Švédská automobilka Volvo Cars v pondělí vykázala 31% nárůst prodejů v květnu ve srovnání s předchozím rokem a prodala 60 398 vozů.
Nárůst o 31 % přichází po napjatém roce 2022, kdy společnost stejně jako ostatní automobilky pocítila dopady přetrvávajících výluk COVID v Číně, nedostatku čipů a dalších omezení dodávek, které brzdily výrobu.
Vzhledem k tomu, že se Volvo, jehož většinovým vlastníkem je čínská společnost Geely, začalo zotavovat z neúspěchů roku 2022, údaje o prodejích v posledních několika měsících trvale rostou.
Přesto obavy výrobců automobilů ještě neskončily, protože vysoké náklady přetrvávají. To donutilo společnost nedávno zahájit snahu o snižování nákladů, v jejímž rámci bylo zrušeno 1 300 pracovních míst.
V květnu také oznámila, že výroba jejího plně elektrického SUV byla odložena až do roku 2024.
Na největším trhu společnosti, v Evropě, vzrostl prodej o 40 %, zatímco v Číně se zvýšil o 49 % a ve Spojených státech o 14 %, uvedla společnost Volvo Cars ve svém prohlášení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky