Ale všechny typy mohou ovlivnit vaši schopnost být produktivní.
Většina lidí identifikuje nepořádek jako hmotnou entitu. Je to ta hromada papírů, knih a předmětů, které leží na vašem stole a čekají, až je uklidíte. Zatímco fyzické věci jsou zřejmé, většina našeho nepořádku je neviditelná, říká Barbara Hemphillová, autorka knihy Less Clutter More Life a zakladatelka Institutu produktivního prostředí.
„Existují čtyři druhy nepořádku: papírový, digitální, emocionální a duchovní,“ říká. „Fyzický a digitální nepořádek jsou příznaky emocionálního a duchovního nepořádku.“
Hemphillová před lety začínala jako profesionální organizátorka. „Uvědomila jsem si, že pokaždé, když se objevil někdo, kdo byl opravdový balič nebo sběrač, měl problém se zbavit nepořádku,“ říká. „Když jsem se dostatečně vyptávala, nevyhnutelně jsem zjistila, že prožili těžkou citovou ztrátu, která je fyzicky ochromila, když přišlo na uklízení nepořádku. Nebyl to problém s papírem, ale s emocemi.“
Duchovní nepořádek se nám také staví do cesty tím, že představuje naše naděje, sny a obavy. „Věřím, že Bůh stvořil každého člověka pro určitý účel, pro určitou práci,“ říká Hemphillová. „Svou práci máme nejen vykonávat, ale máme se ze svého života i radovat. Když znáte svůj účel, pak je snadné poznat, co je nepořádek.“
Zdroj: unsplash
Hemphillová doporučuje položit si otázku: „Pomáhá mi tato [fyzická nebo digitální věc] vykonávat mou práci nebo mít život, jaký chci?“. „Pokud ne, je to z definice nepořádek,“ říká. „Nepořádek vám brání v dosažení vašeho cíle, ale zbavení se nepořádku vám pomůže odhalit váš cíl.“
Pokud si svým účelem ještě nejste jisti, Hemphillová radí, abyste se místo toho zaměřili na to, o čem víte, že to není. „Začněte s tím, o čem víte, že nechcete,“ říká. „Je to jako loupání vrstev cibule.“
Hemphillová říká, že k nepořádku přispívají tři věci: nedostatek soustředění, nedostatek systému a nedostatek podpory. Abyste našli své zaměření, musíte si podle Hemphillové určit, čeho chcete dosáhnout, než začnete pracovat.
„Mnoho lidí se prostě nesoustředí,“ říká. „Nejsou… začít na nejdůležitější věci, které mají ten den dosáhnout, a udělat ji dříve, než udělají cokoli jiného. Místo toho si vyčistí e-mail nebo dělají něco [jiného], místo aby se soustředili na to, co je důležité.“
Zdroj: pixabay
Chcete-li najít své zaměření, musíte si určit nejdůležitější úkoly a pochopit, proč jsou důležité. Pak si vytvořte plán, jak je splnit, než přejdete k práci, která není tak zásadní.
Soustředění potřebuje systémy a druhým krokem je jejich vytvoření. Hemphillová říká, že nestačí učinit rozhodnutí; musíte mít způsob, jak je realizovat. Když si zařizujete kancelář a pracovní stůl, určete si, co v systému potřebujete. Neexistuje univerzální přístup, který by vyhovoval všem. Například Hemphillová používá systém nazvaný „Magic Six“, který identifikuje šest věcí, které potřebujete mít v dosahu místa, kde pracujete, abyste mohli vyřizovat dokumenty a projekty.
A konečně, lidé musí spolupracovat, aby žili společnou vizí a hodnotami. V práci je k tomu zapotřebí odpovídající podpora. „Způsob, jakým firma uspěje, je zajistit, aby zaměstnanci pracovali tak, jak mají,“ říká Hemphillová. „Organizace a produktivita je umění a musí začít nahoře.“
Hemphillova poradenská společnost v oblasti produktivity pomáhá organizacím poskytovat podporu prostřednictvím procesu, který sestává z pěti kroků: formulujte svou vizi, identifikujte překážky, vyčleňte zdroje, navrhněte a realizujte plán a udržujte úspěch.
