Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Firmy už v metaverzu vydělávají miliony. Tohle by měli vědět majitelé firem

Pokud jste k metaverzu stále skeptičtí, určitě nejste sami.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
28 října, 2022
4 min. čtení
Zdroj: Unsplash

Zdroj: Unsplash

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Podle nedávného průzkumu 55 % dospělých s ročním příjmem nad 100 000 dolarů uvedlo, že je tento koncept nezajímá ani nevzrušuje, zatímco 37 % z nich se ho především obává. Pouze 6 procent respondentů tvrdilo, že je metaverzemi nadšeno.

Tato čísla se nemusí zdát povzbudivá, ale je důležité si uvědomit, že jedna z nejpopulárnějších platforem metaverza, která je v současnosti k dispozici, Roblox, má v průměru více než 54 milionů uživatelů denně, z nichž drtivou většinu tvoří generace Z nebo mladší. Tito uživatelé kumulativně utratili více než 1 miliardu dolarů za digitální předměty, jako je oblečení nebo doplňky určené k nošení hráčskými avatary.

Děti a mladí dospělí jsou v dnešní době neuvěřitelně gramotní v oblasti sociálních médií a technologií a svůj zájem o metaverzi již dali jasně najevo, říká Winnie Burkeová, senior ředitelka globálních partnerství ve společnosti Roblox. V „režimu tvůrce“ platformy mohou hráči pomocí digitálních „kostiček“ podobných stavebnici Lego od základu budovat virtuální světy a poté je sdílet online nebo se svými přáteli přecházet do jiných prostředí. Dosud bylo vytvořeno více než 30 milionů těchto virtuálních světů.

Zdroj: Pixabay

Kromě vytváření světů projevují mladí lidé také velký zájem o přizpůsobování svého virtuálního vzhledu. Podle Nehy Singhové, generální ředitelky společnosti Obsess, která sídlí v New Yorku a zabývá se vytvářením a navrhováním virtuálních světů v metaverzu, si přibližně 20 % uživatelů Robloxu denně mění alespoň jeden doplněk nebo módní prvek na svém avataru. Singhová dodala, že nedávný průzkum společnosti Obsess ukázal, že téměř tři čtvrtiny lidí z generace Z si v rámci videohry zakoupily digitální předmět pro svého avatara.

V prosinci 2021 spustila oděvní značka Forever 21 Shop City, virtuální hřiště na Robloxu, kde mohou uživatelé nakupovat virtuální oblečení a kurátorovat své vlastní obchody tím, že si nastaví vitríny, vytvoří stánky a vyberou si vzory, které budou prezentovat. Generální ředitelka společnosti Forever 21 Winnie Parková říká, že klíčem k zapojení mladších spotřebitelů je vytvořit přítomnost v prostorách, které již obývají, a poté jim poskytnout nástroje, aby se mohli vyjádřit.

Zdroj: roblox.com

„Opravdu se snažíme zaměřit na to, abychom se více přiblížili naší cílové skupině Gen-Z, tedy lidem ve věku od 9 do 22 let,“ říká Parková. „Myslím, že je nesmírně důležité, aby značka existovala tam, kde se tato demografická skupina již nachází, tedy na Robloxu.“

Advertisement

Park sice říká, že hlavním cílem experimentu společnosti s metaverzemi bylo vytvořit přítomnost značky v prostorech, které již obývá generace Z, ale zároveň to pomohlo zvýšit prodeje: V rámci zkušenosti Shop City vytvořila společnost Forever 21 virtuální černou čepici s kšiltem, která se ukázala být tak populární, že se ji společnost rozhodla fyzicky vyrobit a prodávat ve svých obchodech. Podle Parka je virtuální čepice jednou z nejprodávanějších položek společnosti všech dob, ať už digitálních nebo fyzických, s více než 1,5 milionu prodaných čepic.

Chcete využít této příležitosti?

Další důvod, proč si metaverzi vyzkoušet na vlastní kůži: Generace Z si velmi cení autenticity. Pokud mají mladí lidé pocit, že jediným účelem vašeho metaverza je prodat jim věci, můžete riskovat poškození své značky. Park říká, že značky by měly metaverzi využívat především jako způsob budování loajality ke značce, což následně může vést k prodeji.

Zdroj: Unsplash.com

Jak ale mohou značky nasměrovat uživatele, kteří ještě nejsou loajální ke značce, ke svým virtuálním zážitkům? Burke říká, že Roblox pracuje na zavedení sponzorovaných výsledků vyhledávání a systému doporučení, které umožní značkám efektivněji oslovit cílovou skupinu.

Podnikatelé, kteří mají o metaverzi zájem, ale jsou k ní skeptičtí, by si podle Parka měli stáhnout Roblox do svých telefonů a experimentovat. „Myslím, že si to musíte přímo vyzkoušet, abyste si řekli: ‚Dobře, chápu parametry toho, co tu mohu dělat, a tady je to, co si myslím, že chci dělat‘.“

