Reklama
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
    • Alternativní investice
    • Rating Top 250
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Společnost vyvíjející počítačové hry

    Společnost, zabývající se vývojem rostlinných náhražek masných výrobků

    Maloobchodní společnost, která provozuje službu rozvozu a vyzvednutí potravin ve Spojených státech a Kanadě

    Allwyn vstoupí na burzu v New Yorku spojením s Cohn Robbins Holdings Corp.

    Americká společnost pro sdílení automobilů peer-to-peer způsobem podala žádost o vstup na burzu NYSE

    Americká cloudová platforma pro malé a střední podniky vstupuje na US burzu NASDAQ

    Společnost, která se zabývá podnikovým softwarem, plánuje vstoupit na burzu prostřednictvím primární nabídky akcií (IPO)

    Americká internetová diskusní aplikace pro zasílání rychlých zpráv, kde mohou uživatelé komunikovat prostřednictvím hlasu, videa i textu

    Americká internetová diskusní stránka Reddit požádala o vstup na burzu

  • Úspěch
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
  • AI
  • Česko
  • Srovnávač brokerů
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
    • Alternativní investice
    • Rating Top 250
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Společnost vyvíjející počítačové hry

    Společnost, zabývající se vývojem rostlinných náhražek masných výrobků

    Maloobchodní společnost, která provozuje službu rozvozu a vyzvednutí potravin ve Spojených státech a Kanadě

    Allwyn vstoupí na burzu v New Yorku spojením s Cohn Robbins Holdings Corp.

    Americká společnost pro sdílení automobilů peer-to-peer způsobem podala žádost o vstup na burzu NYSE

    Americká cloudová platforma pro malé a střední podniky vstupuje na US burzu NASDAQ

    Společnost, která se zabývá podnikovým softwarem, plánuje vstoupit na burzu prostřednictvím primární nabídky akcií (IPO)

    Americká internetová diskusní aplikace pro zasílání rychlých zpráv, kde mohou uživatelé komunikovat prostřednictvím hlasu, videa i textu

    Americká internetová diskusní stránka Reddit požádala o vstup na burzu

  • Úspěch
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
  • AI
  • Česko
  • Srovnávač brokerů
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo
Žádný výsledek
Zobrazit všechny výsledky
Home 4. NL Čtvrtek (Thursday)

Komunikace je základ všeho. Jak tedy vést úspěšnější rozhovory?

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
25 května, 2023

Zdroj: Getty Images

Chci využít příležitost a investovatChci získat více informací

Vyjednávání o zvýšení platu nebo povýšení v zaměstnání patří k nejtěžším rozhovorům v práci a bez plánu není o nic snazší.

„Lidé si myslí: ‚Prostě zaklepu na jejich dveře, sednu si k nim, budu se s nimi bavit a uvidíme, kam to povede.‘ To není plán. Chce to mít na mysli konkrétní cíl,“ řekl Maurice Schweitzer, whartonský profesor operací, informací a rozhodování. „Lidé často nedosahují svých cílů v rozhovorech, protože si nedokážou určit své cíle.“

Ve své nejnovější práci Schweitzer a jeho spoluautoři představují rámec, který pomáhá lidem vést úspěšnější rozhovory tím, že identifikují a pochopí motivy každého účastníka. Tento model se nazývá „konverzační cirkumplex“ a mapuje konverzace podél dvou klíčových os: informační a vztahové.

Konverzační partner s vysokými informačními cíli se snaží sdílet nebo shromažďovat informace na podporu rozhodnutí nebo akce, například sdílet nejnovější prodejní čísla, aby mohl navrhnout strategii pro získání podílu na trhu. Konverzační partner s vysokými relačními cíli usiluje o rozvoj nebo prohloubení vztahu. Tato osoba může například chtít vytvořit příznivý dojem, utajit tajemství nebo se bavit při společně stráveném čase.

„Pokud budeme přesněji formulovat cíle rozhovoru, pomůže nám to při přípravě a plánování, bude nám to jasnější a nakonec přinese větší úspěch,“ řekl Schweitzer.



Schweitzer uvedl, že on a jeho spoluautoři se zajímali o to, co to znamená mít dobrý rozhovor nad rámec vágní představy, že proběhl dobře nebo špatně. Při čtení literatury na toto téma si uvědomili, že neexistuje jasná definice toho, co představuje úspěšný rozhovor, a tak se rozhodli vytvořit plán. Výsledek – konverzační okruh – lze aplikovat na téměř jakýkoli rozhovor na pracovišti i mimo něj, ať už si povídáte se šéfem, kolegou, manželem, příbuzným, dítětem nebo přítelem.

„Naše cíle se budou měnit v závislosti na různých partnerských rozhovorech a v různých časových okamžicích,“ řekl Schweitzer. „A strategie, jak vést dobrou konverzaci v jednom kontextu, může být v jiném kontextu zcela odlišná.“

Zdroj: Getty Images

Schweitzer se zajímal zejména o cíle konverzace, protože vyučuje obchodní kurz o vyjednávání, což je typ konverzace, která je typická jak pro informační, tak pro vztahovou konverzaci. Zaměstnanec, který žádá o zvýšení platu, chce například vypracovat argumenty pro zvýšení platu založené na faktech, ale také pěstovat vztah s manažerem, který bude nakonec rozhodovat.

