března zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí. Tržby čínského technologického giganta meziročně vzrostly o 0,5 % na 145,0 miliard jüanů (20,8 miliard USD), což stále o půl miliardy jüanů zaostalo za konsensuální prognózou.
Její čistý zisk však vzrostl o 12 % na 106,3 miliardy jüanů (15,3 miliardy USD), což překonalo odhady analytiků o 27,6 miliardy jüanů. Bez započtení jednorázového zisku 106,6 miliardy jüanů z odchodu z nákupní platformy Meituan (MPNG.Y) a dalších jednorázových položek vzrostl upravený čistý zisk společnosti Tencent o 19 % na 29,7 miliardy jüanů (4,3 miliardy USD).
Za celý rok se příjmy společnosti Tencent snížily o 1 % na 554,6 miliardy jüanů (79,6 miliardy USD) a zpomalily oproti 16% růstu v roce 2021. Její upravený čistý zisk klesl o 7 % na 115,6 miliardy jüanů (16,6 miliardy USD) ve srovnání s 1% růstem v roce 2021.
Zpomalení společnosti Tencent je zklamáním, ale nebylo příliš překvapivé, protože její hlavní herní, reklamní, fintech a cloudové aktivity čelily v uplynulém roce náročným makroekonomickým, konkurenčním a regulačním výzvám. Dokáže však tento zvoník čínského technologického sektoru, že se medvědi mýlili, a odrazí se letos ode dna?
Zdroj: Unsplash
Zjednodušení rozsáhlého podnikání společnosti Tencent
V roce 2022 generovala společnost Tencent 52 % svých příjmů z divize služeb s přidanou hodnotou (VAS), která zahrnuje domácí videohry, mezinárodní videohry a nereklamní příjmy z platforem sociálních médií a streamovacích médií. Hlavním motorem růstu jejího domácího herního byznysu je Honor of Kings, hra MOBA (multiplayer online battle arena), která byla původně uvedena na trh v roce 2015 a zůstává jednou z nejoblíbenějších her v Číně.
Její jednotka pro fintech a obchodní služby, která zahrnuje digitální platební služby WeChat Pay a platformu Tencent Cloud, přinesla 32 % příjmů. Dalších 15 % pocházelo z jejího podnikání v oblasti online reklamy, které prodává reklamu v celém ekosystému aplikací pro sociální média, her a bezplatných mediálních proudů, a zbývající 1 % pocházelo z ostatních činností.
WeChat (v Číně známý jako Weixin) je „superaplikace“, která spojuje uživatele s hlavními službami VAS, reklamou a fintech. 1,31 miliardy aktivních uživatelů (MAU) WeChatu má přístup k široké škále mobilních služeb pro zasílání zpráv, sociálních sítí, elektronického obchodování, digitálních plateb, médií a her, aniž by aplikaci opustili.
Zdroj: Getty Images
Co se stalo se společností Tencent za poslední rok?
Všechny tři hlavní činnosti společnosti Tencent se v uplynulém roce potýkaly s nepříznivými podmínkami. Růst divize VAS se zpomalil, protože čínská vláda zpřísnila omezení pro hraní videoher nezletilými a odložila schvalování nových her. Tento tlak přinutil společnost Tencent agresivně rozšířit své zahraniční herní aktivity, ale i tato divize se potýkala s pomalým růstem na trhu po pandemii. Její segment streamovaných médií – který zahrnuje Tencent Video a Tencent Music (TME) – také čelil silné konkurenci, protože výluky narušily spotřebitelské výdaje.
Segment fintech a podnikových služeb se potýkal s problémy, protože pomalejší spotřebitelské a podnikové výdaje ovlivnily WeChat Pay a Tencent Cloud. Tencent také záměrně omezil některé nerentabilní služby Tencent Cloud, aby snížil náklady, což naznačuje, že se snaží udržet krok se svými dvěma většími konkurenty – Alibaba (BABA -1,16 %) Cloud a Huawei Cloud – na čínském trhu cloudové infrastruktury.
Čekají nás lepší časy?
Když se růst společnosti Tencent zpomalil, agresivně snížila náklady, aby zvýšila své zisky. V důsledku toho se její upravená provozní marže ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zvýšila o čtyři procentní body (ale meziročně klesla o dva procentní body) na 27 %. Za celý rok zůstala upravená provozní marže zhruba na stejné úrovni 28 %.
Zdroj: Getty Images
Růst příjmů společnosti Tencent by se měl opět zrychlit, protože Čína ukončí omezení nulové kontroly, schválí více her a zmírní zásahy proti soukromým společnostem. Proto analytici očekávají, že její příjmy v roce 2023 vzrostou o 11 % a v roce 2024 o 12 %. Její vykazovaný čistý zisk by měl v roce 2023 klesnout o 25 % (kvůli odprodeji společnosti Meituan v roce 2022) a v roce 2024 vzrůst o 16 %.