„Všimněte si, že společným slovem ve všech těchto bodech je ‚vaše‘,“ říká. „Těchto pět kroků lze použít k řešení jakéhokoli problému, a to jak pro jednotlivce, tak pro firmu.“
Hemphillová říká, že jádrem nepořádku jsou opožděná rozhodnutí. „Neřešený nepořádek představuje rizika, včetně zbytečných výdajů na jeho skladování, času promarněného hledáním něčeho, a hlavně vám brání žít svůj cíl.“
Zdroj: unsplash
Ale všechny typy mohou ovlivnit vaši schopnost být produktivní.Většina lidí identifikuje nepořádek jako hmotnou entitu. Je to ta hromada papírů, knih a předmětů, které leží na vašem stole a čekají, až je uklidíte. Zatímco fyzické věci jsou zřejmé, většina našeho nepořádku je neviditelná, říká Barbara Hemphillová, autorka knihy Less Clutter More Life a zakladatelka Institutu produktivního prostředí.„Existují čtyři druhy nepořádku: papírový, digitální, emocionální a duchovní,“ říká. „Fyzický a digitální nepořádek jsou příznaky emocionálního a duchovního nepořádku.“Hemphillová před lety začínala jako profesionální organizátorka. „Uvědomila jsem si, že pokaždé, když se objevil někdo, kdo byl opravdový balič nebo sběrač, měl problém se zbavit nepořádku,“ říká. „Když jsem se dostatečně vyptávala, nevyhnutelně jsem zjistila, že prožili těžkou citovou ztrátu, která je fyzicky ochromila, když přišlo na uklízení nepořádku. Nebyl to problém s papírem, ale s emocemi.“Duchovní nepořádek se nám také staví do cesty tím, že představuje naše naděje, sny a obavy. „Věřím, že Bůh stvořil každého člověka pro určitý účel, pro určitou práci,“ říká Hemphillová. „Svou práci máme nejen vykonávat, ale máme se ze svého života i radovat. Když znáte svůj účel, pak je snadné poznat, co je nepořádek.“Zdroj: unsplashHemphillová doporučuje položit si otázku: „Pomáhá mi tato [fyzická nebo digitální věc] vykonávat mou práci nebo mít život, jaký chci?“. „Pokud ne, je to z definice nepořádek,“ říká. „Nepořádek vám brání v dosažení vašeho cíle, ale zbavení se nepořádku vám pomůže odhalit váš cíl.“Pokud si svým účelem ještě nejste jisti, Hemphillová radí, abyste se místo toho zaměřili na to, o čem víte, že to není. „Začněte s tím, o čem víte, že nechcete,“ říká. „Je to jako loupání vrstev cibule.“Chcete využít této příležitosti?Hemphillová říká, že k nepořádku přispívají tři věci: nedostatek soustředění, nedostatek systému a nedostatek podpory. Abyste našli své zaměření, musíte si podle Hemphillové určit, čeho chcete dosáhnout, než začnete pracovat.„Mnoho lidí se prostě nesoustředí,“ říká. „Nejsou… začít na nejdůležitější věci, které mají ten den dosáhnout, a udělat ji dříve, než udělají cokoli jiného. Místo toho si vyčistí e-mail nebo dělají něco [jiného], místo aby se soustředili na to, co je důležité.“Zdroj: pixabayChcete-li najít své zaměření, musíte si určit nejdůležitější úkoly a pochopit, proč jsou důležité. Pak si vytvořte plán, jak je splnit, než přejdete k práci, která není tak zásadní.Soustředění potřebuje systémy a druhým krokem je jejich vytvoření. Hemphillová říká, že nestačí učinit rozhodnutí; musíte mít způsob, jak je realizovat. Když si zařizujete kancelář a pracovní stůl, určete si, co v systému potřebujete. Neexistuje univerzální přístup, který by vyhovoval všem. Například Hemphillová používá systém nazvaný „Magic Six“, který identifikuje šest věcí, které potřebujete mít v dosahu místa, kde pracujete, abyste mohli vyřizovat dokumenty a projekty.A konečně, lidé musí spolupracovat, aby žili společnou vizí a hodnotami. V práci je k tomu zapotřebí odpovídající podpora. „Způsob, jakým firma uspěje, je zajistit, aby zaměstnanci pracovali tak, jak mají,“ říká Hemphillová. „Organizace a produktivita je umění a musí začít nahoře.“Hemphillova poradenská společnost v oblasti produktivity pomáhá organizacím poskytovat podporu prostřednictvím procesu, který sestává z pěti kroků: formulujte svou vizi, identifikujte překážky, vyčleňte zdroje, navrhněte a realizujte plán a udržujte úspěch.„Všimněte si, že společným slovem ve všech těchto bodech je ‚vaše‘,“ říká. „Těchto pět kroků lze použít k řešení jakéhokoli problému, a to jak pro jednotlivce, tak pro firmu.“Hemphillová říká, že jádrem nepořádku jsou opožděná rozhodnutí. „Neřešený nepořádek představuje rizika, včetně zbytečných výdajů na jeho skladování, času promarněného hledáním něčeho, a hlavně vám brání žít svůj cíl.“Zdroj: unsplash
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...