Podle nedávného průzkumu 55 % dospělých s ročním příjmem nad 100 000 dolarů uvedlo, že je tento koncept nezajímá ani nevzrušuje, zatímco 37 % z nich se ho především obává. Pouze 6 procent respondentů tvrdilo, že je metaverzemi nadšeno.Tato čísla se nemusí zdát povzbudivá, ale je důležité si uvědomit, že jedna z nejpopulárnějších platforem metaverza, která je v současnosti k dispozici, Roblox, má v průměru více než 54 milionů uživatelů denně, z nichž drtivou většinu tvoří generace Z nebo mladší. Tito uživatelé kumulativně utratili více než 1 miliardu dolarů za digitální předměty, jako je oblečení nebo doplňky určené k nošení hráčskými avatary.Děti a mladí dospělí jsou v dnešní době neuvěřitelně gramotní v oblasti sociálních médií a technologií a svůj zájem o metaverzi již dali jasně najevo, říká Winnie Burkeová, senior ředitelka globálních partnerství ve společnosti Roblox. V „režimu tvůrce“ platformy mohou hráči pomocí digitálních „kostiček“ podobných stavebnici Lego od základu budovat virtuální světy a poté je sdílet online nebo se svými přáteli přecházet do jiných prostředí. Dosud bylo vytvořeno více než 30 milionů těchto virtuálních světů.Zdroj: PixabayKromě vytváření světů projevují mladí lidé také velký zájem o přizpůsobování svého virtuálního vzhledu. Podle Nehy Singhové, generální ředitelky společnosti Obsess, která sídlí v New Yorku a zabývá se vytvářením a navrhováním virtuálních světů v metaverzu, si přibližně 20 % uživatelů Robloxu denně mění alespoň jeden doplněk nebo módní prvek na svém avataru. Singhová dodala, že nedávný průzkum společnosti Obsess ukázal, že téměř tři čtvrtiny lidí z generace Z si v rámci videohry zakoupily digitální předmět pro svého avatara.V prosinci 2021 spustila oděvní značka Forever 21 Shop City, virtuální hřiště na Robloxu, kde mohou uživatelé nakupovat virtuální oblečení a kurátorovat své vlastní obchody tím, že si nastaví vitríny, vytvoří stánky a vyberou si vzory, které budou prezentovat. Generální ředitelka společnosti Forever 21 Winnie Parková říká, že klíčem k zapojení mladších spotřebitelů je vytvořit přítomnost v prostorách, které již obývají, a poté jim poskytnout nástroje, aby se mohli vyjádřit.Zdroj: roblox.com„Opravdu se snažíme zaměřit na to, abychom se více přiblížili naší cílové skupině Gen-Z, tedy lidem ve věku od 9 do 22 let,“ říká Parková. „Myslím, že je nesmírně důležité, aby značka existovala tam, kde se tato demografická skupina již nachází, tedy na Robloxu.“Park sice říká, že hlavním cílem experimentu společnosti s metaverzemi bylo vytvořit přítomnost značky v prostorech, které již obývá generace Z, ale zároveň to pomohlo zvýšit prodeje: V rámci zkušenosti Shop City vytvořila společnost Forever 21 virtuální černou čepici s kšiltem, která se ukázala být tak populární, že se ji společnost rozhodla fyzicky vyrobit a prodávat ve svých obchodech. Podle Parka je virtuální čepice jednou z nejprodávanějších položek společnosti všech dob, ať už digitálních nebo fyzických, s více než 1,5 milionu prodaných čepic.Chcete využít této příležitosti?Další důvod, proč si metaverzi vyzkoušet na vlastní kůži: Generace Z si velmi cení autenticity. Pokud mají mladí lidé pocit, že jediným účelem vašeho metaverza je prodat jim věci, můžete riskovat poškození své značky. Park říká, že značky by měly metaverzi využívat především jako způsob budování loajality ke značce, což následně může vést k prodeji.Zdroj: Unsplash.comJak ale mohou značky nasměrovat uživatele, kteří ještě nejsou loajální ke značce, ke svým virtuálním zážitkům? Burke říká, že Roblox pracuje na zavedení sponzorovaných výsledků vyhledávání a systému doporučení, které umožní značkám efektivněji oslovit cílovou skupinu.Podnikatelé, kteří mají o metaverzi zájem, ale jsou k ní skeptičtí, by si podle Parka měli stáhnout Roblox do svých telefonů a experimentovat. „Myslím, že si to musíte přímo vyzkoušet, abyste si řekli: ‚Dobře, chápu parametry toho, co tu mohu dělat, a tady je to, co si myslím, že chci dělat‘.“
Tagy: budoucnostbusinessmetaversevirtuální realita


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    13:54

    Saúdskoarabské akcie klesly při uzavření trhu; Tadawul All Share se snížil o 1,19 %

    13:13

    NBC 10 WJAR hlásí, že policie v Providence zadržela osobu podezřelou v souvislosti se střelbou na Brownově univerzitě.

    12:28

    Ruský zákaz herní platformy Roblox vyvolává neobvyklý protest.

    12:24

    Proč se americký železniční nákladní sektor stal více znečišťujícím než uhelné elektrárny

    11:54

    Mohl by se AI stát novou hlavní výzvou pro e-commerce a služby doručování jídla?

    11:13

    Zkoumání obrovské příležitosti v hodnotě 1 bilionu dolarů na trhu autonomních vozidel v USA

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    Akcie konopných společností zažily v závěru minulého týdne prudký růst poté, co se objevily zprávy o možné změně federální klasifikace...

    Zdroj: Getty Images

    Citi vidí v akciích Boeing atraktivní příležitost před novým rokem

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Meta Platforms mohou být tichým vítězem AI, býci radí kupovat

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Unsplash

    Akcie cestovních společností rostou díky sazbám Fedu a silné poptávce

    12 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie Roku už letos posílily o více než 40 %, Jefferies očekává další růst

    11 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 klesá, akcie Broadcomu dostávají zabrat

    12 prosince, 2025

    S&P 500 končí výše, Fed snížil sazby již potřetí v tomto roce

    10 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025

    CSG získává mnohamiliardový kontrakt na munici a posiluje svou globální pozici

    10 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    „Tentokrát je to jiné“: Investor věří v nový růst konopného trhu

    14 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.