Na základě těchto očekávání se zdá, že společnost Tencent je přiměřeně oceněna na 23násobku budoucích zisků. Je to však také čínská akcie, která stále čelí hrozbě vyřazení z burzy v USA. Při stejném násobku je snadné najít nečínské technologické akcie, které rostou podobným tempem a čelí méně makroekonomickým, regulačním a konkurenčním problémům. Proto očekávám, že se akcie Tencentu budou letos obchodovat do strany, dokud se tyto protivětry zcela nerozptýlí a čínské akcie nebudou opět vypadat jako smysluplná investice.
března zprávu o výsledcích za čtvrté čtvrtletí. Tržby čínského technologického giganta meziročně vzrostly o 0,5 % na 145,0 miliard jüanů , což stále o půl miliardy jüanů zaostalo za konsensuální prognózou.Její čistý zisk však vzrostl o 12 % na 106,3 miliardy jüanů , což překonalo odhady analytiků o 27,6 miliardy jüanů. Bez započtení jednorázového zisku 106,6 miliardy jüanů z odchodu z nákupní platformy Meituan a dalších jednorázových položek vzrostl upravený čistý zisk společnosti Tencent o 19 % na 29,7 miliardy jüanů .Za celý rok se příjmy společnosti Tencent snížily o 1 % na 554,6 miliardy jüanů a zpomalily oproti 16% růstu v roce 2021. Její upravený čistý zisk klesl o 7 % na 115,6 miliardy jüanů ve srovnání s 1% růstem v roce 2021.Zpomalení společnosti Tencent je zklamáním, ale nebylo příliš překvapivé, protože její hlavní herní, reklamní, fintech a cloudové aktivity čelily v uplynulém roce náročným makroekonomickým, konkurenčním a regulačním výzvám. Dokáže však tento zvoník čínského technologického sektoru, že se medvědi mýlili, a odrazí se letos ode dna?V roce 2022 generovala společnost Tencent 52 % svých příjmů z divize služeb s přidanou hodnotou , která zahrnuje domácí videohry, mezinárodní videohry a nereklamní příjmy z platforem sociálních médií a streamovacích médií. Hlavním motorem růstu jejího domácího herního byznysu je Honor of Kings, hra MOBA , která byla původně uvedena na trh v roce 2015 a zůstává jednou z nejoblíbenějších her v Číně.Její jednotka pro fintech a obchodní služby, která zahrnuje digitální platební služby WeChat Pay a platformu Tencent Cloud, přinesla 32 % příjmů. Dalších 15 % pocházelo z jejího podnikání v oblasti online reklamy, které prodává reklamu v celém ekosystému aplikací pro sociální média, her a bezplatných mediálních proudů, a zbývající 1 % pocházelo z ostatních činností.WeChat je „superaplikace“, která spojuje uživatele s hlavními službami VAS, reklamou a fintech. 1,31 miliardy aktivních uživatelů WeChatu má přístup k široké škále mobilních služeb pro zasílání zpráv, sociálních sítí, elektronického obchodování, digitálních plateb, médií a her, aniž by aplikaci opustili.Všechny tři hlavní činnosti společnosti Tencent se v uplynulém roce potýkaly s nepříznivými podmínkami. Růst divize VAS se zpomalil, protože čínská vláda zpřísnila omezení pro hraní videoher nezletilými a odložila schvalování nových her. Tento tlak přinutil společnost Tencent agresivně rozšířit své zahraniční herní aktivity, ale i tato divize se potýkala s pomalým růstem na trhu po pandemii. Její segment streamovaných médií – který zahrnuje Tencent Video a Tencent Music – také čelil silné konkurenci, protože výluky narušily spotřebitelské výdaje.Segment fintech a podnikových služeb se potýkal s problémy, protože pomalejší spotřebitelské a podnikové výdaje ovlivnily WeChat Pay a Tencent Cloud. Tencent také záměrně omezil některé nerentabilní služby Tencent Cloud, aby snížil náklady, což naznačuje, že se snaží udržet krok se svými dvěma většími konkurenty – Alibaba Cloud a Huawei Cloud – na čínském trhu cloudové infrastruktury.Když se růst společnosti Tencent zpomalil, agresivně snížila náklady, aby zvýšila své zisky. V důsledku toho se její upravená provozní marže ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zvýšila o čtyři procentní body na 27 %. Za celý rok zůstala upravená provozní marže zhruba na stejné úrovni 28 %.Růst příjmů společnosti Tencent by se měl opět zrychlit, protože Čína ukončí omezení nulové kontroly, schválí více her a zmírní zásahy proti soukromým společnostem. Proto analytici očekávají, že její příjmy v roce 2023 vzrostou o 11 % a v roce 2024 o 12 %. Její vykazovaný čistý zisk by měl v roce 2023 klesnout o 25 % a v roce 2024 vzrůst o 16 %.Na základě těchto očekávání se zdá, že společnost Tencent je přiměřeně oceněna na 23násobku budoucích zisků. Je to však také čínská akcie, která stále čelí hrozbě vyřazení z burzy v USA. Při stejném násobku je snadné najít nečínské technologické akcie, které rostou podobným tempem a čelí méně makroekonomickým, regulačním a konkurenčním problémům. Proto očekávám, že se akcie Tencentu budou letos obchodovat do strany, dokud se tyto protivětry zcela nerozptýlí a čínské akcie nebudou opět vypadat jako smysluplná investice.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...