Od té doby se zdá, že popularita golfu se mění spolu s jeho popularitou.
Proto stojí za to podívat se, jak ovlivnil zájem o hru a zda by jeho návrat mohl být pro Acushnet Holdings
One-man show
Do konce roku 2002 vyhrál Woods osm turnajů kategorie major, včetně čtyř golfových klenotů. Přestože golfový průmysl pociťoval dopady recese, v USA byl stále rekordní počet golfistů a golfových hřišť.
Po dvouleté pauze vyhrál Woods v letech 2005 a 2006 dohromady čtyři turnaje kategorie major a v letech 2007 a 2008 po jednom. Po Tigerově obrovském úspěchu na začátku sezóny se objevila zranění, osobní problémy a nelichotivá odhalení, která jeho vítěznou cestu zbrzdila. Od roku 2013 ovládl pouze dva turnaje.

Udržení dynamiky
Na základě trendů Google Trends společnosti Alphabet je zřejmý klesající zájem o golf. Navzdory sezónnosti – více lidí hraje golf, když je venku teplo – zájem o hru klesal, dokud pandemie nepřinutila lidi hledat zábavu venku.
Tento obnovený zájem je pro Acushnet skvělý. Společnost je výrobcem nejrůznějších golfových potřeb a vlastní dvě z nejlepších značek v tomto sportu – Titleist a FootJoy.
Tržby společnosti Acushnet v roce 2021 meziročně vzrostly o 33 % a její vedení si věřilo natolik, že zvýšilo čtvrtletní dividendu na 0,18 USD. Akcie nyní vynášejí 1,74 %. Výhled managementu na rok 2022 počítá s růstem tržeb o 2,7 % až 5 %. To je po masivním růstu, který podnítil COVID, úctyhodné.

Ačkoli se zdá, že na základě poměru ceny k tržbám je oživení Acushnetu započítáno do ceny, růst může být příčinou této prémie.
Nejvyšší předpokládaný růst tržeb společnosti by byl nejrychlejším růstem společnosti Achushnet přinejmenším od roku 2014 – podle dostupných údajů. A zisky rostly v poslední době rychleji než tržby. Současný poměr ceny k zisku ve výši 17,5 je jen mírně nad předpandemickým minimem 15.
Hodnotící karta
Přestože Tiger při svém návratu na Masters neuspěl, může jeho přítomnost inspirovat některé golfisty, kteří před lety sbalili hole, aby si šli zahrát. To by mělo přetrvat, pokud se Tiger bude i nadále účastnit velkých turnajů.

První čísla jsou povzbudivá. Stanice ESPN patřící společnosti Disney hlásí nárůst sledovanosti o 20 % oproti loňskému úvodnímu kolu turnaje a nejvyšší sledovanost od roku 2018. Tehdy se Tiger naposledy vrátil na turnaj po tříleté pauze. Golfoví fanoušci a akcionáři společnosti Achusnet doufají, že tentokrát ho opět uvidí na hřišti mnohem dříve.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























