu 4,38 litru, který má od nového vozu na sobě půl tuctu karburátorů Weber. Vůz navrhl Ferrariho oblíbený Pininfarina a postavila jej firma Scaglietti. V letech 2015-16 byl vystaven v Museo Ferrari poblíž továrny společnosti a v roce 2016 získal ocenění Best of Show na Concours d’Élégance Paleis Het Loo Apeldoorn v Nizozemsku.

„Tento prototyp Daytona je skutečně fascinující a úžasnou součástí historie značky Ferrari,“ říká Greg Duckloe, ředitel operací a výzkumu soukromých prodejů v RM Sotheby’s, podle Penty. „Jeho motor Tipo 243 je jediným svého druhu a nese podobnost s motory, které se nacházejí v závodních prototypech Ferrari 330 P4. Řízení vozu je jednoduše fantastické a měl by být přirovnáván blíže k modelu 365 GTB/4 Daytona Competizione než ke ‚standardní‘ silniční Daytoně nebo 275 GTB/4. Restaurování vozu bylo dílem lásky jeho současných majitelů a specialistů Ferrari pověřených provedením prací, což vedlo k velkému uznání všude, kde byl vůz od té doby vystaven. Tento vůz by byl významným přírůstkem do každé sbírky Ferrari na celém světě.“

Zdroj: Carpixel

Aukční síň nenabídla odhad, kolik by první Ferrari vyneslo, ale sesterský vůz – druhý prototyp z roku 1968, který byl údajně vystaven na newyorském mezinárodním autosalonu prostřednictvím Luigiho Chinettiho v roce 1970 – vynesl 2,3 milionu dolarů, když byl loni v srpnu vydražen během Týdne automobilů v kalifornském Monterey. Tento vůz nesl jiný motor, verzi 3,3litrového 226 V-12 z modelu 275/4, a měl variaci přídě modelu 275 s plochými kryty světlometů.

Trocha historie. Model 275 GTB debutoval na pařížském salonu v roce 1964 a v průběhu roku 1968 se z něj stal model GTB/4 se čtyřvačkovým motorem (odtud „čtyřka“ v názvu). Mezi modely 275 GTB/4 a 365 Daytona došlo ke zpoždění, protože Ferrari spolupracovalo s Fiatem na odpovědi na Lamborghini Miura s motorem uprostřed. Nakonec se rozhodli pro vůz s konvenčním uspořádáním motoru Ferrari vpředu.

První dva prototypy nebyly postaveny jako výstavní vozy a v letech, kdy byly postaveny, nejezdily po okruzích. Místo toho byly firemními testovacími muly. Některé z nich se vyřazují, ale Ferrari to v tomto případě neudělalo. Oba vozy byly prodány mimo vlastnictví Ferrari. Tento byl ve vlastnictví jedné rodiny 20 let a nyní je v německém Düsseldorfu. Od roku 1972 žilo několik let v USA a v roce 1989 se vrátilo do Evropy k holandskému majiteli. Nějakou dobu ho měl italský prodejce vozů a pak se vrátil zpět do Nizozemska.

Advertisement
Zdroj: Carpixel

Otec současného majitele našel vůz v roce 2003 ve Švýcarsku. „Bylo v dost smutném stavu, ale podařilo se mi ho zprovoznit a v roce 2003 jsem se zúčastnil setkání klubu Ferrari,“ říká. „Pomalu jsem zjišťoval, že je to opravdu výjimečné auto.“

Byla provedena kompletní rekonstrukce. Mechanické práce provedl Alex Jansen z Forza Service a karosářské práce provedl Carrosseriebedrijf Bart Romijnders. Ferrari nakonec otevřelo své archivy a pomohlo najít vhodné díly pro přestavbu motoru. Collier Auto Media uvádí, že Daytona (jejíž oficiální název zůstal 365 GTB/4) byla „posledním z rodu Gran Turismů s motorem vpředu, které z Ferrari udělaly jednoho z nejvyhledávanějších výrobců na světě“. Po prototypech měla na newyorském autosalonu v roce 1969 premiéru sériová verze, která se obvykle nazývá Daytona. Model byl v roce 1973 nahrazen modelem 365 GT4 BB a Ferrari mělo konečně svůj vůz s motorem uprostřed.

Aukce probíhá pouze online. Dražitelé uvidí pouze svou vlastní nabídku, nikoli vítěznou (pokud nejsou sami vítězi).

