Bringing Up the Boss: Practical Lessons for New Managers vychází z výzkumu a reálných zkušeností, které Pachecová nasbírala během let práce se začínajícími firmami po celém světě. Inspirací jí byla zejména její pozice šéfa pro lidi v ambiciózním a rychle rostoucím startupu před čtyřmi lety. Uvědomila si, že společnost se rozšiřuje, ale lidé ne. Mnozí z novopečených manažerů tam neměli dostatečné vzdělání ani zkušenosti s vedením ostatních, a tak začala psát tipy a triky, které jim měly pomoci lépe zvládat zaměstnance.
„Myslím, že to je mýtus nebo špinavé tajemství nejen začínajících firem, ale i velkých společností – že jsme často vrženi do řídící pozice, aniž bychom si vybudovali dovednosti nebo schopnosti dobře řídit,“ řekla Pachecová v rozhovoru pro Wharton Business Daily na SiriusXM. „Můžeme být neuvěřitelní inženýři, můžeme být neuvěřitelní marketéři, skvělí ve své funkční roli, takže dalším přirozeným vývojem je stát se manažerem. Přesto nám předtím nejsou dány žádné dovednosti ani žádné školení.“
Pachecová, která získala titul MBA a doktorát na Whartonově univerzitě a působí také jako instruktorka na Penn’s Graduate School of Education, uvedla, že rozumné rady jsou nyní ještě důležitější pro začínající manažery, kteří se potýkali s problémy pandemie COVID-19 a požadavky na větší inkluzivitu a rozmanitost v práci. Mnoho manažerů v kancelářích v současné době stále řídí své zaměstnance prostřednictvím videa nebo e-mailu a někteří z nich řídí nové zaměstnance, se kterými se nikdy osobně nesetkali. Bez osobního kontaktu nebo nezávazných rozhovorů je pro manažery těžší vybudovat si důvěru, řekla.

Manažeři se musí naučit řadu komplexních dovedností, včetně toho, jak motivovat, jak poskytovat zpětnou vazbu, jak vést obtížné rozhovory a jak nastavit odměňování. Potřebují také dobré dovednosti v oblasti práce s lidmi, protože udávají tón dne pro každého zaměstnance. Jak zdůraznila Pachecová, zaměstnanci pravděpodobně tráví se svými šéfy více času než se svými manželi nebo rodinami.
„Čelíme velké rezignaci, jak ji lidé nazývají, kdy lidé utíkají z práce po roce rozčarování, špatného řízení a pocitu vyhoření,“ řekla. „Zajistit, aby bylo o zaměstnance dobře postaráno, aby měli práci, která má smysl, aby se cítili vidět a aby se cítili oceněni – to je pro firmy tak důležité, aby si udržely a přilákaly ty nejlepší talenty.“
Pachecová si myslí, že nejlepší způsob, jak se noví manažeři mohou učit, je mít skvělé vzory. To znamená, že zkušenější manažeři se musí snažit být jim mentory a ukázat jim, jak se to dělá, zejména ve firmách, které si nemohou dovolit nákladná školení a vzdělávací programy. Podle ní je také důležité, aby noví manažeři pochopili, že to, co z nich udělalo skvělé inženýry nebo skvělé marketéry, jim nezajistí pětihvězdičkové hodnocení od jejich podřízených. Manažeři si musí vypěstovat jiný soubor dovedností.
„Manažerské dovednosti si můžete začít budovat ještě předtím, než získáte svého prvního přímého podřízeného,“ řekla. „Chci povzbudit vedoucí pracovníky, generální ředitele a organizace, aby ve svých organizacích budovali kulturu řízení a pomáhali lidem budovat manažerské dovednosti od prvního dne v práci.“

Pachecová uvedla, že její oblíbený citát pro nové manažery se týká komunikace: „Opakování nikdy neublíží modlitbě.“ Podle ní by všichni manažeři, a to jak noví, tak veteráni, měli opakovat důležitá sdělení, a to různými kanály. Někteří zaměstnanci je potřebují slyšet vyslovená nahlas, jiní si je potřebují přečíst v e-mailu.
„Nevím, kdo to řekl, ale myslím, že je to velmi důležité poselství, které je třeba dostat do hlavy nových manažerů, protože si často myslíme, že jsme komunikovali dostatečně, ale není tomu tak,“ řekla.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky