Výrobce elektromobilů Tesla se postaral o vlny, když snížil ceny ve snaze povzbudit poptávku. Krátce poté následovala automobilka Ford, která nyní také vyrábí elektromobily, a snížila ceny v celé modelové řadě Mustang Mach-E.
Obě firmy nedávno oznámily čtvrtletní výsledky. Tesla vykázala zisk a tržby, které překonaly odhady analytiků, ale Ford zklamal a jeho finanční ředitel John Lawler dodal, že jeho podnikání v oblasti elektrických vozidel není v současné době ziskové.
Prodej elektromobilů značky Ford, který v současné době představuje 3,6 % celkového měsíčního prodeje, byl hlavním předmětem zájmu Wall Street. Díky modelu Mach-E se Ford v loňském roce stal druhým nejprodávanějším výrobcem elektromobilů v USA, i když s velkým odstupem za Teslou.
Uprostřed řečí o cenové válce elektromobilů, kdo zvítězí: Tesla, nebo Ford? Zde je názor analytiků.
Ford (F) Bank of America ve svém komentáři z 30. ledna označila rozhodnutí Fordu i Tesly snížit ceny za „zvláštní“.
Zdroj: Getty Images
„Jak TSLA, tak Ford uvádějí poptávku, která převyšuje nabídku, což znamená, že snížení cen by dnes znamenalo přímý zásah do hospodářského výsledku a zbytečně snižuje budoucí ziskovou sílu,“ uvedla banka.
„Na základě objemových cílů pro rok 2023E, které Ford uvádí pro objemy Mustang Mach E, odhadujeme, že Ford by musel vyrobit/prodat o ~33 % (270 tis. =>360 tis.) více vozů, aby si udržel absolutní zisk v USD a % zisku z opce. Pokud tato dodatečná kapacita neexistuje, proč snižovat cenu?“
Nicméně poznamenal, že Tesla by mohla mít krátkodobou výhodu, protože málo výnosné a nerentabilní podniky s elektrickými vozidly budou i nadále čelit problémům, dokud nebude dosaženo „masivního rozsahu“.
Wells Fargo ve své zprávě z 31. ledna uvedla, že Ford Mach E nabízí levnější možnosti ve srovnání s modelem Y společnosti Tesla.
„Ford nabízí cenově dostupnější doplňky k modelu Mach E ve srovnání s Modelem Y,“ uvedla a jako příklad uvedla prémiové možnosti laku a hands-free systémy řízení.
Nakonec však Ford podvážila a stanovila cílovou cenu 10 USD, tedy 30 % směrem dolů.
Akciový analytik Morgan Stanley Adam Jonas v poznámce z 2. února uvedl, že banka vidí pro Ford prostor pro zlepšení kapitálové efektivity. Poukázal také na tlak na náklady Fordu.
„Vzhledem k tomu, že sazby rostou nejrychlejším tempem za poslední dobu, může resorpce cen a sortimentu vyvolat neobvykle vysoký tlak na marže. Počká Ford na pokles marží, než přijme další restrukturalizační opatření, nebo se pokusí tento tlak předejít?“ uvedl.
Tesla Inc. (TSLA) Zdá se, že většina analytiků je v současné době ohledně společnosti Tesla optimističtější.
„Tesla má v oblasti automobilů oproti Fordu velkou výhodu, protože Tesla má 3 modely, zatímco Ford má pouze Mach-e,“ řekl pro CNBC Pro Louis Navellier, investiční ředitel společnosti Navellier & Associates, která spravuje aktiva.
Zdroj: Getty Images
Dodal však, že Ford má oproti Tesle výhodu se svým elektrickým nákladním vozem F-150 Lightening; Tesla Cybertruck zatím není v prodeji.
Morgan Stanley má sice u Tesly i Fordu rating overweight, ale Tesle dává vyšší potenciál růstu, a to 17 %, zatímco Fordu 4,7 %, uvádí banka.
„Věříme, že TSLA může využít svého vedoucího postavení v nákladech na elektromobily k agresivnímu rozšíření uživatelské základny a časem generovat vyšší % příjmů z opakujícího se/vysokomaržového softwaru a služeb,“ uvedl Jonas z Morgan Stanley.
„Tesla je jediným OEM [výrobcem originálního vybavení], u něhož elektromobily nepředstavují hru s nulovým objemem nebo negativní maržový kompromis,“ uvedla Jefferies v nedávné lednové poznámce.
Podle agentury FactSet analytici v průměru vidí pokles ceny akcií společnosti Ford kolem 1 %. Přibližně 41 % analytiků, kteří se zabývají akciemi společnosti, jí dává nákupní hodnocení.
V případě společnosti Tesla analytici v průměru zvyšují cílovou cenu o 1,8 % a 65 % analytiků má na akcie nákupní doporučení.
Generální ředitel společnosti Tesla a majitel Twitteru 5. února prozradil, že v posledních několika měsících nemohl spát kvůli výzvám, kterým čelí.
„Poslední 3 měsíce byly extrémně těžké, protože jsem musel zachránit Twitter před bankrotem a zároveň plnit zásadní povinnosti ve společnostech Tesla & SpaceX,“ napsal miliardář 5. února jako komentář článku deníku Wall Street Journal, který je kronikou jeho problémů. „Nikomu bych tu bolest nepřál.“
„Twitter stále čelí výzvám, ale nyní má tendenci se dostat na hranici rentability, pokud v tom budeme pokračovat.“
Musk pak udělal to, co dělá jen zřídka: požádal všechny o podporu.