Konverzační okruh: Tento rámec klasifikuje cíle konverzace podle dvou klíčových dimenzí: informační a vztahové. Tento panel ukazuje, kam může konverzační pracovník zakreslit některé ze svých cílů na cirkumplexu. Umístění motivů na cirkumplexu je subjektivní a cíle zde zobrazené představují podmnožinu rozsáhlé škály motivů, které mohou konverzační pracovníci mít.

„Když mluvím se svými studenty o vyjednávání o platech, říkám jim, že první, co je třeba udělat, je nasednout na vlak do New Yorku nebo na letadlo do Chicaga – jedna věc je říct, že mi na vztahu a na této práci záleží, ale něco úplně jiného je se tam ukázat,“ řekl. „Ukázat se znamená, že mi na vztahu záleží a chci, abyste věděli, že mi na něm záleží a že je pro mě prioritou.“

Vedoucí pracovník, který se účastní vyjednávání, má povinnost shromáždit informace, pochopit motivy zaměstnance a poskytnout mu vhodnou zpětnou vazbu. Pokud zvýšení platu není možné z důvodu rozpočtových omezení nebo obav o spravedlnost, existují jiné možnosti nebo budoucí příležitosti pro vyšší plat?

Dalším příkladem komunikace, která má informační i vztahový charakter, je celopodniková porada, uvedl Schweitzer. Na celopodnikové poradě chce generální ředitel předat informace, ale také vybudovat pocit sounáležitosti, podpořit pozitivní pocity a motivovat zaměstnance.

„Když jako generální ředitel mluvím se svými zaměstnanci, snažím se jim předat informace, ale také pocit identity, obavy o naše vztahy, obavy o naši komunitu,“ řekl. „Chci dělat takové věci, jako je ocenění lidí, kteří mentorují ostatní. Jsme v tom všichni společně, všichni se obětujeme, všichni se zapojujeme a společně můžeme dosáhnout něčeho transformačního.“

Hledání společné řeči

Zdroj: Getty Images

Výzkumníci provedli rozsáhlou studii, jejímž cílem bylo vytvořit konverzační okruh, a shromáždili údaje, které potvrdily, že body na osách jsou správně umístěny a odpovídají skutečnosti. Při sledování více konverzačních cílů, jako je například hledání rady a brainstorming nápadů, platí, že čím blíže jsou cíle na cirkumplexu, tím je pravděpodobnější, že se podaří dosáhnout obou. Například přihlásit se o zásluhy za nápad je něco zcela jiného než omluvit se, zatímco upřímnost sousedí s brainstormingem nápadů.

„Když máme více cílů, je snazší, když jsou si tyto cíle podobné,“ řekl Schweitzer. „Je těžké být upřímný a zatajovat informace, protože to jsou protichůdné cíle. Je však snazší požádat o radu a být upřímný. To jsou podobnější, souznějící cíle.“

Článek také identifikuje specifické chování, které vyplývá z konfliktních cílů v rozhovoru, jako jsou komplimenty („Na svůj věk toho víš hodně o skvělých kapelách“), skromné chlubení („Bolí mě ruka z tolika autogramů“) a prosociální lhaní („Vypadáš skvěle“). Pro konverzaci je zásadní, aby si uvědomili, zda toto chování podporuje jejich cíle, či nikoli.

Při důležitých rozhovorech – na pracovišti i mimo něj – Schweitzer doporučuje, aby si lidé pomocí cirkumplexu předem promysleli své cíle. Poté by se měli zamyslet nad tím, do jaké míry těchto cílů dosáhli nebo nedosáhli, a následně zvážit, co mohli udělat jinak.

„Myslím, že se to všichni můžeme naučit.“ Schweitzer řekl. „Když budeme mít jasný cíl, povede nás to k tomu, abychom byli přesnější v tom, co děláme a kdy to děláme.“

Tagy: businesskomunikace

Související:

  1. Jack Canfield – Pravidla úspěchu
  2. Jak si osvojit jednu z nejlepších dovedností pro kariérní postup
  3. Brian Tracy – Žádné výmluvy!
  4. Je příliš brzy na odepsání společnosti Alphabet?
  5. Kdybyste před rokem investovali 1 000 USD do akcií Applu, jak byste na tom byli dnes?
  6. Brian Tracy – Snězte tu žábu!
  7. Technologie, která stojí za úžasnými a chybnými novými chatboty
  8. Úspěšný týden vyžaduje stanovení jasných cílů a priority
  9. Walmart používá umělou inteligenci k vyjednávání o nejlepší ceně s některými dodavateli
  10. Chris Voss a Tahl Raz – Nikdy nedělej kompromis
Advertisement Banner Advertisement Banner Advertisement Banner

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2023

      Burzovnisvet.cz © 2023

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Alternativní investice
        • Rating Top 250
      • Příležitost
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • Srovnávač brokerů
      • Reklama
      Odebírat Ranního Bullionáře