Je to první prototyp modelu 365 GTB/4 Daytona od Scagliettiho z roku 1967. Ze šesti postavených prototypů je tento pravděpodobně nejvýraznější a prodává se v zapečetěné aukci Sotheby’s, jejíž příhozy končí v pátek.Nabízený prototyp, který překlenuje propast mezi oběma modely, je vpředu 275 GTB/4 a vzadu 365 GTB/4 Daytona. Kompletně zrestaurovaný vůz byl postaven na podvozku 275 koncem roku 1967 a nese číslo 10287. Je poháněn unikátním soutěžním dvanáctiválcem Tipo 243 o objemu 4,38 litru, který má od nového vozu na sobě půl tuctu karburátorů Weber. Vůz navrhl Ferrariho oblíbený Pininfarina a postavila jej firma Scaglietti. V letech 2015-16 byl vystaven v Museo Ferrari poblíž továrny společnosti a v roce 2016 získal ocenění Best of Show na Concours d’Élégance Paleis Het Loo Apeldoorn v Nizozemsku.„Tento prototyp Daytona je skutečně fascinující a úžasnou součástí historie značky Ferrari,“ říká Greg Duckloe, ředitel operací a výzkumu soukromých prodejů v RM Sotheby’s, podle Penty. „Jeho motor Tipo 243 je jediným svého druhu a nese podobnost s motory, které se nacházejí v závodních prototypech Ferrari 330 P4. Řízení vozu je jednoduše fantastické a měl by být přirovnáván blíže k modelu 365 GTB/4 Daytona Competizione než ke ‚standardní‘ silniční Daytoně nebo 275 GTB/4. Restaurování vozu bylo dílem lásky jeho současných majitelů a specialistů Ferrari pověřených provedením prací, což vedlo k velkému uznání všude, kde byl vůz od té doby vystaven. Tento vůz by byl významným přírůstkem do každé sbírky Ferrari na celém světě.“Aukční síň nenabídla odhad, kolik by první Ferrari vyneslo, ale sesterský vůz – druhý prototyp z roku 1968, který byl údajně vystaven na newyorském mezinárodním autosalonu prostřednictvím Luigiho Chinettiho v roce 1970 – vynesl 2,3 milionu dolarů, když byl loni v srpnu vydražen během Týdne automobilů v kalifornském Monterey. Tento vůz nesl jiný motor, verzi 3,3litrového 226 V-12 z modelu 275/4, a měl variaci přídě modelu 275 s plochými kryty světlometů.Trocha historie. Model 275 GTB debutoval na pařížském salonu v roce 1964 a v průběhu roku 1968 se z něj stal model GTB/4 se čtyřvačkovým motorem . Mezi modely 275 GTB/4 a 365 Daytona došlo ke zpoždění, protože Ferrari spolupracovalo s Fiatem na odpovědi na Lamborghini Miura s motorem uprostřed. Nakonec se rozhodli pro vůz s konvenčním uspořádáním motoru Ferrari vpředu.První dva prototypy nebyly postaveny jako výstavní vozy a v letech, kdy byly postaveny, nejezdily po okruzích. Místo toho byly firemními testovacími muly. Některé z nich se vyřazují, ale Ferrari to v tomto případě neudělalo. Oba vozy byly prodány mimo vlastnictví Ferrari. Tento byl ve vlastnictví jedné rodiny 20 let a nyní je v německém Düsseldorfu. Od roku 1972 žilo několik let v USA a v roce 1989 se vrátilo do Evropy k holandskému majiteli. Nějakou dobu ho měl italský prodejce vozů a pak se vrátil zpět do Nizozemska.Otec současného majitele našel vůz v roce 2003 ve Švýcarsku. „Bylo v dost smutném stavu, ale podařilo se mi ho zprovoznit a v roce 2003 jsem se zúčastnil setkání klubu Ferrari,“ říká. „Pomalu jsem zjišťoval, že je to opravdu výjimečné auto.“Byla provedena kompletní rekonstrukce. Mechanické práce provedl Alex Jansen z Forza Service a karosářské práce provedl Carrosseriebedrijf Bart Romijnders. Ferrari nakonec otevřelo své archivy a pomohlo najít vhodné díly pro přestavbu motoru. Collier Auto Media uvádí, že Daytona byla „posledním z rodu Gran Turismů s motorem vpředu, které z Ferrari udělaly jednoho z nejvyhledávanějších výrobců na světě“. Po prototypech měla na newyorském autosalonu v roce 1969 premiéru sériová verze, která se obvykle nazývá Daytona. Model byl v roce 1973 nahrazen modelem 365 GT4 BB a Ferrari mělo konečně svůj vůz s motorem uprostřed.Aukce probíhá pouze online. Dražitelé uvidí pouze svou vlastní nabídku, nikoli vítěznou .
Tagy: alternativní investiceferrariferrari daytona

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      08:24

      Mitsubishi Heavy očekává v letošním roce 10% růst provozního zisku díky silné poptávce v oblasti obrany

      08:12

      Evropské akcie by měly růst, investoři očekávají obchodní jednání mezi USA a Čínou

      08:00

      Čínský export v dubnu vzrostl o 8,1 % a překonal odhady navzdory americkým clům

      07:48

      Čína stanovila střední kurz jüanu na nejnižší úroveň od 24. dubna

      07:36

      Výdaje japonských domácností v březnu překonaly očekávání

      07:24

      Asijské banky očekávají velký nárůst obchodů s cennými papíry díky posílení měn

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie AppLovin mohou po zveřejnění silných výsledků vzrůst o více než 30 %

      9 května, 2025

      Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...

      Zdroj: Shutterstock

      Disney plánuje první zábavní park na Blízkém východě v Abú Dhabí

      8 května, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nvidia a další technologické tituly posilují díky očekávání silných výsledků

      6 května, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tato energetická společnost má našlápnuto k silným ziskům

      5 května, 2025
      zdroj: Getty Images

      Které společnosti si vybrala banka JPMorgan pro začátek května

      5 května, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Velké technologické firmy dál masivně investují do AI, i přes rostoucí obavy

      5 května, 2025

      Velké americké technologické společnosti dávají jednoznačně najevo, že umělá inteligence zůstává jejich hlavní prioritou.

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie rostou díky obchodní dohodě mezi USA a Velkou Británií

      8 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli propadu Alphabetu a jestřábímu postoji Fedu

      7 května, 2025

      S&P 500 přerušil devítidenní sérii růstu, akciová rally polevuje

      5 května, 2025

      S&P 500 končí výše po divokých výkyvech v důsledku zpráv o Fedu a obchodu

      7 května, 2025

      Greg Abel přebírá otěže: Warren Buffett oznamuje odchod z čela Berkshire Hathaway

      5 května, 2025

      S&P 500 uzavřel výše po rámcové obchodní dohodě USA a Velké Británie

      8 května, 2025

      Ceny ropy rostou v očekávání čínsko-amerických jednání a geopolitického napětí

      9 května, 2025

      S&P 500 klesá kvůli nedostatečnému pokroku v obchodních jednáních mezi USA a Čínou

      6 května, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.