„Veřejné podpory si velmi vážíme!“
Výrobce elektromobilů Tesla se postaral o vlny, když snížil ceny ve snaze povzbudit poptávku. Krátce poté následovala automobilka Ford, která nyní také vyrábí elektromobily, a snížila ceny v celé modelové řadě Mustang Mach-E.Obě firmy nedávno oznámily čtvrtletní výsledky. Tesla vykázala zisk a tržby, které překonaly odhady analytiků, ale Ford zklamal a jeho finanční ředitel John Lawler dodal, že jeho podnikání v oblasti elektrických vozidel není v současné době ziskové.Prodej elektromobilů značky Ford, který v současné době představuje 3,6 % celkového měsíčního prodeje, byl hlavním předmětem zájmu Wall Street. Díky modelu Mach-E se Ford v loňském roce stal druhým nejprodávanějším výrobcem elektromobilů v USA, i když s velkým odstupem za Teslou.Uprostřed řečí o cenové válce elektromobilů, kdo zvítězí: Tesla, nebo Ford? Zde je názor analytiků.Ford Bank of America ve svém komentáři z 30. ledna označila rozhodnutí Fordu i Tesly snížit ceny za „zvláštní“.„Jak TSLA, tak Ford uvádějí poptávku, která převyšuje nabídku, což znamená, že snížení cen by dnes znamenalo přímý zásah do hospodářského výsledku a zbytečně snižuje budoucí ziskovou sílu,“ uvedla banka.„Na základě objemových cílů pro rok 2023E, které Ford uvádí pro objemy Mustang Mach E, odhadujeme, že Ford by musel vyrobit/prodat o ~33 % více vozů, aby si udržel absolutní zisk v USD a % zisku z opce. Pokud tato dodatečná kapacita neexistuje, proč snižovat cenu?“Nicméně poznamenal, že Tesla by mohla mít krátkodobou výhodu, protože málo výnosné a nerentabilní podniky s elektrickými vozidly budou i nadále čelit problémům, dokud nebude dosaženo „masivního rozsahu“.Wells Fargo ve své zprávě z 31. ledna uvedla, že Ford Mach E nabízí levnější možnosti ve srovnání s modelem Y společnosti Tesla.„Ford nabízí cenově dostupnější doplňky k modelu Mach E ve srovnání s Modelem Y,“ uvedla a jako příklad uvedla prémiové možnosti laku a hands-free systémy řízení.Nakonec však Ford podvážila a stanovila cílovou cenu 10 USD, tedy 30 % směrem dolů.Akciový analytik Morgan Stanley Adam Jonas v poznámce z 2. února uvedl, že banka vidí pro Ford prostor pro zlepšení kapitálové efektivity. Poukázal také na tlak na náklady Fordu.„Vzhledem k tomu, že sazby rostou nejrychlejším tempem za poslední dobu, může resorpce cen a sortimentu vyvolat neobvykle vysoký tlak na marže. Počká Ford na pokles marží, než přijme další restrukturalizační opatření, nebo se pokusí tento tlak předejít?“ uvedl.Tesla Inc. Zdá se, že většina analytiků je v současné době ohledně společnosti Tesla optimističtější.„Tesla má v oblasti automobilů oproti Fordu velkou výhodu, protože Tesla má 3 modely, zatímco Ford má pouze Mach-e,“ řekl pro CNBC Pro Louis Navellier, investiční ředitel společnosti Navellier & Associates, která spravuje aktiva.Dodal však, že Ford má oproti Tesle výhodu se svým elektrickým nákladním vozem F-150 Lightening; Tesla Cybertruck zatím není v prodeji.Morgan Stanley má sice u Tesly i Fordu rating overweight, ale Tesle dává vyšší potenciál růstu, a to 17 %, zatímco Fordu 4,7 %, uvádí banka.„Věříme, že TSLA může využít svého vedoucího postavení v nákladech na elektromobily k agresivnímu rozšíření uživatelské základny a časem generovat vyšší % příjmů z opakujícího se/vysokomaržového softwaru a služeb,“ uvedl Jonas z Morgan Stanley.„Tesla je jediným OEM [výrobcem originálního vybavení], u něhož elektromobily nepředstavují hru s nulovým objemem nebo negativní maržový kompromis,“ uvedla Jefferies v nedávné lednové poznámce.Podle agentury FactSet analytici v průměru vidí pokles ceny akcií společnosti Ford kolem 1 %. Přibližně 41 % analytiků, kteří se zabývají akciemi společnosti, jí dává nákupní hodnocení.V případě společnosti Tesla analytici v průměru zvyšují cílovou cenu o 1,8 % a 65 % analytiků má na akcie nákupní doporučení.Generální ředitel společnosti Tesla a majitel Twitteru 5. února prozradil, že v posledních několika měsících nemohl spát kvůli výzvám, kterým čelí.„Poslední 3 měsíce byly extrémně těžké, protože jsem musel zachránit Twitter před bankrotem a zároveň plnit zásadní povinnosti ve společnostech Tesla & SpaceX,“ napsal miliardář 5. února jako komentář článku deníku Wall Street Journal, který je kronikou jeho problémů. „Nikomu bych tu bolest nepřál.“„Twitter stále čelí výzvám, ale nyní má tendenci se dostat na hranici rentability, pokud v tom budeme pokračovat.“Musk pak udělal to, co dělá jen zřídka: požádal všechny o podporu.„Veřejné podpory si velmi vážíme!“